Partner wydania: Podróże biznesowe są na świecie bardzo ważną gałęzią turystyki. Ich znaczenie w ostatnich latach, również w Polsce, rośnie do tego stopnia, że coraz częściej nazywane są motorem polskiego hotelarstwa. Określenie turystyki biznesowej odnosi się do rodzaju usług związanych z ludźmi podróżującymi w celach, które dotyczą ich pracy lub są z nimi powiązane. Nie można jednak traktować tych wyjazdów jako zwyczajne wykonywanie obowiązków służbowych poza miejscem zatrudnienia. Nie od dziś wiadomo, że każda podróż to otwieranie się na nowość – nowych ludzi, nowe miejsca, nowe możliwości. Turystyka biznesowa przestała być sposobem realizowania zadań firmy, a zaczęła być nową formą jej funkcjonowania w rzeczywistości. Mimo że w Polsce ten segment rozwija się dopiero od lat 90., rozwój ten jest dynamiczny. W kategorii turystyki biznesowej możemy wyróżnić takie formy jak: • indywidualne wyjazdy służbowe – odbywane w celach nawiązywania nowych kontaktów zawodowych czy uczestnictwa w spotkaniach podczas podpisywania umów i kontraktów, • turystykę targową – zwaną też wystawową, • turystykę korporacyjną – jej celem jest pozyskiwanie nowych klientów i zapraszanie gości do uczestnictwa w zorganizowanym wypoczynku, • turystykę konferencyjno-kongresową – zwaną turystyką lub przemysłem spotkań, która obejmuje szkolenia, konferencje, sympozja i kongresy, • turystykę motywacyjną – podróże są w niej swoistą nagrodą i motywacją dla delegowanego pracownika. W dużym skrócie możemy przyjąć, że są trzy najważniejsze kategorie turystyki biznesowej: wyjazdy ukierunkowane na pozyskanie i transfer wiedzy, wydarzenia dotyczące produktu i usług oraz podróże motywacyjne. Turystyka biznesowa – poznaj najnowsze trendy w Polsce Z artykułu dowiesz się: Kiedy możemy mówić o turystyce biznesowej. Jak zmienia się znaczenie turystyki biznesowej w Polsce. Czym kierują się organizatorzy przy wyborze miejsca docelowego. Jakie czynniki wpływają na rozwój turystyki biznesowej. Czy programy lojalnościowe mają znaczenie dla osób podróżujących służbowo. Jakie dodatkowe atrakcje przyciągają organizatorów konferencji. Tekst: Monika Trojan Hotel Warszawa SPA & Resort w Augustowie 4 Temat numeru

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==