Partner wydania: je przedsiębiorcom, którzy już mają zwykłe zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Mówimy o sprzedaży alkoholu przez przedsiębiorcę, a przecież najczęściej event manager nie para się tym samodzielnie. Czy występują takie przypadki, gdy zezwolenie będzie musiał uzyskać jednak sam event manager? Odpowiedź na tak postawione pytanie będzie rzeczywiście zależała od tego, czy organizator imprezy sam będzie sprzedawał alkohol, wówczas oczywiście musi zadbać o stosowne zezwolenie, czy też zajmować się tym będzie np. obiekt, w którym impreza ma być przeprowadzona – wówczas na tym właśnie przedsiębiorcy spoczywać będzie taki obowiązek. Event manager może jedynie żądać potwierdzenia takiej okoliczności np. w umowie o realizację imprezy w danym obiekcie, aczkolwiek organizator imprezy, sam nie sprzedając alkoholu, nie będzie odpowiadał za brak stosownego zezwolenia po stronie sprzedawcy, zwłaszcza gdy działał w dobrej wierze, w oparciu o zapewnienia sprzedawcy, że posiada aktualne zezwolenie. Załóżmy, że mamy przygotować imprezę, którą sponsoruje lokalny browar. Jej nieodłącznym elementem będzie serwowanie piwa uczestnikom (odpłatne albo nieodpłatne). Na jakie aspekty event manager powinien zwrócić uwagę? Jeśli jest to impreza masowa (o pojęciu imprezy masowej mówiliśmy w ostatniej publikacji), zasadą jest, że na imprezie masowej, z wyłączeniem imprezy masowej podwyższonego ryzyka, dozwolone są sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych zawierających nie więcej niż 3,5% alkoholu, oczywiście po uzyskaniu zezwolenia. Dla event managera warte jest podkreślenie, iż do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator dołącza informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe. Organizator imprezy masowej, już na etapie wnioskowania o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie, musi mieć zatem przemyślane oraz opracowane, gdzie i kiedy alkohol będzie sprzedawany lub podawany. Najczęściej zatem już wcześniej organizator imprezy, jeśli sam nie będzie sprzedawać alkoholu, powinien mieć ustalone w wiążący sposób te kwestie z właściwym sprzedawcą. // Zgodnie z art. 18 Ustawy to przedsiębiorca, który zamierza sprzedawać alkohol, powinien wystąpić o stosowne zezwolenie do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na lokalizację punktu sprzedaży. Ustawa przewiduje też, że przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć, zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych mogą być wydawane na okres do dwóch lat. // 55
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==