Partner wydania: Dowiedz się, jak wybrać dedykowaną aplikację konferencyjną Z artykułu dowiesz się: Czym kierować się przy wyborze aplikacji eventowej. Kiedy warto rozpocząć poszukiwania odpowiedniej technologii mobilnej. Dlaczego należy zgłębić temat przed decyzją o zakupie. Rynek aplikacji konferencyjnych na świecie i w Polsce stale się rozwija. Pojawiają się nowe możliwości i innowacyjne rozwiązania, więc ciężko jest nadążyć za zmianami, nawet jeżeli interesujesz się technologią eventową. Niezależnie od tego, czy wybierasz aplikację po raz pierwszy, czy chcesz ją jedynie zmienić, wiąże się to z ryzykiem, czy uda się znaleźć odpowiedniego dostawcę. Istnieje jednak sposób na to, aby je ograniczyć i świadomie podjąć decyzję. Oto lista 10 rzeczy, jakie warto uwzględnić przy wyborze. 1. Jakich narzędzi eventowych aktualnie używam i które z nich aplikacja mogłaby zastąpić? Rola sprawnego event managera wymaga od Ciebie wdrażania rozwiązań ułatwiających przygotowanie i zarządzanie wydarzeniem oraz zbieranie ważnych danych do raportu końcowego. W ramach działań przygotowawczych często tworzysz stronę eventu, papierowy program, katalog online czy zlecasz zrobienie mapy interaktywnej. Musisz też zadbać o system płatności, rejestrację i check-in. Podczas samego wydarzenia często wdrażasz ankietowanie i głosowanie na żywo. Kolekcjonujesz te dane po to, aby usprawnić samo wydarzenie lub strategię biznesową firmy. Aplikacja eventowa jest w stanie zapewnić część z tych funkcji w jednej cenie. Czasem potrzebna jest integracja z zewnętrznym systemem lub stworzenie dedykowanego rozwiązania (np. indywidualny projekt mapy interaktywnej Twojego obiektu). W efekcie ograniczasz wydatki i listę firm współpracujących. Przekłada się to na zwiększenie efektywności Twoich działań. Upewnij się, co wchodzi w skład funkcji aplikacji przed zakupem pozostałych narzędzi. 2. Jaki rodzaj aplikacji będzie odpowiedni – aplikacja natywna czy webowa (HTML5)? Aplikacja natywna to taka, która jest przygotowywana pod dany system operacyjny (np. iOS czy Android) i pobierana ze sklepu Google Play czy AppStore. Oznacza to, że bardzo łatwo się ją obsługuje z poziomu smartfona i zwykle jest bardzo interaktywna. Jej dodatkową zaletę stanowi fakt, że zapewnia dostęp do wszystkich danych nawet w przypadku braku internetu. To niezwykle cenne, gdy chcemy uniknąć komplikacji związanych z dostępem do sieci. Pamiętaj, że wszelkie nowe dane wprowadzone offline będą widoczne dopiero, gdy uczestnik wejdzie w tryb on-line. Drugi rodzaj to wersja webowa aplikacji (HTML5) dostępna pod adresem URL, tak jak każda inna strona internetowa. Taka aplikacja występuje w jednej wersji dla wszystkich urządzeń mobilnych i komputerów. Jej wadą jest fakt, że potrzebujemy sprawnego łącza internetowego, aby z niej korzystać. W tym artykule skupię się na najpopularniejszym rozwiązaniu – natywnej aplikacji eventowej. 3. Jaka jest różnica pomiędzy aplikacją hostowaną a dedykowaną? Większość dostawców ma w swojej ofercie więcej niż jeden rodzaj aplikacji. Najczęściej występują aplikacje hostowane i dedykowane, ale mogą występować w kilku pakietach cenowych, zależnie od długości licencji i ilości funkcji. Wersja dedykowana jest osobną aplikacją umieszczaną bezpośrednio w sklepie Google Play czy AppStore. Wymaga przygotowania pełnej wizualizacji oraz opisów do tych marketów i jest w pełni brandowana. W proces jej tworzenia zaangażowani są cały zespół IT, grafik i organizator wydarzenia. To rozwiązanie droższe w przygotowaniu i bardziej czasochłonne. Dzięki temu, że jest to absolutnie niezależne narzędzie, możemy w nim wprowadzić dowolne zmiany. Pamiętaj, że część modyfikacji wymaga ponownej publikacji w sklepach, więc aktualizacja czy naprawa może potrwać nawet do kilku dni. Drugi typ to aplikacja hostowana. Taka wersja produktu jest podpięta pod istniejącą aplikację multieventową w Google Play i AppStore. Oznacza to, że uczestnik nie pobiera jej bezpośrednio ze sklepu. Musi najpierw zainstalować główną aplikację multieventową, a następnie wyszukać wydarzenie po nazwie na liście. Jej zaletami są krótszy proces realizacji, automatyczna aktualizacja i pełna samodzielność na etapie tworzenia. 4. Kiedy warto zainwestować w dedykowaną aplikację multieventową? To bardzo opłacalne rozwiązanie, jeśli organizujesz kilka wydarzeń w roku. Pamiętaj, że zakup aplikacji multieventowej powinien być znacznie tańszy niż koszt licencji na kilka wydarzeń pojedynczych. Z reguły decyzja o zakupie otwiera szersze okno negocjacyjne. Końcowa zniżka zwykle zależy od ilości wykupionych wydarzeń. Najdroższy jest pierwszy etap inwestycji, kiedy tworzymy własną aplikację multieventową, pod którą możesz podpinać kolejne pojedyncze wydarzenia. Jak wygląda taka aplikacja? Po pobraniu jej z Google Play czy AppStore uczestnik zobaczy listę wydarzeń w środku, z łatwością wyszuka konkretną aplikację po nazwie lub dedykowanym banerze. Każda podpięta konferencja może mieć różne funkcje, rodzaj dostępu czy wygląd. 5. Ile trwa przygotowanie aplikacji od momentu zakupu? Czas realizacji jest związany bezpośrednio z typem aplikacji, na jaki się zdecydujesz, ilością treści czy zmian i tempem podejmowania decyzji w danej firmie. Przeciętnie przygotowanie aplikacji Tekst: Kasia Gruszka 50 Technologie i innowacje

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==