Partner wydania: dominuje styl glamour, aczkolwiek miałam przyjemność uczestniczyć też w weselach z motywem przewodnim drzewa oliwnego, czerni i motocykli czy weselu inspirowanym filmami, a nawet bajkami. Każde przyjęcie weselne ma też swoje filary i tzw. punkty stałe, do których należą: przywitanie młodych, pierwszy taniec, tort czy tradycyjne oczepiny. Te ostatnie wypierane są coraz częściej przez bardzo eleganckie i gustowne zabawy oparte na quizach wiedzy, a często mają postać tylko 2 atrakcji podstawowych, czyli rzucania welonu lub bukietu panny młodej oraz muszki pana młodego. Jak zostać konsultantem ślubnym? Jeśli ktokolwiek chce pracować w danym zawodzie, najpierw musi zdobyć odpowiednie do tego kwalifikacje. Jeżeli jesteś event managerem, masz już solidne podstawy, aby stać się również idealnym weddingplannerem. Obecnie nie ma jeszcze szkół przygotowujących do zawodu konsultanta, ale na rynku obecne są szkolenia, które prowadzą profesjonalni konsultanci ślubni, działający na rynku już kilka lat i mające w swym portfolio najbardziej wymagających klientów. W Polsce konsultant ślubny to wciąż młody zawód. Obecnie najstarsza agencja ślubna funkcjonuje na rynku dopiero od ponad 10 lat. Rynek stale się profesjonalizuje, o czym świadczyć może powstawanie bardzo dobrych agencji weddingplannerskich oraz zawiązanie się przedstawicielstwa branżowego w postaci Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych, które działa od 2007 r. Aby zostać jego członkiem, trzeba mieć na swoim koncie nie mniej niż 20 zorganizowanych i udokumentowanych przyjęć weselnych. Organizacja ta oprócz działania na rzecz branży, popularyzacji zawodu oraz standaryzacji rynku i stale podnoszenia jakości oferowanych usług rekomenduje szkolenia komercyjnie prowadzone przez członków PSKŚ we własnym zakresie. Chcąc wejść w branżę ślubną i zostać profesjonalnym konsultantem ślubnym, warto skorzystać ze szkoleń prowadzonych przez jedną z topowych agencji ślubnych, na którym uczestnicy dowiadują się m.in. jak prowadzić klienta, pozyskać bazę profesjonalnych podwykonawców, współpracować z mediami, gdyż coraz częściej z usług profesjonalnych konsultantów ślubnych korzystają celebryci i ludzie z pierwszych stron gazet. Podczas szkoleń uczestnicy otrzymują też pakiet solidnej wiedzy praktycznej oraz wzorów pism, m.in. na jakich dokumentach pracuje konsultant ślubny, jakie są tajniki podpisywania umów, rozliczeń z klientami i podwykonawcami. Szkolenie takie pokazuje również specyfikę funkcjonowania agencji ślubnej, to, jak ją założyć, w jaki sposób ją utrzymać i jak prowadzić. Wiele profesjonalnych firm prowadzi też praktyki, czyli oprócz teoretycznych zagadnień można w rzeczowy sposób poznać pracę weddingplannera, uczestnicząc w realizacjach ślubno-weselnych. Warto zainwestować w szkolenie, zanim rozpocznie się działalność. Szkolenie da obraz zawodu i prawdziwe oblicze pracy agencji ślubnej, a oprócz detali organizacyjnych w jego trakcie można się wiele dowiedzieć, m.in. jak usadzać gości, poprawnie nakrywać stoły weselne, poznać rodzaje atrakcji, w tym m.in. kulinarnych, jak rozwiązywać sytuacje kryzysowe. Podczas szkoleń wiele czasu poświęca się ponadto na tematy związane z pracą z klientem, w tym np. przygotowanie materiałów do spotkania z państwem młodym, scenariusz pierwszego spotkania z klientami, przedstawienie oferty i zakresu usług oraz wyceny, zaprezentowanie wzorów umów oraz wskazówek do sporządzenia finalnie bezpiecznego dokumentu. Bardzo ważnym punktem pracy przy organizacji ślubu i wesela jest określenie budżetu, a następnie rozliczenia finansowego. Cały proces wstępny zamykają przygotowanie konceptu kreatywnego wydarzenia, przedstawienie zarysu scenariusza, wybór podwykonawców oraz wdrożenie wybranej koncepcji i koordynacja tego wyjątkowego dnia. Warto skorzystać z takiego szkolenia, aby na własnej skórze poznać różnice między pracą event managera a weddingplannera. Anna Nowakowska // członek Zarządu SBE ds. Edukacji, blogerka StrefaMICE.pl, ekspert MICE Venue Z branżą eventową związana od 14 lat. Absolwentka AWF w Warszawie na kierunku Turystyka i Rekreacja. Doktorantka. Inicjatorka założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej, w którym obecnie sprawuje funkcję członka Zarządu ds. Edukacji. Odpowiedzialna za projekt Studium Event Management współtworzony z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania UW, oraz za edukacyjną współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tematyki MICE, hotelarstwa i event marketingu. Dyrektor Programowa trzech edycji konferencji Event Biznes poświęconej znaczeniu i wartości event marketingu oraz eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego. Hotelarz. Pierwotnie specjalista ds. konferencji i bankietów w Hotelu Mazurkas i Mazurkas Conference Centre, a następnie Manager ds. Kluczowych Klientów w Hotelu Narvil**** Conference & Spa. Ekspert z zakresu przystosowania przestrzeni w obiektach i miejscach spotkań dla branży eventowej. Współpracuje m.in. z firmą Hotel Media Group oraz Aspire Academy. Autorka szkoleń MICE Venue Management. Wykładowca z zakresu turystyki biznesowej. Jurorka w konkursach: Hotel z Pomysłem (Hotelarz), Top Event FBE (Forum Evential) oraz Najlepsze wydarzenie lata (Brief). Od 4 lat prowadzi bloga poświęconego event marketingowi, obiektom i miejscom spotkań oraz szerokorozumianej branży eventowej – www.strefaMICE.pl. 42 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==