Partner wydania: Natłok obowiązków sprawia, że nietrudno zapomnieć o priorytetach. Jednak to one pozwalają zachować nam porządek podczas organizacji i utrzymać jakość wydarzenia. Pamiętajmy, że ludzie przychodzą na eventy głównie po rozrywkę lub wiedzę (w zależności od rodzaju spotkania) oraz kontakty. W gestii organizatorów leży zaspokojenie tych potrzeb, głównie przez przygotowanie interesującej agendy. Warto skupić się na podstawach, a dopiero potem zająć się szczegółami takimi jak konkursy czy catering. Uczestnik przede wszystkim przyjrzy się występującym prelegentom i ten aspekt będzie wyznacznikiem przyjścia na wydarzenie. C jak cel – pierwszy krok do sprawnej organizacji Zanim zajmiemy się poszukiwaniami prelegentów, zastanówmy się, czy dobrze wiemy, jaki jest cel wydarzenia i jaką wiedzę oraz w jakiej formie chcemy przekazać uczestnikom. Tworząc program, powinniśmy mieć spójny, konkretny plan. Dlatego warto z góry założyć główne tematy prelekcji, a następnie szukać prelegentów. To my mamy zadbać o spójność i wyczerpanie tematów, dlatego nie sugerujmy się tylko nazwiskiem prelegenta, ale przede wszystkim wiedzą, którą jest w stanie przekazać. T jak typowy prelegent – poznajmy, zanim zaprosimy • Zazwyczaj poprawia slajdy na noc przed eventem, więc zbieranie wcześniej prezentacji jest często zbędne. • Nie mówi o podstawowych rzeczach, których potrzebuje, bo wydaje mu się to oczywiste, więc jeśli nie dopytamy, to my i nasi uczestnicy możemy wiele stracić. • Jeśli jest dobry w swoim fachu, ma zapełniony grafik na kilka miesięcy do przodu. Pamiętajmy o tym. • Lubi mówić o sobie i swoich do- świadczeniach. Dba o personalbranding. • Często zdarza się, że rozgaduje się podczas wystąpienia ponad umówiony czas. Tekst: Paulina Pięta Praca z prelegentem od A do Z – co, gdzie, jak i kiedy? Z artykułu dowiesz się: Jak dobrać najlepszych prelegentów do naszego wydarzenia. Kiedy warto nawiązać kontakt z osobą, która ma wystąpić podczas eventu. W jaki sposób zacząć organizację pracy z prelegentem. Czy i jak negocjować stawki z ekspertami. 34 know-how organizatora

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==