Partner wydania: Typ imprezy a rodzaj scenografii Nie na każdym typie eventu firmowego sprawdzi się jednak monumentalna, autorsko projektowana scenografia. Kreatywność jest w cenie, ale warto też zwrócić uwagę na to, jakiej skali jest wydarzenie, gdzie ma być organizowane i ile osób w nim będzie uczestniczyć. Bardzo rzadko stosuje się wyszukane aranżacje przy mniejszych eventach, np. integracyjnych. Korzysta się wtedy głównie z dostawców gotowych rozwiązań scenografii, mających „zmagazynowane” elementy koncepcyjnych eventów o konkretnym temacie przewodnim. Gdy więc w planach jest np. impreza w stylu Holly- wood, wynajmuje się duże sylwetki Oscarów. Natomiast indywidualne i tym samym bardziej kosztowne rozwiązania aranżacyjne stosuje się głównie przy wydarzeniach o podwyższonym znaczeniu dla firmy, czyli jubileuszach, premierach produktów czy otwarciach nowych placówek. Ciekawa i oryginalna scenografia zawsze pozostaje w pamięci uczestników, a uwieczniona na zdjęciach czy materiałach wideo jest świetnym materiałem promocyjnym dla firmy. Koszty, czyli o czym opłaca się pamiętać W przypadku produkcji na indywidualne zamówienie koszty takiej scenografii często pochłaniają nawet 30% budżetu całego wydarzenia. Materiały najwyższej klasy są bowiem bardzo drogie i często zwyczajnie nie ma dla nich zamienników. Sporą cześć tych kosztów generuje już samo przygotowanie na miejscu całej zaplanowanej aranżacji, kilka dni przed dniem eventu. Druga rzecz mająca istotny wpływ na cenę takiego projektu to fakt, że na rynku jest bardzo mało firm specjalizujących się w budowie autorskich, oryginalnych scenografii eventowych. Kiedy klient wymaga więcej Wymagający klienci oczekują czasem bardziej indywidualnego traktowania. Przykładem tego może być jedna z firm corocznie zlecająca jednej z agencji eventowych zorganizowanie specjalnego spotkania wieczornego dla pracowników swojego top managementu. Zadaniem agencji było przygotowanie nowego tematu przewodniego wydarzenia wraz z wyprodukowaniem oryginalnej scenografii i doborem artystów. Klient dał wolną rękę w zakresie samego pomysłu, jak i sposobu jego wdrożenia w życie. Dzięki temu zespół agencyjny mógł wykazać się kreatywnością, kreując takie tematyczne eventy, jak „Route 66”, „Friends” oraz – najbardziej odważny – „Podziemny Krąg”. W tym ostatnim głównym elementem scenografii był ogromny bokserski ring ustawiony na środku sali, na którym odbywały się walki zawodników wrestlingu. Całości wydarzenia dopełniał panujący wokół „kontrolowany” bałagan, stylizowany na opuszczone przedmieścia dzielnic fabrycznych pełne zepsutych sprzętów czy imitacji zniszczonych obiektów. Czy warto inwestować w scenografię eventową? Odpowiedź jest prosta – tak, zawsze. Bez względu na wielkość i skalę wydarzenia takie dodatkowe, wizualne „smaczki” są jego ciekawym uzupełnieniem. To z pewnością lepsze wyjście niż produkcja setek metrów typowych banerów jedynie „udających” scenografię i których jedynym wyróżnikiem jest niska cena (i tym samym niska jakość). Niezależnie jednak od wielkości projektu czy stylu – scenografia musi być dopasowana nie tylko do charakteru wydarzenia, ale również potrzeb organizatora i gości. Bo przerost formy nad treścią – i odwrotnie – to ostatnia rzecz, jakiej potrzeba na firmowej imprezie. Paweł Haberka // general manager w agencji PowerEvents Założyciel i menedżer wrocławskiej agencji eventowej PowerEvents, od 10 lat specjalizującej się w przygotowaniu imprez firmowych. Zajmuje się zarówno doradztwem w kwestii organizacji, jak i kompleksowym przygotowaniem tego typu wydarzeń. Agencja ma w dorobku ponad 600 udanych realizacji i ponad 200 tys. uczestników przygotowanych przez nią imprez. Wśród dotychczasowych klientów PowerEvents znalazły się firmy z różnych branż, m.in. Electrolux Polska, Grupa Azoty, KGHM, AmRest czy Skanska. DESIGN KLUCZEM DO SUKCESU // Stawiając na produkty o wyróżniającym się designie kreujemy przestrzeń wywołując reakcje i odczucia wpływające na pozytywny odbiór marki i produktu. Dawno minęły dni siedzenia na niewygodnych krzesłach bankietowych podczas imprez. Obecnie stawiamy na elementy inspirowane naturą, minimalistyczne i wykonane z wysokogatunkowych materiałów. Klienci oczekują przestrzeni, która emituje ciepłem i sprzyja nawiązywaniu relacji biznesowych. Najprostszym sposobem na nadanie charakteru danemu wydarzeniu jest wynajem mebli eventowych od sprawdzonego i uznanego w branży dostawcy. Odpowiedni dobór ekipy technicznej jest też podstawą dobrze wykreowanego i zaplanowanego eventu, a także spokojnego snu event managera. Przy tworzeniu przestrzeni można zachwycić gości nie tylko kolorem mebli, ich kształtem, ale również nietypowym materiałem z jakiego wykonane są produkty. Przykładem mogą być minimalistyczne sofy modułowe z plecionego szarego materiału w stylu skandynawskim czy pufy, sofy stoliki wykonane ze sztucznej trawy. W branży eventowej liczy się kreatywność i doświadczenie więc warto przy projektowaniu powierzyć to specjalistom, którzy wybiorą najlepsze elementy, mając na uwadze charakter wydarzenia, miejsce oraz budżet. Tomasz Śleziak właściciel Colors Of Design – Wypożyczalnia mebli 32 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==