Partner wydania: Każdemu organizatorowi eventu firmowego zależy na jednym: zachwycić zaproszonych gości nie tylko oprawą artystyczną czy poczęstunkiem, lecz również stroną wizualną. W tym aspekcie ogromną rolę odgrywa scenografia eventowa. Ma fascynować, intrygować, porywać, czyli przyciągać widza i budzić w nim wyjątkowe emocje oraz zapaść mu głęboko w pamięć. By to osiągnąć, potrzeba jednak pomysłu i odpowiedniego zaplecza technicznego, które pozwoli to urzeczywistnić. Scenografia to bowiem jeden z kluczowych elementów aranżacji przestrzeni na event. Przeważnie zagospodarowywana jest na scenie, coraz częściej jednak uzupełniana jest o liczne elementy korespondujące ze stylem, obecne na terenie sali czy w plenerze. Jej wygląd w głównej mierze zależy od miejsca organizacji eventu. Przykład: w obiektach typowo konferencyjnych można tworzyć najbardziej wyrafinowane projekty ze względu na duże przestrzenie, ale już w obiektach zabytkowych trzeba sprostać wielu wymaganiom i ograniczeniom, jakim te podlegają (event wizualnie i pod kątem charakteru powinien korespondować ze stylem wykończenia miejsca).Niezależnie jednak od miejsca czy typu organizowanej imprezy trzeba pamiętać, że można stworzyć każdą scenografię. O ile – rzecz jasna – pozwoli na to budżet klienta. Między kreacją a efektem Żeby event miał ręce i nogi, trzeba pamiętać o trzech rzeczach. Pierwsza z nich to budżet przeznaczony na scenografię. Duże pole do popisu mają tutaj projektanci, którzy mogą sporo zaoszczędzić, korzystając z różnych dostępnych materiałów. Druga to niestosowanie półśrodków. To prędzej czy później „wychodzą w praniu”, niekorzystnie odbijając się zarówno na jakości, jak i wyglądzie scenografii, która jest po prostu niedopracowana. Często lepsze są skromniejsze rozwiązania niż te monumentalne, mogące przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Niedoświadczeni projektanci lub event managerowie nie widzą różnicy np. między hipsem a pleksi, często też stosują niewłaściwe materiały. Takie działania niestety szybko się na nich mszczą w postaci pękających aranżacji podczas eventu, których nie da się przyćmić nawet najbardziej wyszukaną koncepcją imprezy. Trzecia rzecz to umiejętne połączenie scenografii z multimediami i techniką sceniczną. Mimo że większość urządzeń pracuje obecnie w technologii LED, to zdarza się, że niedoświadczeni eventowcy wykorzystują w pracy urządzenia np. wydzielające dużą ilość ciepła. A zastosowanie takich rozwiązań w scenografii wykonanej z materiałów łatwopalnych może mieć po pro- stu opłakane skutki. Jak powstaje scenografia eventowa? Pierwszą rzeczą, jaką musi zrobić agencja, jest zapoznanie się z oczekiwaniami klienta na spotkaniu projektowym. Powinna się na nim dowiedzieć, jaki charakter i przekaz ma mieć event dla uczestników. Mając te informacje, zespół agencji powinien następnie nie tylko opracować odpowiedni obiekt na organizację wydarzenia, ale również kilka kluczowych haseł czy motywów przewodnich, na których oprze swój pomysł na wygląd sali, oraz propozycje multimediów, jakie można zastosować na danym wydarzeniu, w tym Rzuć gości na kolana. Jak przygotować scenografię i oprawę wizualną eventu? Z artykułu dowiesz się: Jak i od czego zacząć planowanie scenografii eventowej. Dlaczego warto postawić na kreatywność. Gdzie szukać inspiracji dla niepowtarzalnych i sprawdzonych projektów. Tekst: Paweł Haberka 30 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==