Partner wydania: Uwaga! Zauważ, jak Freshmail konstruuje na swojej stronie w sposób wręcz idealny działania content marketingowe (webinary, baza wiedzy, blog). E-booki i raporty przede wszystkim wymagają czasu – nie da się ich wykonać w kilka godzin, jak wpisu na bloga. Dzięki temu jego autor (marka) urasta do rangi eksperta w swojej dziedzinie oraz budzi zaufanie, a odbiorca docenia jego wysiłek. Dodatkowo stworzenie dobrego, merytorycznego e-booka może także wywołać efekt wiralowy, w szczególności jeżeli jako warunek jego pobrania postawimy przymus poinformowania o nim w swoich mediach społecznościowych. Możesz do tego wykorzystać narzędzie Pay With A Tweet. Do stworzenia e-booka możesz wykorzystać: • poradnik (jak stworzyć własny event, związany merytorycznie z branżą Twojego wydarzenia itp.), • wywiady – z organizatorami czy przede wszystkimi prelegentami albo specjalistami w branży, • raporty, badania, analizy. Infografiki, które stanowią content udostępniany 3 razy częściej od innych! Nie musisz być grafikiem czy nim z nim współpracować, by je stworzyć. Skorzystaj z darmowych narzędzi typu Canva, Piktochart czy Visual.ly. Źródłem inspiracji do ich tworzenia, ale i dystrybucji zdecydowanie jest Pinterest. Tworząc, np. targi śniadaniowe, możesz stworzyć infografikę powiązaną właśnie z jedzeniem śniadania, ale i np. ekologią. Video i przyszłość marketingu. Szacuje się, że do roku 2020 będą stanowiły 80–90% wszystkich treści w internecie. Do ich dystrybucji możesz wykorzystać YouTube, ale także Vimeo czy Facebook, który ostatnio mocno stawia na formaty wideo oraz livestream, czyli materiały wideo nadawane w czasie rzeczywistym. Pamiętaj, że na Face- booku 80% treści oglądanych jest bez dźwięku, zatem warto zadbać o napisy w swoim filmie. Z jakich form wideo warto skorzystać? • Demonstracja produktu, a w przypadku wydarzeń ciekawe przedstawienie samego eventu: miejsce, szkoleniowcy, tematyka. • Tutorial, czyli innymi słowy poradnik – związany z dotarciem na miejsce wydarzenia, ale i np. z promocją firmy w marketingu czy tworzeniu niesamowitych dekoracji na tortach, jeżeli o tym ma być Twoja konferencja/szkolenie. • Videoblog – może być nie tylko poradnikiem, ale spełniać np. funkcję rozrywkową. • Animacje – mogą to być animacje stworzone np. na podstawie infografik czy prostych GIF-ów. • Wywiady z prelegentami/szkoleniowcami. Warto również zaznaczyć, jakimi kanałami i drogami możemy wcześniej stworzone treści dystrybuować. Do dyspozycji mamy tutaj: sieci content marketingu i sieci kontekstowe, fora internetowe, media społecznościowe, newslettery, wyszukiwarki czy blogi oraz portale branżowe. Samo wydarzenie może też stać się elementem strategii content marketingowej. Dobry content w czasie wydarzenia jest doskonałym narzędziem w rękach sprawnego marketera. To świetna „platforma”, miejsce i punkt wyjścia do budowania storytellingu (historii) wokół wydarzenia przy wykorzystaniu widowni czy prelegentów. Stwórz oficjalny hasztag wydarzenia i namów uczestników do wrzucania postów na Twitter czy Instagram z eventu, właśnie w połączeniu ze spersonalizowanym hasztagiem. To może być po prostu nazwa wydarzenia – ważne, by hasztag był unikatowy! Za najlepsze wpisy (kreatywnie, z największą liczbą polubień) możesz ufundować nagrodę, co dodatkowo zmobilizuje uczestników do dzielenia się treściami. Tuż po wydarzeniu albo nawet w jego trakcie możesz pokusić się o nagranie bądź zebranie referencji, czyli tzw. testimoniali, od uczestników. Za każde z nagrań możesz również wynagrodzić chętnych. Dobrze także stworzyć relacje z eventu – czy to w formie wideo (szybka relacja podsumowująca bądź nagranie każdego z prelegentów), czy bloga. Zebrane prezentacje od prelegentów możesz także wysłać uczestnikom, // Firmy, które prowadzą własny blog, mają o 50% więcej wejść na stronę! Ale to nie jedyna słuszna droga! Nie musisz przecież publikować u siebie, w szczególności, jeżeli ruch na Twojej stronie nie jest jeszcze duży. Warto pisać i „rozsyłać” artykuły tym, którzy mają większą widownię od nas – czasopisma branżowe, portale eksperckie, wpisy gościnne na blogach o większych zasięgach. // 22 Mark e t i ng
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==