Partner wydania: Boulevard, pomysłodawczyni oraz producentka konkursu FASHION DESIGNER AWARDS. Who is who? To niemal podręcznikowe podstawy branży eventowej. Kto jest ikoną dla danej generacji? Kto jest ekspertem w konkretnej branży? Kto najmocniej ogrzewa się dziś w świetle jupiterów? I równie ważne: kto jest w odwrocie? Kto jest aktualną pożywką dla plotkarskiej prasy? Kogo właśnie znienawidziły media społecznościowe? Kiedy już taką wiedzę posiadamy, trzeba umiejętnie ją wykorzystać, przygotowując nasz event wsparty gwiazdami. – Należy rozdzielić rozpoznawalne osoby na dwie kategorie: celebryci, czyli osoby sławne, i autorytety/eksperci w danej dziedzinie. Właściwie jedynym ograniczeniem przy wyborze osoby, która ma uświetnić wydarzenie, jest jej dopasowanie do rodzaju eventu – pomijając oczywiście kwestie finansowe. Przy okazji konferencji naukowych znany profesor w danej dziedzinie może uświetnić spotkanie, wybór artysty na imprezę wieczorną może wpłynąć na sukces eventu i będzie atrakcją dla uczestników. Organizacja zabawy sylwestrowej z udziałem znanej i lubianej gwiazdy może podnieść prestiż eventu oraz znacząco wpłynąć na zwiększenie liczby zainteresowanych gości i sprzedaż biletów, nie mówiąc o tym, że dobrze wybrana gwiazda zagwarantuje świetną zabawę. Oddzielną grupą są sportowcy, którzy często mają status celebrytów i uświetniają swoją obecnością wiele wydarzeń. W Marine Hotel***** gościliśmy np. reprezentację Danii przy okazji EURO 2012 – dzięki temu odnotowaliśmy zauważalny wzrost liczby gości z Danii i Skandynawii. Ambasadorką sieci Zdrojowa Hotels jest znana i lubiana, pochodząca z Kołobrzegu, Agnieszka Rylik, kilkukrotna mistrzyni świata w kick-boxingu. Często organizujemy aktywne weekendy ze sports- menką i cieszą się one ogromnym zainteresowaniem naszych gości – zdradza Agnieszka Lipska, kierownik ds. rozwoju rynku Zdrojowa Hotels. – Profil zawodowy znanej osoby pomaga. Przykładowo: jeśli robimy wydarzenie ekologiczne, to wśród gości nie powinno być osoby, dla której ekologia to obcy temat. Jeśli Spójność komunikatu // Z pewnością znane twarze zwracają uwagę i mogą być silnym motywatorem do pojawienia się na imprezie zaproszonych gości (pośrednio więc budują frekwencję). Znana osoba może też podnieść rangę eventu i pomóc zrealizować np. ważny społecznie cel (udział sportowców czy artystów w eventach charytatywnych). Należy jednak pamiętać, aby ta „znana twarz” była spójna z komunikatem, jaki mamy do przekazania i aby zachować właściwe proporcje między „celebryckością” imprezy a jej merytoryką. Niezależnie od znanych osób biorących udział w wydarzeniu, na pierwszym planie powinno pozostać budowanie zaangażowania uczestników czy odbiorców oraz przywiązanie grupy docelowej do marki, a nie do celebryty. Sławne osoby mają to do siebie, że są przez jednych lubiane, a przez innych nie. Różne emocje towarzyszą także ich wzajemnym relacjom, więc decyzji o zaproszeniu tych czy innych sławnych osobowości nie należy podejmować bez właściwego rozpoznania preferencji towarzyskich uczestników eventu. Eliza Kozica Sales Director Concordia Design, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku ekonomia, specjalizacja polityka i ekonomika turystyki. Skończyła Podyplomowe Studium z zakresu promocji i reklamy na UAM (2004 r.) oraz service design na uniwersytecie SWPS (2014 r.). Praktyk z 16-letnim doświadczeniem. Od 2001 r. w branży hotelarskiej, od 12 lat odpowiedzialna za organizacje eventów i planowanie strategii sprzedaży usług MICE. Konsultant MICE w zakresie jakości usług, doradza obiektom w obszarze budowania świadomości marki wśród pracowników oraz kształtowania relacji zwiększających sprzedaż // – Biznes eventowy w Polsce zdaje się coraz częściej stwarzać zapotrzebowanie na obecność gwiazd, celebrytów, blogerów i szarych eminencji show-biznesu – Patryk Boro, Boro Inc. i Celebration Productions. // 7
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==