Partner wydania: Conference. Jednak nie od początku event miał miejsce w Toruniu. Przez pierwsze trzy lata konferencja odbywała się w Kopenhadze, by później przez Barcelonę trafić do miasta pachnącego piernikiem i czterech innych obiektów partnerskich. #freshconference Tematyka spotkań również była zmienna i rozwijała się z czasem. Początkowe skupienie na konceptualnych narzędziach implementacji przekształciło się w adaptację sztuki podczas konferencji, by w końcu poruszyć temat aspektów czysto technicznych. To właśnie na nich skupiono się podczas tegorocznej formuły Multi City Meeting Format. W pięciu miastach równocześnie specjaliści pochodzący z całego świata przybliżali słuchaczom istotę nowych technologii. Uczestnicy mieli do swojej dyspozycji także międzynarodową aplikację i stale uczestniczyli w głosowaniach, co pomagało synchronizować działania we wszystkich miastach. Toruń nie zostawał w tyle. Na terenie nowoczesnego hotelu Copernicus mogliśmy gościć dwóch wybitnych znawców branży eventowej i technologicznej. Pierwszym z nich był Elling Hamso, który nie tylko wygłosił prelekcję z zakresu ROI, ale pełnił ponadto funkcję głównego moderatora polskiego ośrodka konferencji. Drugim zaś był Miel Van Opsal, skupiający się na innowacyjnych technologiach biznesowej przyszłości. Brak barier Nie zabrakło również elementów integracji i pracy zespołowej. Podczas licznych wystąpień uczestnicy mieli możliwość poznania tajników beatboxu, nakreślenia portretów nowopoznanych znajomych z branży, jak i przelania swoich emocji na kartkę. Wszystko po to, by dowiedzieć się, jak jeszcze lepiej pobudzić swoją wyobraźnię do pracy i wykorzystać jej potęgę w kreowaniu wydarzeń. Udowadnia to, że w dzisiejszym świecie przeszkody już nie istnieją. Jak stwierdził Elling Hamso – W końcu wszyscy posługujemy się tym samym językiem (angielskim) i używamy symultanicznie tych samych technologii, a jedyną rzeczą, która jest potrzebna do rozwoju multicity, jest internet. Co więcej, znawca branży bardzo pozytywnie ocenia formułę eventu i wierzy, że przyszłość jest w stanie zaoferować uczestnikom jeszcze więcej. Co będzie dalej, skoro już teraz pokonujemy bariery czasu i miejsca? Nadmierna skromność Organizacja eventu w mieście takim jak Toruń ma sporo plusów. To przede wszystkim duża promocja nowego miejsca, uczestnicy mogą poznać jego walory kulturowe. By jednak każdy mógł się o tym przekonać, organizatorzy eventu zaaranżowali wieczorną wycieczkę po mieście. Ale wróćmy do konkretów. Po tegorocznej konferencji FRESH widać, że nie warto się porównywać z innymi państwami. Inicjatorzy wydarzenia nie dostrzegają wielkich różnic pomiędzy naszym krajem a innymi. Polski rynek branży eventowej jest stosunkowo dobrze rozwinięty. W ciągu roku odbyło się tu sporo imprez branżowych, a ludzie są otwarci na innowację. Nie boimy się nowych rozwiązań. Od lat testujemy różne narzędzia, uczymy się na błędach i na tym właśnie opiera się koncepcja FRESH Conference. Na koniec – Jeśli chcesz osiągnąć sukces, wiedz, czego chcesz – powiedział nam Elling Hamso. Określenie tego, co chcemy osiągnąć, jest bardzo ważne i sprawi, że ułatwimy pracę nie tylko sobie, ale i wielu osobom zaangażowanym w kreację naszego eventu. Tegoroczna FRESH Conference stanowi tego idealny przykład. Podczas trwania konferencji i zaraz po jej zakończeniu sieć zaczął zalewać pozytywny feedback. O to chodzi! Pięć miast, setki ludzi z całego świata, łącze internetowe i jedna idea. To jest prawdziwa innowacja. 63
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==