Partner wydania: zestawie wyposażony jest w dwie oddzielne anteny, które podpięte są do dwóch niezależnych tunerów. Urządzenie na bieżąco analizuje poziom odbieranego przez każdą z anten sygnału. W zależności od jakości każdego z sygnałów przełącza się pomiędzy dwiema antenami. Technologia ta sprawdza się najlepiej w dużych pomieszczeniach o złożonej architekturze, w których zanikać może bezpośrednia widoczność pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem. Korzystając z urządzeń wykonanych w układzie non-diversity, musimy liczyć się z sytuacją, w której sygnał bezpośredni oraz sygnały odbite będą wzajemnie się znosić, co może prowadzić do zaniku sygnału i przerw w działaniu mikrofonu. Powinniśmy również określić docelową maksymalną liczbę wykorzystywanych kanałów do obsługi pojedynczych urządzeń. Standardem są obecnie systemy pozwalające na równoczesną pracę z co najmniej czterema mikrofonami. Bywają jednak sytuacje, w których liczba ta może okazać się niewystarczająca. Jeśli więc takie ryzyko występuje, warto zadbać o to, aby wynajmowana sala była wyposażona w system pozwalający na równoczesną pracę ośmiu, dwunastu, a nawet większej liczby urządzeń bez zakłóceń. Bardziej zaawansowane i rozbudowane systemy bezprzewodowe pracują często w oparciu o rozdzielacz sygnału antenowego, do którego podpięta jest jedna para anten typu master, obsługująca wiele odbiorników umieszczonych w tzw. racku. Nagłośnienie Kolejne elementy systemu elektroakustycznego, na które powinniśmy zwrócić uwagę, to rodzaj nagłośnienia i jego rozmieszczenie. Tutaj również duże znaczenie ma wielkość sali, w której będzie odbywać się spotkanie. Jeśli sala jest długa, a głośniki rozmieszczone są jedynie na jednym z jej końców, istnieje ryzyko, że dźwięk docierać będzie do słuchaczy w sposób nierównomierny. Jeśli podstawowym zadaniem systemu jest nagłośnienie ludzkiej mowy, najlepszym rozwiązaniem będą głośniki sufitowe równomiernie rozmieszczone nad całą powierzchnią audytorium. Dzięki temu jakość dźwięku docierającego do każdego słuchacza będzie na tym samym poziomie. Odpowiednio rozłożone głośniki sufitowe nie muszą mieć w dodatku zbyt dużej mocy, wystarczą takie o mocy 35-60 W. W sytuacji gdy podczas spotkania zostaną zaprezentowane będą materiały wideo lub będą prowadzone odsłuchy materiałów dźwiękowych, powinno nam zależeć na tym, aby audytorium wyposażone było w odpowiedniej jakości procesory sygnałowe, w tym korektor dźwięków, służący do efektywnego podbicia lub stłumienia określonych pasm dźwięków. Pytaj i sprawdzaj Jednym z kluczowych warunków powodzenia rozmaitych kongresów czy konferencji jest odpowiednie nagłośnienie sali oraz audytoriów, w których zgromadzą się zaproszeni goście. Duża część obiektów specjalizujących się w podejmowaniu tego typu wydarzeń jest projektowana z myślą o uzyskaniu odpowiedniej akustyki i komfortu dźwiękowego. Wyjątek stanowią jednak obiekty adaptowane, w których nie pomyślano o tym elemencie odpowiednio wcześniej. Aby uniknąć przykrych niespodzianek, warto dokładnie sprawdzić wybrane przez nas miejsca. Informacje, jakie uzyskamy, mogą dać nam ogląd problemów, z jakimi będziemy musieli się zmierzyć podczas organizacji wydarzenia. reklama 59

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==