Partner wydania: Cateringowy prapoczątek to oczywiście rozmowa z klientem. – Rozpoczynamy przede wszystkim od szczegółowej analizy oczekiwań klienta. Dokładnie sprecyzowany cel, jaki przed eventem stawiają sami organizatorzy, pomaga nam w przygotowaniu odpowiedniej oprawy cateringowej. Za każdym razem dopasowujemy naszą ofertę do potrzeb klienta i jego realizacji. Musimy wiedzieć, czy catering ma stanowić główny przedmiot eventu, czyli być elementem artystycznym, czy ma raczej odgrywać rolę drugoplanową. Bardzo często spotykamy się jednak z realizacjami, podczas których catering ma pozostać na długo w pamięci uczestników i naszym zadaniem jest przygotowanie oryginalnego i nowoczesnego menu oraz podanie go w formie kulinarnego show. Oczywiście konieczna jest także analiza struktury gości oraz miejsca, w którym odbywa się event, szczególnie pod względem technicznym i logistycznym – tłumaczy Michał Kozak, dyrektor generalny MCC Mazurkas & Mazurkas Catering 360°. Podobnie uważa Eliza Kozica, Sales Director Concordia Design – Istotne, aby już na etapie planowania eventu precyzyjnie rozpoznać potrzeby jego organizatora, najdokładniej zaplanować nie tylko menu w wersji dedykowanej tematowi spotkania, ale też obsługi i właściwej prezentacji. – Ważnym elementem jest sprecyzowanie oczekiwań gości, czy ma to być impreza krótka, czy raczej kilkugodzinny bankiet. Ważne jest określenie rodzaju gościa cateringowego, np. czy na imprezie będzie więcej kobiet czy mężczyzn. Przy mniejszych, bardziej spersonalizowanych przyjęciach warto dowiedzieć się, jakie są upodobania kulinarne gości oraz czy trzeba przygotować jakieś potrawy zgodnie z określoną dietą, np. bezglutenową czy wysokobiałkową – tłumaczy Mariusz Tkaczyk, specjalista ds. gastronomii w sieci Qubus Hotel. Idealne menu eventowe Od czego zaczynamy? – Czynników mających wpływ na menu czy formę podania jest bardzo wiele. Musimy uwzględnić, czy impreza jest na stojąco, czy na siedząco, czy podajemy alkohol, czy odbywa się na powietrzu, czy w hali. Nie ma idealnej metody – trzeba być elastycznym, by móc zawsze sprostać stawianym nam oczekiwaniom – mówi Artur Bąk, Revolta Food. – Potrawy cateringowe komponowane są w dużej mierze na życzenie gości. Ich rodzaj dopasowany jest często do tematyki i kształtu imprezy. Przy cateringach świątecznych większość firm stawia np. na tradycyjne polskie potrawy. Bardzo modne i popularne stają się tzw. finger foodsy. Są to małe przekąski, minidania, które można jeść bez użycia sztućców i talerzy. Ich wielkość waha się pomiędzy 20 a 40 ml. Finger food bardzo dobrze sprawdza się na bankietach i koktajlach. W Qubus Hotel w ofercie finger food proponujemy ponad 60 minipotraw. Często o pomyśle na potrawy cateringowe decyduje też pora roku. W lecie wiele eventów i przyjęć okolicznościowych odbywa się na świeżym powietrzu, dlatego warto w swojej ofercie cateringowej zaproponować menu grillowe. W naszych hotelach jest to opcja chętnie wybierana przez firmy, w związku z tym posiadamy kilka mobilnych, dużych grillów, w których można też piec i wędzić potrawy. W tego typu cateringu bardzo ważnym elementem wpływającym na smak potraw jest drewno, jakiego używamy podczas rozpalania grilla. Świetnie sprawdza się drewno bukowe i wiśniowe. W ofercie cateringu grillowego powinny znaleźć się oczywiście mięsa, takie jak karkówka, steki, ale także np. odpowiednie sosy, pieczone ziemniaki, świeże sałaty i grillowane desery. 31
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==