Partner wydania: Inaugurowane na targach technologicznych CES 2017 w Las Vegas kamerki 360° w rozdzielczości 4K wchodzą do gry i z pewnością dotrą na salony przeróżnych eventów. Dzięki tej technologii można było w sieci obejrzeć całą galę Plebiscytu Tech Awards 2016, odbywającą się 18 grudnia w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Nie jest to nowy trend, ale technologia się przyjęła i pewnie wypada taką funkcjonalność mieć na naszych wydarzeniach. Pamiętajmy też, że wideo z naszej realizacji to ogromna dawka emocji i doskonałe narzędzie marketingowe. 6. Postawić na spektakularność Najbardziej spektakularne eventy organizowane są przy okazji jubileuszów. „Uderzyć w punkt” potrafią naprawdę nieliczni, co wymaga sporego budżetu i nieco dłuższego okresu przygotowań. O takich eventach wie wszystko Grupa BMW, która przygotowała pokaz z okazji stulecia swojej działalności. Koncept eventu opierał się na ewolucji dokonań firmy w okresie jej historii. Wydarzenie w Olympic Hall w Monachium zapełniło trybuny, było 2000 osób z przemysłu motoryzacyjnego, świata mediów, polityki. 34 tys. pracowników z całego świata mogło śledzić wydarzenie w transmisji na żywo w internecie. Podczas obchodów jubileuszu BMW przedstawiało strategię firmy jako wizjonerską i wiodącą na tle innych firm w branży samochodów kategorii premium. Przygotowana przez nich prezentacja koncentrowała się na wskazaniu indywidualnych potrzeb współczesnego konsumenta versus dostępna technologia. Wnętrza Olimpic Hall wypełniły się projekcjami wysyłanymi równocześnie z 149 projektorów do wizualizacji mappingowych – przedstawiających przepiękne multimedialne opowieści o samochodach z rodziny BMW i tworząc zjawiskowy spektakl zarówno w pionie, jak i w poziomie. W kulminacyjnym punkcie scenariusza opowiadającego o historii, ale też o procesie tworzenia designu i rozwoju firmy, zagrały cztery marki z grupy, czyli: BMW, Rolls-Royce, MINI, oraz BMW Motorrad, podkreślając 100 lat osiągnięć w dziedzinie świata motoryzacji. Podróż przez historię firmy opowiedział niemiecki mistrz gawędziarstwa – Rufus Beck – a w przedstawieniu wzięło udział 30 tancerzy, 6 piosenkarzy i kilku akrobatów lotniczych. Wydarzenie oświetlił pokaz sferyczny przygotowany z 18 tys. punktów świetlnych w towarzystwie blisko 30 modeli aut występujących na żywo w pokazie. Rozmach wydarzenia najlepiej można zobaczyć na filmie BMW Group – THE NEXT 100 YEARS (https:// vimeo.com/182054185). Nie sposób wymienić wszystkich wschodzących gwiazd rynku eventowego. Technologia idzie ciągle do przodu. Komputery są jeszcze bardziej smart. W jednej sekundzie stają się jednocześnie tabletami, w ultracienkich i lekkich konstrukcjach. Niezwykle pojemna kategoria RTV co 2-3 miesią- ce zaskakuje kolejną premierą na licznych targach eventowo-technologicznych. Obok eventów i technologii rozwija się również świat aplikacji mobilnych dostępnych w naszych telefonach. Tu królują usługi geolokacyjne, proste gry social mediowe angażujące uczestników wydarzeń, systemy do głosowania i wspólnej rywalizacji quizowej. Świat gier dodaje do zestawu powszechnie lubiane symulatory – które z zestawem VR potrafią niejednemu zawrócić w głowie. Do tego dochodzi technologia z dziedziny tych „ubieralnych” i wiodące w niej zegarki smartwatch. Gdzieś na końcu łańcucha rozwiązań promocyjnych na eventach dochodzą drukarki 3D, mogące już wydrukować model 1 : 1 np. prototypu samochodu. Być na bieżąco – to nie lada sztuka. Ważne, aby w całym pościgu ku nowościom zachować rozsądek i realizować główny cel przyświecający danym eventom. Koniec końców to człowiek, a nie technologia, musi sobie poradzić z ogromem wyzwań dotyczących organizacji współczesnych eventów. Życzę Wam przełomowych realizacji w 2017 r. Oby Wasze eventy wyznaczały kierunek współczesnym trendom. Agnieszka Ciesielska // Event manager. Autorka bloga EVENTOWABLOGERKA.PL Wykładowca Studium Podyplomowego Event Management na Wydziale Zarządzania UW oraz na uczelni Vistula Univeristy. Prowadzi wykłady dotyczące trendów w eventach, zarządzania klientami w eventach, CSR oraz imprezami korporacyjnymi. Trenerka Akademii PRoto.pl. Absolwentka warszawskiego AWF-u (turystyka i rekreacja) oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Executive MBA. Od 12 lat aktywnie związana z działalnością w branży eventowej. Prowadzi firmę Everitum Sp. z o.o. Pierwsze doświadczenia w organizacji wydarzeń zdobywała wraz z rozwojem dużej korporacji z rynku IT. Oddana sercem przede wszystkim eventom, ukierunkowała swoją karierę jako project manager projektów eventowych, gdzie realizowała cykliczne produkty eventowe m.in. dla Forum Press, a później dla UEFA. Dalsze doświadczenie związane było z pracą dla dużej agencji eventowej ICP Group SA w dziale Live Marketing Concept. Odpowiedzialna była za tworzenie kreatywnych koncepcji i koordynację realizacji eventowych dla takich korporacji, jak: Warta, Samsung, Citi International, Polsat, Reckitt Benckiser, Nestle Polska, GE, Astellas, E.Leclerc, EVIO, Bayer, Citi Handlowy, Saint Gobain Polska, Orange, ABC Data, Colgate Palmolive czy Symantec. 21

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==