Partner wydania: osiągniętych w różnych kanałach social media, a to wszystko na konto nowej platformy internetowej, która ma odsłonić jeszcze więcej podczas nadchodzących wydarzeniań. To się nazywa skuteczność event marketingu! (zobacz: https://vimeo.com/182064025) 4. Games, games, games, czyli olbrzymia popularność eventów gamingowych Świat oszalał na punkcie gier. Dziś trzech na czterech Polaków gra w gry na dostępnych konsolach i platformach internetowych. Rynek akcesoriów dla graczy również rośnie. Całkiem niedawno nasza wyobraźnia dotycząca gier sprowadzała się jedynie do myszki, klawiatury i komputera. Dziś dochodzą peryferia: monitory o wysokiej rozdzielczości, opływowe klawiatury, akcesoria do wirtualnej rzeczywistości, konsole, rysiki, karty graficzne. Gamingowy biznes nabiera prędkości. Na eventach standardem są już stacje do Playstation. Na świecie jest ok. 50 mln graczy, a rynek ten rośnie z dnia na dzień. Uczestniczyłam w PGA Arena na Targach Poznańskich – moim oczom ukazał się świat, którego dotąd nie znałam. Siedem hal wypełnionych po brzegi producentami gier i tłumy sympatyków wirtualnych wrażeń. Różnorodność tematyki wręcz przytłaczała. Na wielkich scenach-platformach rozstawione były stanowiska do gier z kubełkowymi fotelami, w nich zawodnicy, a nad głowami wielkoformatowe ekrany z transmisją obrazu z ich komputerów na żywo. Wszyscy podpięci do sieci. Grali zarówno ze sobą, jak i przeciwko sobie. Wnętrza dookoła wypełniały trybuny kibiców wypchane po brzegi widownią, która kocha emocje płynące z wnętrz owych gier. Oto ich świat: Wiedźmin, Battlefield, League of Legends, Lol, DOTA 2 i wiele innych, których nie sposób zapamiętać. Rozgrywki trwają naprzemiennie na każdej z wielu scen. Tu nie ma miejsca na nudę, tu każdy gra w strzelanki, toczy walki bokserskie czy laserowe rozgrywki na świetliste miecze. Do tego obrazu należy dodać kolorowych fanów gier, którzy przeobrażeni w swoją ulubioną, wirtualną postać chętnie przebywają na evencie. To cosplayerzy. Ich ręcznej roboty stroje, wymagające wielu godzin przygotowań, wyglądają bardzo atrakcyjne. Są tu postacie ze świata fantastyki (bestie, wróżki) i baśni. Trzecim rynkiem, który rządzi na festiwalach gamingowych, jest rynek gadżetów: noże, poduszeczki, kubeczki, piny, przebrania, akcesoria do walki – wszystko na temat i w duchu danej gry. Wisienką na torcie są znani youtuberzy promujący co lepsze stoiska większych marek. Tak, uczestnicy eventów oczekują gier i rywalizacji. To wirtualny świat, który nas otacza, i nie sposób pominąć tego faktu w trendach na kolejne lata. Odpowiednikiem o większym rozmachu niż PGA z Poznania jest Epicenter Moscow, które można obejrzeć na stronie https:// vimeo.com/182064385. Scenografia, energia, rywalizacja – to właśnie one stanowią potężne zwroty ku eventom przyszłości. 5. Być online – obowiązkowo, a transmisje na żywo – wypada już mieć W 2016 r. Facebook uruchomił opcję transmisji obrazu na żywo. Zorientował się w porę, że wideo to potęga, a streaming obrazu jest już praktycznie wszędzie. Według prognoz firmy CISCO do 2020 r. większość ruchu mobilnego (ok. 75%) będą stanowiły treści wideo. Może i dlatego coraz większą popularność zyskują drony, dzięki którym efekt skali wydarzenia można przekazać z lotu ptaka, nawet z kilkudziesięciu metrów. Już dziś można oglądać filmy z obrazem 360°. 20 Mark e t i ng

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==