Partner wydania: w social media i uwielbiana celebrytka staje się obiektem hejtu – przestrzega Agnieszka Lipska. Media relations Przygotowując event wsparty obecnością znanych osób, liczymy rzecz jasna, że właśnie z tego powodu przyciągnie on większe zainteresowanie mediów. Niestety, nie zawsze ta taktyka działa. – Wiele razy spotkałem się z sytuacją, w której będący na jakiejś imprezie event manager oraz jego klient dziwili się, dlaczego na tym evencie nie ma mediów, skoro mamy gwiazdę? Nie w moim interesie było odpowiadać na to pytanie, jednak czytelnikom „Event Management Polska” chętnie podpowiem. W Polsce nie zaprasza się konkretnych tytułów, chyba że lubimy rosyjską ruletkę, bo albo pojawią się przedstawiciele magazynów, których niejednokrotnie oczekiwania będą większe od naszych gwiazd, albo i nie. Na imprezy warto zawsze zapraszać agencje fotograficzne. Dzięki temu nasza pewność publikacji zwiększa się tysiąckrotnie, to samo tyczy się pozyskania patronatów medialnych, zawsze wtedy mamy pewność, że informacja prasowa z naszego eventu znajdzie się w mediach przez nas pożądanych – mówi Patryk Boro. – Czasami lepiej iść na jakość, a nie ilość, zaprosić mniej, ale za to bardziej medialne „twarze” – podsumowuje Joanna Sokołowska-Pronobis. Język korzyści Po co nam właściwie znana osoba? Czy bez niej nasza impreza się nie uda? Oczywiście, że się uda. Jednak obecność osobistości na evencie może przynieść wiele korzyści, rzecz jasna przy założeniu, że umiejętnie zaprojektujemy nasze wydarzenie, dopasowując jego charakter i grupę odbiorców z zapraszanymi do współpracy znanymi osobami. – Zdjęcia, wypowiedzi, wykorzystanie cytatów, w perspektywie nawiązanie współpracy w roli ambasadorów to tylko niektóre z korzyści – wylicza Sokołowska-Pronobis. – Warto skupić się na wykorzystaniu sławnych osób w kontaktach B2B. Nasz kontrahent oraz jego klienci, mogąc obcować bliżej z naszą gwiazdą, bardziej przekonają się do produktu przez nas promowanego, bo przecież nic tak nie przekonuje jak rekomendacja gwiazdy, o ile jest ona dobrze dobrana do produktu – podpowiada Patryk Boro. – Udane wydarzenie to takie, na które czeka się z niecierpliwością, a potem długo wspomina. Można to osiągnąć na wiele sposobów, a jednym z nich jest zaproszenie znanej osoby. Może się wydawać, że to tylko tyle, ale tak naprawdę jest to bardzo duże wyzwanie dla organizatorów – podsumowuje Agnieszka Lipska. Czy warto więc wspierać się przy organizacji eventów znanymi osobami? Zdecydowanie tak, pamiętając przy tym jednak o właściwym podejściu do tematu, umiejętnym zaprojektowaniu takiego wydarzenia, a także o zasadach współpracy z osobistościami. Wtedy obciążanie eventowego budżetu ayahuascą nie będzie wcale potrzebne. // – Należy pamiętać, że wizerunek znanych osób może zmienić się diametralnie z dnia na dzień – wystarczy jeden nierozważny post w social media i uwielbiana celebrytka staje się obiektem hejtu – Agnieszka Lipska, Zdrojowa Hotels. // Event z gwiazdą to wyzwanie // Organizacja eventów od strony hotelarza wiąże się ze szczegółowym określeniem potrzeb klienta, jak i doprecyzowaniem szczególnych życzeń uczestników imprezy. Bardzo często artyści, którzy mają uświetnić imprezę, posiadają listę wymagań, które staramy się spełnić w miarę możliwości. Mogą to być prośby związane z określonym rodzajem napoi, jedzenia czy inne wyjątkowe zamówienia do pokoju hotelowego, np. konkretny gatunek kwiatów w wazonie, świece zapachowe. Najważniejszą sprawą jest jednak ochrona prywatności znanych osób, które przebywają w hotelu. W tym wypadku szczególnie ważna jest ścisła współpraca organizatorów z personelem obiektu – musimy być wspólnie przygotowani na wiele scenariuszy. Niektóre gwiazdy wręcz chcą być rozpoznawane i łakną kontaktu z fanami. W kołobrzeskim Marine Hotel***** kilka lat temu gościliśmy artystę, który na swoim facebookowym profilu napisał dokładnie gdzie będzie spał i o której przyjedzie – w efekcie w lobby oraz przed budynkiem zebrał się tłum fanów. Inni celebryci ograniczają do minimum kontakt z wielbicielami, np. wjeżdżając od razu do garażu i dalej windą do pokoju. A jeszcze inni zachowują się jak standardowi goście, korzystając ze wszystkich atrakcji hotelu, np. sauny, basenu czy jedząc śniadanie w restauracji, a przy okazji rozdając autografy i pozując do zdjęć w sposób całkowicie niewymuszony i naturalny. Wyzwaniem organizacyjnym dla hotelu w takich sytuacjach jest zapewnienie profesjonalnej ochrony. Warto dodać, że zorganizowanie imprezy, na którą zaproszeni są celebryci lub eksperci, to też świetny sposób na promocję hotelu, ponieważ budzi to zainteresowanie mediów. Dziennikarzy również należy odpowiednio zbriefować i nie pozwolić na zawładnięcie eventem – chyba że na tym właśnie nam i artyście zależy. Agnieszka Lipska Kierownik ds. rozwoju rynku Zdrojowa Hotels 9

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==