Partner wydania: się popularny. Liczą się jedynie: pomysł, chęć realizacji i konsekwencja w działaniu, ponieważ możliwych do zrealizowania pomysłów jest wiele. Marketing szeptany (WOMM) Kolejną metodą na stworzenie szumu wokół wydarzenia jest tzw. szeptanka (ang. whisper marketing, word of mouth marketing), która polega na dołączaniu się do grup tematycznych i włączaniu się w dyskusje, prowadząc komunikację w taki sposób, aby uczestnicy w pewnym momencie dowiedzieli się o wydarzeniu, które mamy za zadanie wypromować. Grupy można znaleźć na Facebooku pod tym linkiem: facebook.com/groups. Można je również spotkać na portalu LinkedIn czy na popularnym w Polsce serwisie Goldenline, nie wspominając już o forach internetowych, panelach dyskusyjnych, portalach tematycznych – miejsc do publikowania jest mnóstwo. Pisząc na forach czy w grupach, budujemy swój wizerunek, dlatego nie można być w tych działaniach zbyt nachalnym, gdyż administratorzy często nie pozwalają na wstawianie bezpośrednich linków, a wręcz blokują osoby, które tuż po zarejestrowaniu na danym forum rozpoczynają swoją dyskusję od sztandarowego tekstu promocyjnego w stylu: „Jeżeli będziecie mieli okazję wybrać się na wydarzenie, przesyłam link umożliwiający 20% rabatu”. To nie jest szeptanka, tylko agresywna promocja, która nie jest dobrze odbierana. Niestety, marketing szeptany wymaga czasu, odpowiednich umiejętności pisania tekstów i poruszania się po różnych miejscach w internecie. Bez wątpienia pomoc dedykowanych agencji w tym zakresie jest niezbędna. # Niby takie proste, ot, dodać hasztag. Obecnie ta prosta wskazówka wydaje się dość oczywista, jednak często organizatorzy eventów zapominają o tym (#pamietaj). Stwórz swój hasztag i wykorzystaj go odpowiednio do promocji charakterystyki waszego eventu (np. #JazzFestiwal2017 lub #aleJazz). Aby wprowadzić do internetowej społeczności nasz hasztag, powinniśmy na długo przed dniem wydarzenia konsekwentnie zamieszczać go we wszystkich materiałach marketingowych. Dzielmy się hasztagiem wszędzie, gdzie tylko możemy – w filmach, grafikach, banerach, ulotkach, newsletterach, mailach itp. Dzięki temu wydarzenie będzie bardziej rozpoznawalne. Wykorzystanie hasztagu w materiałach marketingowych nie tylko wpłynie na wizerunek promocji waszego eventu, ale również zwiększy zasięg, o który nam głównie chodzi. Im większy zasięg, tym większe prawdopodobieństwo zakupu. Taki manewr pozwoli też na nawiązanie interakcji z internautami oraz między potencjalnymi uczestnikami. Wprowadzenie do komunikacji marketingowej // Dzielenie się grafikami w kampaniach e-mail marketingowych, na platformach social media i na własnym blogu to kolejne zadanie w naszym niezbędniku. Podczas publikacji upewnijcie się, że każdy cytat jest przypisany do indywidualnego uczestnika. // 6 Temat numeru
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==