Partner wydania: warto pojawić się na Waszej konferencji? Dlaczego opłaci się zapłacić za miejsca VIP? Potencjalni klienci po zapoznaniu się z filmem powinni móc znaleźć odpowiedzi na te pytania. Wideo powinno znaleźć się zarówno na YouTube, jak i na Vimeo. Miejsc na pokazanie materiału jest wiele: strona internetowa, landingpage (mikrostrona, na którą trafia odwiedzający, pozyskany wskutek kampanii reklamowej), newsletter, artykuły w aktualnościach i na blogu oraz portale społecznościowe. Film można także rozesłać wśród partnerów biznesowych. Facebook- owicze uwielbiają filmy, a umieszczenie filmu bezpośrednio na facebookowej tablicy znacznie zwiększa zasięg. Według badań przeprowadzonych za pośrednictwem narzędzi analitycznych do analizowania social media, treści wideo na Face- booku wywołują dziesięciokrotnie wyższy poziom zaangażowania niż linki wklejane z YouTube’a. Można również pokusić się o promocję filmu, wykorzystując Facebook Ads i targetowanie reklamy, czyli typową kampanię skupiającą się na grupie użytkowników, do których chcielibyśmy dotrzeć, ale o tym w dalszej części artykułu. Materiały reklamowe na Facebooku Jeżeli mamy pozytywne komentarze, opinie na temat poprzednich eventów lub, co lepsze, także kilka wywiadów z uczestnikami albo chociaż nagranie kilku słów na temat poszczególnych sesji lub całego wydarzenia, to taką dokumentację możemy wykorzystać w wielu miejscach. Nie pozwólcie, żeby tak wartościowe materiały się zmarnowały! Kolejne zadanie to stworzenie prostych treści graficznych, banerów zawierających np. cytaty i komentarze uczestników. Dobrze by było zaplanować taki cykl publikowania grafik na kalendarzu na kilka miesięcy do przodu, abyśmy stworzyli pewnego rodzaju bazę, która jest i będzie publikowana w harmonogramie, a od czasu do czasu w ramach uzupełnienia będzie poszerzana o kolejne materiały i bieżące pomysły. Dzielenie się grafikami w kampaniach e-mail marketingowych, na platformach social media i na własnym blogu to kolejne zadanie w naszym niezbędniku. Podczas publikacji upewnijcie się, że każdy cytat jest przypisany do indywidualnego uczestnika. Użytkownicy uwielbiają widzieć własne komentarze zamieszczone na stronach internetowych i, jeśli je zauważą (a na pewno otrzymają powiadomienie), to z pewnością się nimi podzielą. Ponadto posiadanie rekomendacji ze strony osób trzecich znacznie zwiększa wiarygodność i postrzeganą wartość Waszego eventu. Oprócz filmów czy grafik ostatnio modne są także gify. Na przykład w serwisie giphy.com mamy możliwość wyboru spośród tysięcy gotowych gifów. Możemy też ewentualnie stworzyć własną animację lub prosty pokaz slajdów ze zdjęć. Jeżeli na naszej konferencji występują ważne osoby, np. ceWEBryci (określenie na osoby, które należą do popularnego grona blogerów, vlogerów, liderów mediów społecznościowych itp., a więc są internetowymi celebrytami), możemy zaprosić ich do wywiadów, które poprzez transmisje na żywo pokażemy szerszej społeczności. Z niejednej takiej akcji możemy zrobić viral, czyli z założenia na tyle intrygujący filmik (przynajmniej w teorii), który z pomocą internetowej społeczności (albo bez niej) szybko staje komentarz ekpercki // Trudno sobie dziś wyobrazić strategię komunikacji, która nie zakładałaby obecności w social media. Kluczem do powodzenia na tym polu jest unikalny, jakościowy, odpowiednio dopasowany do kanału i odbiorcy kontent. W tym celu platformy stale wprowadzają nowe, ciekawe funkcje. Warto tu wyróżnić proponowany przez Facebooka format Surround, zdjęcia 360 stopni, które w promocji eventów mogą okazać się niezwykle przyda- tnym, dywersyfikującym komunikację rozwiązaniem oraz interesującą formą reklamy. Adam Wilhelm fotograf www.adamwilhelm.com // Dopracowane treści wizualne i przyjemna dla ucha ścieżka dźwiękowa to doskonały sposób na przyciągnięcie większej liczby uczestników na kolejną konferencję. Wideo zwiększa również poziom zaangażowania, ponieważ konsumenci znacznie częściej dzielą się treściami wizualnymi niż np. linkami do artykułów poprzez social media. // 5
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==