Partner wydania: firm technicznych powinno być profesjonalne prowadzenie zleceniodawcy przez meandry organizowania wydarzenia w taki sposób, aby uczestnicy jego imprezy nie zanudzili się. Z powodu zmian opisanych wcześniej to zadanie coraz trudniejsze. Nie pomaga nam w tym nadprzyrodzona liczba firm eventowych rozsianych na polskim rynku, które często pragną zbudować swoją pozycję głównie na atrakcyjnej dla klientów polityce cenowej. Skutkiem takiego podejścia zawsze będzie zmniejszenie wydatków na atrakcyjne dla uczestników eventów i konferencji rozwiązania technologicznie. W ten sposób niejednokrotnie firmy eventowe oraz biura organizatorów konferencji działają na niekorzyść klientów oraz uczestników wydarzeń. W interesie tych ostatnich bowiem jest to, żeby wydarzenie tętniło ciekawymi rozwiązaniami, nowymi narzędziami komunikacji i przekazywania wiedzy, dopasowanymi do oczekiwań pokolenia przyzwyczajonego do technologii z 2017 r. Nie chodzi o tak często wszędzie pojawiający się efekt „WOW!”, ale by uczestnicy, którzy obecnie mają 35 lat albo mniej, byli w stanie w pełni uczestniczyć i korzystać z tego, co organizator dla nich zaplanował. Pojawiają się w związku z tym dwa istotne pytania: • Jakie potrzeby, choćby nieuświadomione, mają współcześni uczestnicy wydarzeń? • Jakie narzędzia są odpowiednie, aby te oczekiwania spełnić? Statystyczny uczestnik konferencji nie istnieje. Są to, jak wszyscy wiemy, osoby w różnym wieku, obojga płci, z dużych miast i mniejszych miejscowości, coraz częściej też osoby wychowane w innych krajach i kręgach kulturowych. Ponieważ mówimy o niedawnych zmianach społecznych i o tym, jak przekładają się one na potrzeby uczestników wydarzeń, skoncentrujmy się na osobach, dla których tradycyjny model eventu i konferencji będzie najtrudniejszy do zaakceptowania – na osobach przed 40. rokiem życia, w tym, przede wszystkim, na pokoleniu Millenialsów. Millenialsi Najczęściej przyjmuje się, że pokolenie Millenialsów, zwane też pokoleniem „Y”, to osoby, które urodziły się między 1981 r. a końcem pierwszej Potrzeby Millenialsów // • uczestnictwo • wybór • bezpieczne nawiązywanie kontaktu • wielość bodźców • narzędzia wspomagające gromadzenie wiedzy • fun // Podstawowym celem każdej imprezy zawsze jest swoista komunikacja. Zmiany i innowacje w związku z tym są nieuniknione. Utrzymanie dotychczasowego kształtu konferencji, eventu i ignorowanie zmian, które zachodzą na świecie, nie jest możliwe. // 37

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==