Partner wydania: Oczywiście, jeśli wiemy, że nasi partnerzy mogą pojawić się na spotkaniu ubrani wedle ścisłych zasad dress code’u, ponieważ taki jest ich codzienny strój w firmie, dobrze wówczas postawić na profesjonalny wizerunek. – Granatowy lub popielaty garnitur, jasno- niebieska koszula, stonowany krawat, a w przypadku kobiet dobrze skrojony żakiet i elegancka sukienka, w towarzystwie delikatnej biżuterii będą dobrym wyborem. Jednak w większości przypadków tak duża elegancja nie będzie konieczna i wówczas najlepsze rozwiązanie stanowi znalezienie wizerunkowego, złotego środka pomiędzy elegancją a stylem casualowym. Można zatem połączyć koszulę w drobną kratę z marynarką i chinosami. Buty nie muszą być bardzo eleganckie, jednak trampki i inne rodzaje obuwia sportowego pozostawiamy na okoliczności zupełnie niezobowiązujące. Panie mogą zestawić miękką bluzkę z printem czy w mniej biznesowym kolorze (a więc niekoniecznie biel i błękit) ze spódnicą lub spodniami o luźniejszym charakterze, ale w stonowanych kolorach. Obuwie powinno być raczej klasyczne i nieprzesadnie wyróżniające się. Jeśli jednak marka osobista event managera, okoliczności spotkania lub osoby, z którymi planowane jest spotkanie, pozwalają na zachowanie znacznie większego luzu, wręcz wskazane będzie pokazanie własnej kreatywności. Wówczas nie ograniczamy swojej wyobraźni, wybierając różne kolory oraz formy ubrań i dodatków, pamiętając jednak, by wciąż pozostać profesjonalnym. Banał czy wręcz bylejakość nie będą dobrymi doradcami. Koszulę w kratę i jeansy, szary sweterek czy czarną spódnicę o zwyczajnym kroju zostawmy na inny moment. Owszem, może i będą wygodne, ale na pewno nie będą odzwierciedlaniem ani naszego profesjonalizmu, ani kreatywności, a jak wiadomo, w zawodzie event managera obie te cechy są niezwykle ważne – podkreśla Basia Józefiak, twórca wizerunku, osobista stylistka i personal shopper. Zasady savoir-vivre’u są w pracy event managera jednym z elementów podstawowej wiedzy zawodowej. – Nieznajomość zasad savoir-vivre’u może spowodować pogorszenie czy wręcz popsucie kontaktu z klientem, ważnym podwykonawcą, gwiazdą biorącą udział w evencie lub artystą, który ma na nim wystąpić. Może także negatywnie przełożyć się na pracę zespołu. Małe błędy w komunikacji mogą przerodzić się w olbrzymie problemy podczas realizacji eventu. Najlepszą metodą dla event managera, by poznać zasady savoir-vivre’u, jest praca z odpowiednimi, doświadczonymi ludźmi i przy wymagających projektach. Na początku swojej drogi zawodowej zawsze należy uczyć się od najlepszych. Warto także korzystać z jednego z dostępnych na rynku kursów savoir-vivre w biznesie, dużo czytać, stale poszerzać swoją wiedzę i pracować nad swoim zachowaniem. Dobre maniery to klucz do sukcesu w każdej branży, jednak w branży eventowej są koniecznością – podsumowuje Michał Gawior. dwa największe błędy savoir-vivre’u event managera wg Michała Gawiora // 1. Niedopasowanie komunikacji do poziomu klienta. Nigdy nie możesz mieć pewności, na jakiego klienta trafisz lub z kim przyjdzie Ci współpracować. Rozpocznij komunikację oficjalnie, profesjonalnie i biznesowo. Jeśli klient sam zdecyduje się ją rozluźnić i przejść na mniej oficjalny poziom, dopasuj się do niego. Niech jednak on o tym zdecyduje. 2. Okazanie stresu i braku pewności siebie. Realizując dany projekt, przygotuj się do tego należycie. Bądź pewny siebie i swojego zespołu. Przygotuj plan i realizuj go skrupulatnie. Stres, nerwy, podniesiony głos, pośpiech, realizacja wszystkiego w biegu i na ostatnią chwilę – żadna z tych sytuacji nie kojarzy się z dobrymi manierami i profesjonalizmem, wprowadzają za to niepokój związany z powodzeniem eventu zarówno po stronie klienta, jak i w Twoim własnym zespole. Zachowaj zimną krew i spokój. Zawsze! Michał Gawior menedżer w gastronomii, branży eventowej i internetowej z ponad 12-letnim stażem w zarządzaniu, samodzielnym prowadzeniu placówek, organizacji eventów, tworzeniu strategii marketingowych i budowaniu wizerunku marki. Właściciel agencji eventowej Eventgarde. Menedżer Ritual Cocktail Club w Warszawie, www.ritualwarsaw.com. // Warto wysyłać podziękowania za przybycie na event. Stanowi to szczególny wyraz wdzięczności za poświęcony czas i jest kolejnym elementem budowania dobrych relacji z uczestnikami danego zdarzenia – dr Joanna Smól, UAM. // 33

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==