Partner wydania: efektywniejsza. Tym samym znacznie łatwiej jest Ci nią pokierować w taki sposób, aby zbudować lepszą relację z uczestnikami wydarzenia. Poniżej kilka korzyści, które daje stosowanie komunikacji mobilnej. 1. Wzmocnienie zaangażowania i interakcji Dwukierunkowa komunikacja wzmacnia zaangażowanie uczestników, dając im tym samym poczucie tworzenia wydarzenia. Odpowiedzi publiczności, przesyłane za pomocą aplikacji, mogą być wyświetlane na ekranach na żywo – zmobilizuje ich to do większej aktywności i dzielenia się swoimi wrażeniami. 2. Budowanie relacji Dzięki aplikacji mobilnej konferencji zadbasz o kontakt z uczestnikiem już przed wydarzeniem i zaczniesz budować z nim relację, którą nie tylko wzmocnisz podczas wydarzenia, ale nawiązane kontakty zostaną także przedłużone po zakończeniu eventu. Po wydarzeniu podziękuj koniecznie za udział, informując o planowaniu kolejnej edycji i zniżce dla uczestników. Możesz wysłać SMS, posłużyć się wiadomością w aplikacji czy… rozmową telefoniczną z wcześniej zaprogramowanym i nagranym komunikatem. To zdecydowanie ułatwi cały proces. Prezes-organizator własnym głosem dziękuje za Twój udział w evencie? Wiemy z praktyki i własnego doświadczenia, że robi to na gościach olbrzymie wrażenie! 3. Promocja konferencji Promuj swój event przed rejestracją. Powiadamiaj osoby, które mogą być nim zainteresowane, informuj o rozpoczęciu zapisów, bonusach za wcześniejszy zakup biletu, liczbie sprzedanych wejściówek, czasie pozostałym do zakończenia rejestracji, a nawet prelegentach czy zapisach na warsztaty organizowane w ramach konferencji. Jakie funkcjonalności może zawierać aplikacja mobilna dla konferencji? Z naszego doświadczenia wynika, że do najbardziej przydatnych funkcjonalności takich aplikacji mobilnych należą: 1. Odpowiednie targetowanie Dzięki mechanizmom targetowania, geotargetowania i lokalizacji możemy dostarczać wiadomości do konkretnych grup odbiorców, m.in. uczestników, prelegentów czy obsługi wydarzenia. 2. Zarządzanie harmonogramem wysyłki Organizator ma możliwość ustawienia automatycznej wysyłki wiadomości w ważnym momencie wydarzenia lub jej zaplanowania, natychmiastowo powiadamiając o zmianie w programie czy wysyłając powitalny SMS. 3. Możliwość przesłania i udostępniania materiałów Aplikacje mobilne umożliwiają odbieranie wiadomości tekstowych z aktywnymi linkami do multimediów, a także na wysyłanie multimediów z aplikacji. Tym samym aplikacja na potrzeby eventów może być wykorzystana w celu przekazania uczestnikom ważnych materiałów od prelegentów: zarówno tych, które mogą okazać się przydatne przed wydarzeniem, jak i tych dostępnych po jego zakończeniu. Dzięki aplikacji mobilnej uczestnik może pobrać agendę wydarzenia na telefon oraz otrzymywać powiadomienia o zbliżających się, interesujących go prelekcjach/warsztatach. 4. Ułatwiony proces rejestracji W takcie konferencji ułatwisz przyporządkowanie uczestników do wybranych grup oraz odbiór identyfikatorów. Stanie się tak za pomocą stosowania samodzielnej rejestracji uczestników za pomocą kodów zawartych w SMS-ach lub kodów QR. 5. Głosowanie i ankiety umożliwiające poznanie opinii uczestników Aplikacja mobilna pomoże Ci także uzyskać informacje zwrotne od uczestników, na które możesz błyskawicznie zareagować, np. redukując długą kolejkę oczekujących na lunch podczas konferencji, przeprowadzając ankietę satysfakcji z przebiegu konferencji i wdrażając zmiany podczas kolejnego eventu. Wykorzystaj ankiety także przed konferencją, by wesprzeć się nimi podczas planowania wydarzenia (np. możesz urządzić głosowanie na prelegenta, którego powinieneś zaprosić). 6. Niestandardowy panel pytań i odpowiedzi Zamiast standardowego panelu pytań i odpowiedzi po prelekcji zaproponuj zadawanie ich przez SMS – dzięki temu poznasz liczbę pytań oraz dasz prelegentowi czas na przemyślenie odpowiedzi. Taką aplikację stosowaliśmy ostatnio na konferencji dla rodziców. Pytania do prowadzących z dziedziny uzależnień miały charakter bardzo delikatny, a nawet osobisty. Tym lepiej sprawdził się mechanizm przesyłania ich przez SMS. Przez całą konferencję wyświetlana była informacja o numerze, pod którym były one zbierane. Prowadzący mógł w łatwy sposób zapoznać się ze wszystkimi nadesłanymi treściami i wybrać te charakterystyczne do omówienia później na scenie. Warto przytoczyć kilka statystyk z wydarzenia Maxxximum Wolności (Warszawa, luty 2017): • 33% osób wysłało przynajmniej 1 pytanie. • 42% uczestników potwierdziło przez SMS chęć otrzymywania powiadomień o kolejnych eventach organizatora. „Powiedz mi, jak komunikujesz się z ludźmi, a powiem Ci, na ile Tobie na nich zależy”. Zgodzisz się z tą maksymą Piotra Hermana? Co możesz z tym zrobić? Zapraszamy do kontaktu! Źródło: materiały własne MATERNA Communications 23

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==