Partner wydania: wskazać konkretne witryny, serwisy o określonej tematyce lub zawierające określone słowa kluczowe (kierowanie kontekstowe). Każdą z tych metod warto przetestować w osobnej kampanii. Pomocne w planowaniu reklamy jest narzędzie Planer kampanii w sieci reklamowej, które po wskazaniu strony docelowej lub jej tematyki zaproponuje możliwe metody kierowania reklam. Na potrzeby skutecznej kampanii w GDN należy przygotować atrakcyjne kreacje graficzne. Przygotowując grafiki, pamiętajmy o tym, że nie każdy wydawca udostępnia swoją powierzchnię reklamową dla wszystkich formatów, warto więc przygotować ich jak najwięcej, gdyż zwiększa to zasięg. Szczegółowy wykaz formatów i wymagań technicznych dotyczących banerów można znaleźć w Centrum Pomocy Google (support.google.com). Jeśli nie mamy możliwości przygotowania banerów, możemy skorzystać z gotowych szablonów Google, które dostępne są z poziomu konta reklamowego w Galerii reklam i opcji reklamy do celów ogólnych. Rysunek 4. Wykorzystanie szablonów Google z galerii reklam (Źródło: panel reklamowy Google AdWords) Google Sponsored Promotions (GSP) Planując promocję eventu, warto mieć również na uwadze możliwość dotarcia do użytkownika na poziomie poczty Gmail. GSP jest formatem reklamy, która pojawia się na karcie Oferty Specjalne oraz Społeczności i składa się z dwóch elementów: • Teaseru, który zawiera: logo, temat, opis oraz nazwę reklamodawcy. • Reklamy, która rozwija się po kliknięciu w teaser i może zawierać grafikę, osadzony formularz bądź wideo. Rysunek 5. Przykład umiejscowienia reklamy Google SponsoredPromotions (Źródło: panel reklamowy Google AdWords) Tworząc reklamę GSP, możemy wykorzystać większość kryteriów kierowania, dostępnych w kampaniach na sieć reklamową, tj. kierowanie na kategorie zainteresowań, kryteria demograficzne czy kontekstowe. Mechanizm działania kierowania kontekstowego GSP opiera się na tym, że system Google automatycznie skanuje treść e-maili i na tej podstawie (wskazując np. słowa kluczowe zawierające nazwę domeny dużego portalu branżowego) jesteśmy w stanie dotrzeć do użytkownika, który otrzymuje e-maile zawierające jego nazwę i o którym z dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że jest zainteresowany daną tematyką. Reklama typu TrueView na YouTube Wideo jest tym, co oddziałuje na użytkowników najbardziej, a w przypadku tematyki eventowej ta forma reklamy wydaje się mieć szczególne znaczenie. Niezbędne do przeprowadzenia internetowej kampanii jest oczywiście stworzenie materiału wideo i opublikowanie go na kanale YouTube. Google AdWords dostarcza możliwość emisji reklamy wideo typu TruView, występującej w formatach: • TrueView In-Stream, które wyświetlają się przed filmami YouTube, w ich trakcie lub po nich i które można pominąć po 5 s. • TrueView Discovery, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwarki YouTube oraz obok filmów. • Reklam w przerywniku, które wyświetlają się w trakcie wideo i trwają do 6 s. Użytkownik nie może ich pominąć. Budując kampanie TruView, do dyspozycji mamy te same opcje kierowania, które posiada sieć reklamowa GDN, co daje możliwość precyzyjnego i stosunkowo taniego dotarcia do interesującego nas odbiorcy. Podsumowanie Schemat prowadzenia skutecznej kampanii AdWords powinien wyglądać następująco: zaplanowanie kampanii – przygotowanie i uruchomienie – analiza pierwszych wyników – optymalizacja. Wszystkie opisane w artykule rodzaje kampanii można prowadzić w ramach jednego konta AdWords, co ułatwia ich koordynację i optymalizację. Warto testować różne możliwości kierowania i docierać do potencjalnego odbiorcy wieloma kanałami równolegle. // Istotne jest, aby już na starcie uświadomić sobie, jakie zadanie ma spełnić nasza kampania. Wiedza ta posłuży nam jako podstawa działań optymalizacyjnych. System reklamowy Google AdWords daje wiele możliwości kierowania reklam, więc przyjęty cel będzie wyznacznikiem wyboru metod, które okażą się najbardziej skuteczne. // 20 Mark e t i ng

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==