Partner wydania: naprzeciw użytkownikowi poszukującemu w danym momencie konkretnej informacji. Jeśli promocja dotyczy eventu branżowego, wydarzenia kulturalnego, cyklicznej imprezy, sprawa z doborem słów kluczowych nie będzie trudna i warto stworzyć tego typu kampanię. Jeśli jednak organizujemy event, w kontekście którego ciężko precyzyjnie określić, jakie słowa kluczowe będzie wpisywał potencjalny uczestnik, lepiej skupić się na reklamie w sieci reklamowej Google, promocji na YouTube czy Gmailu. W przeciwnym razie nasze frazy mogą zostać dobrane zbyt ogólnie i okazać się nie do końca trafne. Reklamę w wyszukiwarce warto potraktować jako narzędzie dotarcia do kogoś, kto szuka precyzyjnej informacji i taką właśnie informację mu zaserwować. W budowaniu listy słów kluczowych może nas wspomóc Planer słów kluczowych. Jest to narzędzie dostępne po zalogowaniu się na adwords.google.com, może ono nam posłużyć do wyszukiwania nowych słów, jak i do sprawdzania danych o liczbie wyszukiwań konkretnych fraz czy prognozy ich kosztów. Zalecane jest, aby przy tworzeniu struktury kampanii słowa kluczowe podzielić na kilka grup reklam. Najlepiej zrobić to tak, by zawierały one tematycznie powiązane ze sobą frazy. Pozwoli to nam na kierowanie precyzyjnego komunikatu reklamowego, który będzie odpowiadał na zapytanie użytkownika. Tworząc reklamę tekstową warto pamiętać o kilku kwestiach: • Reklamy w wyszukiwarce Google mają ściśle określoną liczbę znaków. Warto więc wykorzystać możliwości, jakimi są rozszerzenia reklam, które pozwolą na emisję dodatkowych informacji. Rysunek 1. Przykład reklamy w wyszukiwarce Google z zastosowaniem rozszerzeń (Źródło: płatne wyniki wyszukiwania Google.pl) Rysunek 2. Dodawanie rozszerzeń reklamy w panelu Google AdWords (Źródło: panel reklamowy Google AdWords • Do promowania nadchodzących wydarzeń idealnie sprawdzi się funkcja „odliczania”, która pozwala na zamieszczenie w reklamie automatycznie aktualizowanej informacji o liczbie dni (godzin, minut) pozostałych do eventu. • Wykorzystanie funkcji wstawiania słów kluczowych umożliwia automatyczne umieszczanie w treści reklamy słowa kluczowego, które spowodowało jej wyświetlenie. • Warto stosować treści reklamy wezwania do działania (CTA), gdyż zwiększa to jej skuteczność. Rysunek 3. Zastosowanie funkcji odliczania i wstawania słów kluczowych (Źródło: panel reklamowy Google AdWords) Sieć reklamowa Google Możliwości sieci reklamowej (GDN), jeśli chodzi o zasięg reklam, są bardzo duże. Ten rodzaj przekazu reklamowego pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, daje możliwość zbudowania świadomości o danym wydarzeniu, umożliwia emisję reklam tekstowych i graficznych. W ramach GDN swoją powierzchnię udostępniają zarówno duże ogólnopolskie serwisy, portale branżowe, life- stylowe, jak i mniejsze strony o ściśle określonej tematyce. W zakresie tej reklamy możemy wskazać dwa podstawowe typy kierowania. Pierwszy z nich stanowi skierowanie reklamy na odbiorcę, gdzie kryterium targetowania to zachowanie czy zainteresowania danego użytkownika, jakie przejawia w internecie. Google udostępnia reklamodawcy rozbudowaną listę kategorii zainteresowań (np. motoryzacja, sport, podróże, moda). Wykorzystując te możliwości, możemy dotrzeć do użytkowników, którzy w swojej aktywności odwiedzali witryny z danej kategorii i przez to zostali zakwalifikowani jako interesujący się danym tematem. Na to kryterium nałożyć możemy np. wybraną lokalizację (miasto, województwo, państwo), na obszarze którego chcemy wyświetlać naszą reklamę i w taki sposób docierać do potencjalnych uczestników eventu. Kampania remarketingowa pozwala z kolei przypominać się odbiorcy, który odwiedził naszą witrynę. Organizując wydarzenie, które jest cykliczne, możemy w prosty sposób przypominać się użytkownikom, którzy odwiedzali serwis poprzedniej edycji. Wykorzystując remarketing, można też podążać za odbiorcą, który np. był na stronie wydarzenia, ale jeszcze nie dokonał pożądanego przez nas działania, np. rejestracji na event. Drugą możliwą opcją prowadzenia kampanii jest kierowanie jej na serwisy WWW, gdzie jako kryterium możemy 19
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==