Partner wydania: System reklamowy Google AdWords umożliwia dotarcie do użytkowników najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce – Google.pl – jak i portalu YouTube oraz ponad 2 mln witryn, które obejmuje sieć reklamowa Google. Statystyki zaprezentowane przez Gemius Polska w marcu 2017 r. wskazują, że Google.pl odnotowało 94,6-proc. zasięg wśród internautów, a YouTube aż 72,3-proc. Warto więc wykorzystać internetowy potencjał, by zwiększyć popularność swojego wydarzenia. Google AdWords możemy wykorzystać zarówno do promowania masowych eventów, jak i mniejszych, lokalnych wydarzeń. System reklamowy nie ma ograniczeń budżetowych, inwestycja w reklamę może wynosić i 200 zł, i 200 000 zł. Ważnymi aspektami prowadzenia tego rodzaju kampanii są ich mierzalność i elastyczność. Na bieżąco możemy (a nawet powinniśmy) śledzić parametry reklam i modyfikować ich ustawienia tak, aby maksymalizować efekty. Cel kampanii Skuteczną pracę nad kampanią ułatwia sprecyzowany cel. Może być nim konkretne zachowanie użytkownika na naszej stronie, jak np. zakup biletu, rejestracja czy przejście na pożądaną podstronę. W innym przypadku ważny może być zasięg naszej reklamy czy liczba pozyskanych użytkowników. Istotne jest, aby już na starcie uświadomić sobie, jakie zadanie ma spełnić nasza kampania. Wiedza ta posłuży nam jako podstawa działań optymalizacyjnych. System reklamowy Google AdWords daje wiele możliwości kierowania reklam, więc przyjęty cel będzie wyznacznikiem wyboru metod, które okażą się najbardziej skuteczne. Od strony technicznej o pomiar celu możemy zadbać, generując i implementując na naszej stronie docelowej kod konwersji pobrany z poziomu konta AdWords lub importując do panelu reklamowego cel założony w ramach statystyk Google Analytics. Target Jeśli wiemy, że nasz potencjalny uczestnik wydarzenia charakteryzuje się określonymi cechami (np. cechy demograficzne, zainteresowania czy witryny, jakie prawdopodobnie odwiedza), warto uwzględnić te informacje zarówno w doborze kierowania kampanii, jak i tworzonym przekazie reklamowym. Jeśli mamy sprecyzowanych kilka grup docelowych, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać potencjał Google AdWords i stworzyć osobną komunikację dla każdej z nich. Ustawienia i optymalizacja kampanii Ustawiając budżet w Google AdWords, operujemy budżetami dziennymi, które chcemy przeznaczyć na reklamę, oraz określamy maksymalny koszt kliknięcia, jaki chcemy zapłacić. Co ważne, możemy szczegółowo wskazać, w jakich godzinach, jakiej lokalizacji czy urządzeniach ma się wyświetlać nasza reklama. System umożliwia analizę wielu danych, m.in. takich jak koszt kliknięcia (CPC), koszt tysiąca wyświetleń (CPM), koszt konwersji (osiągnięcia wyznaczonego celu), więc nawet po kilku dniach emisji reklam możemy weryfikować, które z nich wypadają najlepiej. Bez względu na wysokość budżetu, tworząc kampanie, mamy dostęp do szerokiego wachlarza metod kierowania, które warto wykorzystać, promując wydarzenie. Wyróżniamy kilka miejsc, w których może wyświetlać się reklama emitowana przez Google AdWords. Są to: wyszukiwarka Google, serwisy sieci reklamowej Google (GDN), poczta Gmail oraz YouTube. Reklama w wyszukiwarce Google Kampania w wyszukiwarce pozwala na emitowanie reklam nad wynikami wyszukiwania (maksymalnie cztery pozycje reklamowe) oraz pod nimi (maksymalnie trzy reklamy). Każda z nich oznaczona jest zawsze etykietą Reklama. Kryterium kierowania reklam w wyszukiwarce są słowa kluczowe. Jest to więc rodzaj reklamy, która wychodzi Nie bój się reklamy! ABC Google AdWords Z artykułu dowiesz się: Czym jest system reklamowy Google AdWords. Czy warto wykorzystać możliwości Google AdWords do promowania eventu. Jak stworzyć efektywną kampanię promującą wydarzenie. Kiedy i jak stosować poszczególne rodzaje kampanii. Tekst: Roksana Rogowska Grzegorz Asman 18 Mark e t i ng
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==