Partner wydania: 1. Stwórz strategię Zdefiniuj profil marki – określ zakres jej działalności, charakter produktów czy usług, pozycję na tle konkurencji, a także w świadomości ludzi. Zastanów się, co wyróżnia Twoją markę, jaka jest jej misja i wizja. Wszystkie skojarzenia – pozytywne, jak i negatywne – spisz na kartce i wyciągnij wnioski. Określ cele komunikacji – tyle, ile znajdziemy marek na Facebooku, tyle znajdziemy przyczyn ich obecności na tym portalu. Dlaczego Twoja marka powinna prowadzić tam swoją komunikację? Określ podstawowe cele – poniżej znajdziesz kilka najbardziej uniwersalnych: • zbudowanie świadomości marki, • zwiększenie sprzedaży produktu bądź usługi, • generowanie ruchu na stronie internetowej, • dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, • wzmocnienie pozycji na rynku, • bliższy kontakt z klientem, • stworzenie konkretnego wizerunku, • zbudowanie zaangażowanej i lojalnej grupy odbiorców, • generowanie leadów. Oczywiście celów może być więcej niż jeden. Pamiętaj o tym, by nie były one wzajemnie sprzeczne, ale za to by były konkretne i mierzalne. Rozpisz podstawowy plan działania Plan działania to nie plan postów, ale swoisty dekalog prowadzenia fanpage’a, który powinieneś odświeżać co kilka miesięcy. • Czy fanpage’em będziesz zarządzał tylko Ty, czy inne osoby? • Ile postów dziennie bądź tygodniowo będzie zamieszczanych na fanpage’u? • Jaki będzie stosunek treści własnych do zewnętrznych? • Na jakie cechy marki, produkty bądź usługi należy zwrócić szczególną uwagę? • Wokół jakich tematów i w jakim stylu będzie prowadzona komunikacja? • Jak często i czy w ogóle organizowane będą konkursy bądź promocje? 2. Dobrze wypełnij informacje o stronie Nie zapomnij o tym, by odpowiednio powitać swoich odwiedzających i wyjaśnić, dlaczego powinni Cię polubić! Dobrze wypełnione informacje na stronie nie zachęcą od razu do tego, aby polubić Twój profil, ale ich brak (strona WWW, numer kontaktowy, mail, opis marki itd.) może przynieść negatywne skutki. Nazwa i kategoria strony – dobra nazwa fanpage’a to podstawa. Niech identyfikuje się z Twoją marką, czyli po prostu będzie jej nazwą, lub niech wiąże się z hasłem przewodnim i większą Big Idea. Pamiętaj, że nazwę możesz raz zmienić! Pijaru Koksu świetnie wyjaśnia, jak to zrobić: http://bit.ly/1TPnLFT. W razie problemów zgłoś się do profesjonalnej agencji. Zadbaj o odpowiednią kategorię! Nie oszukuj. Jeżeli Twoja marka zajmuje się produkcją leków, wybór kategorii witaminy i suplementu diety jest wprowadzaniem w błąd. Unikalny adres URL (ang. Vanity URL) – skrócony adres Twojego fanpage’a prezentuje się znacznie lepiej! W szczególności, jeżeli ktoś podsyła Twoją stronę w formie linku do polubienia. W prosty sposób zrobisz to tutaj: http://on.fb.me/1Ii7ipM. 3. Zadbaj o pierwsze wrażenie Powiedzenie „Jak nas widzą, tak nas piszą” jest niezwykle prawdziwe w świecie Facebooka. Czasem jeden rzut oka na Twój fanpage może zadecydować o tym, czy dana osoba zostanie fanem Twojej marki na dłużej. O ile cover photo można przyrównać do wizytówki, o tyle zdjęcie profilowe to już twarz – widzi ją każdy. Zadbaj, aby oba elementy były jak najlepszej jakości. Anna Ledwoń Z artykułu dowiesz się: Dlaczego warto stworzyć strategię działań na Facebooku. Jak stworzyć fanpage, aby był przyjazny użytkownikom. Po co stosować posty różnego typu. Czym jest spójność działań na profilu. Jak zoptymalizować profil marki na Facebooku? 10 rzeczy, o których musisz pamiętać. 10, o które musisz go wzbogacić! 14 Mark e t i ng

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==