Partner wydania: hasztagu to także doskonały sposób na podjęcie dialogu oraz angażowanie publiczności w trakcie wydarzenia. Kampanie PPC Promując event, możemy skorzystać z płatnych reklam na Facebooku, za pomocą których odnajdziemy wszystkich tych, którzy interesują się tematyką naszego wydarzenia i z dużym prawdopodobieństwem stanowią grupę naszych klientów. Za pomocą managera reklam kampanie Facebook Ads pozwalają wybrać szczegółowe opcje targetowania. Co umożliwiają? Dzięki nim możemy zawęzić grupy odbiorców reklam według dodatkowych danych demograficznych, zainteresowań i zachowań. Szczegółowe parametry targetowania są wybierane na podstawie informacji zawartych w treściach udostępnianych na osiach czasu użytkowników, używanych aplikacjach, klikanych reklamach, polubionych stronach i innych działaniach na Facebooku i poza nim, dzięki którym możemy się dowiedzieć, z jakich urządzeń te osoby korzystają, jakie mają nawyki i plany zakupowe, preferencje dotyczące podróżowania itp. Mogą także uwzględniać dane demograficzne, takie jak wiek, płeć czy lokalizacja. Znajdziemy więc morze możliwości, które pozwolą nam precyzyjnie targetować kampanie. Przykładowo: promując konferencje dla branży medycznej, możemy dokładnie skierować reklamy do wszystkich pracujących na konkretnych stanowiskach, takich jak lekarz, stomatolog, chirurg czy ordynator. Kampanie można utworzyć w różnych formatach, ze zdjęciem, filmem, pokazem slajdów, tutaj również mamy sporo możliwości. W rozszerzonych opcjach możemy nawet stworzyć kampanie pozwalające zbierać od użytkowników takie dane, jak telefon czy e-mail. Prosty formularz, który otwiera się po kliknięciu w reklamę, prosi nas, abyśmy podali dane, jeżeli chcemy otrzymać ofertę, obniżkę lub chcemy, aby konsultant skontaktował się z nami. Kampanie w social media to nie tylko Facebook. Na portalu LinkedIn również możemy się promować, reklamy pojawiają się także na Instagramie. LinkedIn Portal dla poszukujących pracy – tak mówią niektórzy. W chwili obecnej to międzynarodowa sieć społecznościowa skierowana do profesjonalistów. LinkedIn to serwis tworzony z myślą o specjalistach, ekspertach z całego świata. Obecnie liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 320 mln, w Polsce obserwuje się dynamiczny wzrost zainteresowania tym portalem. Analitycy twierdzą, że w najbliższych miesiącach liczba Polaków posiadających konto na LinkedIn przekroczy 2,5 mln. To ogromne grono wykształconych i ambitnych osób o wysokim potencjale zakupowym. Podczas poszukiwań sponsorów naszego eventu lub klientów na miejsca VIP inwestycja w zbudowanie wizerunku na Linkedin to opłacalny interes. Jeżeli będziemy celować w firmy i np. obierzemy sobie za cel dotarcie do 100 najważniejszych prezesów, dyrektorów z regionu i zakomunikujemy im o naszym evencie, to jest duże prawdopodobieństwo, że sprzedaż biletów będzie hurtowa, np. jedna firma zakupi 5 biletów dla swoich pracowników na wasze wydarzenie. Doskonale rozumieją to marki, które inwestują duże zasoby, by zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, ale przede wszystkim by zbudować sieć kontaktów. Personal branding, czyli strategia marketingowa inwestowania w budowanie reputacji i zwiększania swojej wartości na rynku pracy, to temat, który z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu. Warto, aby osoba promująca dany event promowała go swoim nazwiskiem. Nie powinno zaskakiwać, że w dobie internetu „prześwietlamy” prelegentów, organizatorów imprez w znacznie większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej. Nasza aktywność w sieci pozostaje widoczna długi czas, dotarcie do takich informacji nie wymaga skomplikowanych umiejętności. Warto zadbać, by pozytywny odbiór naszegoeventu został zauważony w różnych miejscach. Interakcja poprzez zdjęcia Jeżeli Wasze wydarzenie jest organizowane regularnie, koniecznie trzeba wykorzystać szansę na zbudowanie interakcji z uczestnikami eventu. Możemy poprosić ich o przesłanie wykonanych przez nich zdjęć z imprezy, wybrać najciekawsze i opublikować w mediach społecznościowych. Warto również otagować obecnych na konferencji uczestników oraz użyć odpowiednich hasztagów tematycznych. Dzięki temu nie tylko zwiększy się zainteresowanie eventem, ale dajemy też możliwość uczestnikom opowiedzieć o swoich wrażeniach. // Wykorzystanie hasztagu w materiałach marketingowych nie tylko wpłynie na wizerunek promocji Waszego eventu, ale również zwiększy zasięg, o który nam głównie chodzi. Im większy zasięg, tym większe prawdopodobieństwo zakupu. Taki manewr pozwoli też na nawiązanie interakcji z internautami oraz między potencjalnymi uczestnikami. // 8 Temat numeru

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==