ozdabiały zdjęcia profilowe, a pakiet efektów 3D znalazł szerokie zastosowanie w relacjach. Na Instagramie Fundacji WOŚP efekt AR pozwalał m.in. założyć na głowę WOŚP-ową czapę z pomponem, opaskę ze świecącymi serduszkami, a nawet przymierzyć, jak na własnym nosie prezentują się kultowe okulary Jurka Owsiaka! Efekt tej zabawy widzimy w statystykach Instagrama WOŚP: 86 043 wyświetlenia, 2387 zdjęć i nagrań oraz 382 udostępnienia tylko w dniu Finału. Atrakcyjną formą angażowania użytkowników okazały się także GIF-y stworzone z grafik 28. Finału. W sumie w dniu finału użyte zostały 7 298 731 razy, samo serduszko WOŚP ozdobiło relacje użytkowników Instagrama aż 1 350 512 razy. Nasz przepis na sukces WOŚP na Instagramie? To proste – człowiek! Na Instagramie, tak samo jak w całej komunikacji WOŚP, stawiamy na energię, osobowość i emocje. Każde z naszych wydarzeń na Instagramie jest relacjonowane przez konkretne osoby, które są przewodnikami po świecie WOŚP i które angażują odbiorców. Z jednej strony człowiek, a z drugiej – strategia. Codziennie jesteśmy zalewani masą różnych informacji, dlatego wiemy, że nasza społeczność chce dostać konkret. Mimo że stawiamy na naturalność, to to, co pokazujemy na Instastories, jest wcześniej gruntownie przemyślane i zaplanowane. Chcemy pokazywać rzeczy ciekawe i istotne. Chcemy też zaskakiwać i wyróżniać się – dlatego też postawiliśmy na nowe finałowe GIFy i filtry, a także pokazujemy nowe funkcje, jak np. donacje za pomocą IG, które są zupełną nowością, a na które zdecydowało się w czasie Finału aż 275 osób. Olimpia Jenczek specjalistka ds. kreowania wizerunku w sieci, odpowiedzialna za zespół Instagrama w czasie 28. Finału WOŚP, „Pokojowy Patrol” ZASIĘG WOŚP NA WYKOPIE Próbując trafić do nowych grup odbiorców i prowadząc świadomą komunikację, WOŚP poszerzył w tym roku swoją aktywność o wykop.pl. Specyfika każdego narzędzia zawsze wymaga od nowego użytkownika sprawnego poznania dostępnej funkcjonalności oraz dobrego rozpoznania odbiorcy, do którego prowadzi komunikację. Skuteczna komunikacja wymaga zatem dobrego przygotowania i umiejętności. Jak z publiką Wykopu poradził sobie dział komunikacji WOŚP podczas 28. Finału? Prowadzenie skutecznej komunikacji wymaga zagłębienia się w społeczność użytkowników Wykopu. Podczas 28. Finału nasza komunikacja opierała się na dostarczaniu aktualności związanych z wydarzeniami i możliwościami wsparcia oraz odpowiadaniu na pytania – jak sami siebie nazywają – „Mirków i Mirabelek”. W ciągu tych kilku dni udało nam się zachęcić aż 3635 użytkowników do odwiedzenia strony wosp.org.pl. Ponadto nasza aktywność na Wykopie wywołała wśród użytkowników aż 9834 wzmianki związane z 28. Finałem. Michał Zieziula odpowiedzialny za komunikację na Wykop.pl w czasie 28. Finału WOŚP, „Pokojowy Patrol” Z roku na rok liczba Wykopowiczów angażujących się w działania Wielkiej Orkiestry rośnie, co, nie ukrywamy, bardzo nas cieszy. Zaangażowanie Wykopowiczów w WOŚP jest mocno zróżnicowane. Wspierają akcję nie tylko finansowo, ale również działają w tematach aukcji charytatywnych – wystawiają własne przedmioty i rękodzieła, a także promują w serwisie ciekawsze aukcje innych osób. Biorą udział w wydarzeniach organizowanych w swoich miejscowościach, co potwierdzają licznymi zdjęciami i wypowiedziami, zachęcają innych do pomocy, aktywnie komentują wszystkie wydarzenia, a także działają jako wolontariusze WOŚP, czym również chętnie się chwalą na Wykopie. Na szczególną uwagę zasługują komentarze i wypowiedzi Wykopowiczów, którzy w swoich wpisach wspominają, gdzie i w jakich okolicznościach zetknęli się (lub ich bliscy) ze sprzętem medycznym oznaczonym czerwonym serduszkiem. Często to trudne historie, ale pokazujące, jak Rys. 3. Wykop znalazł się na 6. miejscu wśród 10 najpopularniejszych źródeł dotyczących 28. Finału WOŚP, statystyka SentiOne w okresie 1-22.01.2020 r. Podjęliśmy decyzję, że rezygnujemy ze Snapchata, który zaczął stopniowo być wypierany przez Instastories. Naturalnie zyskaliśmy dzięki temu przestrzeń do zainwestowania naszych mocy przerobowych w inne, nowe rozwiązanie – padło na TikToka. Dziś nasz profil na TikToku obserwuje już ponad 50 tys. unikalnych użytkowników, a filmiki na naszym profilu polubiono w ten weekend niemal 370 tys. razy. 6 TEMAT NUMERU
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==