wolontariuszy WOŚP i z radością zaangażują się w organizację styczniowych finałów lub uliczną kwestę. Przyglądając się bliżej komunikacji WOŚP, można zaobserwować, że w tym roku postawiono na dotarcie do pokolenia Y. Wśród nowych kanałów komunikacji na 28. Finale zauważyć można działania Orkiestry na platformach takich, jak TikTok, Wykop, Instagram, Facebook i Messanger czy zwiększoną aktywność wśród użytkowników YouTube i Twitcha poprzez podjętą współpracę z topowymi gamerami. TRIKI TIKTOKA, CZYLI SUKCES WOŚP W JEDEN WEEKEND Jak zbudować narzędzie w kilka godzin i dotrzeć do ponad 50 tys. odbiorców lub osiągnąć prawie 370 tys. polubień? Na to pytanie znajdziemy odpowiedź na kanale TikTok WOŚP. W finałowym wydaniu na TikToku pojawiały się spersonalizowane dla WOŚP dwa oficjalne hashtagi: #wosp2020 i #jestemwolontariuszem wraz ze stickerem serca WOŚP. Ponadto użytkownicy TikToka po raz pierwszy mogli zagrać na WOŚP w rytm Orkiestrowej muzyki wraz z ulubionymi TikTokeram, takimi jak Mateusz Baszczyński, Maciej Dzięgielewski, Monika Jabłońska, Paula Kornaszewska, Jarosław Kostrzewa, Wiktoria Mojzyk, Kuba Norek, Wojciech Przybylski, Y the Magician, Natalia Sisik czy Marlena Sojka. Nieco ponad rok temu, nie chcąc dublować publikowanych treści, podjęliśmy decyzję, że rezygnujemy ze Snapchata, który zaczął stopniowo być wypierany przez Instastories. Naturalnie zyskaliśmy dzięki temu przestrzeń do zainwestowania naszych mocy przerobowych w inne, nowe rozwiązanie – padło na TikToka, który odezwał się do nas z propozycją współpracy. W pofinałowy poniedziałek obchodziliśmy naszą pierwszą rocznicę obecności na tej platformie i choć zaczęliśmy skromnie – od kilku filmów, które wrzuciliśmy podczas 27. Finału – dziś nasz profil na TikToku obserwuje już ponad 50 tys. unikalnych użytkowników, a filmiki na naszym profilu polubiono w ten weekend niemal 370 tys. razy. Choć tak naprawdę cały czas uczymy się tego, jak tworzyć treści na TikToka, nasi fani bardzo chętnie wchodzą w interakcje z Fundacją. Możemy liczyć zarówno na pomoc naszych przyjaciół z TikToka w Szanghaju, jak i wsparcie polskich TikTokerów, który kolejny rok są z nami w studio WOŚP w centrum Warszawy. 28. Finał był dla naszego TikToka ogromnym testem, który – mam nadzieję, że się ze mną zgodzicie – przeszliśmy całkiem dobrze. Karol Gagatko specjalista ds. komunikacji, odpowiedzialny za zespół TikTok w czasie 28. Finału WOŚP, „Pokojowy Patrol” TikTok wraz z popularnymi Twórcami wspierał Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy podczas tegorocznego Finału. Ależ to było przeżycie! Mimo zimowej aury ciepło i radość czuć było z każdej strony. Atmosferę, której nie da się opisać słowami, równie chętnie rozgrzewali użytkownicy na TikTok! Do oficjalnych hashtagów #wosp2020 i #jestemwolontaruszem powstało prawie 20 tys. filmików, które zaledwie w tydzień obejrzane były ponad 15 mln razy! Ze strony TikTok chcielibyśmy serdecznie podziękować za wyrazy uznania w postaci pamiątkowej statuetki oraz obiecać jeszcze większe wsparcie w kolejnych Finałach WOŚP! Będziemy z Wami grać do końca świata i jeden dzień dłużej! Maciej Burzyński TikTok SOCIAL MEDIOWI AMBASADORZY 28. FINAŁU Instagram i Facebook to platformy, na których WOŚP prowadzi swoją komunikację już od lat. Aby w natłoku informacji zwrócić uwagę stałych użytkowników na zbliżający się Finał i zbiórki oraz by zwiększyć ich zaangażowanie, tu również WOŚP sięgnął po nowinki technologiczne. Dział komunikacji WOŚP przy współpracy z kreatywnym studiem LensThat wykorzystał możliwość korzystania z efektów Augmented Reality (AR), dając użytkownikom możliwość korzystania z finałowego brandingu. Jako firma zajmująca się innowacyjnymi technologiami na co dzień pracujemy z najodważniejszymi i najbardziej kreatywnymi markami w świecie reklamy, marketingu, PR. I choć są to przecież najczęściej podmioty o nieograniczonych wręcz zasobach, to jeśli chodzi o budowanie brand experience, Wielka Orkiestra stoi z nimi w jednym szeregu. Nie dziwi więc, że rok do roku udaje się Orkiestrze pobijać swój rekord zebranych podczas Finału funduszy. Brand experience nie kończy się na fajnej telewizyjnej transmisji – by wciągnąć w swój świat odbiorców, marka musi stale sięgać po nowe formy przekazu. Cieszymy się, że mogliśmy tu dołożyć swoją cegiełkę i stworzyć dla WOŚP instagramowy i facebookowy efekt poszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) – wciąż można go znaleźć i pobawić się nim na profilu WOŚP na Instagramie! Jan Ożarowski studio kreatywne Lens That WOŚP jeszcze przed Finałem udostępnił użytkownikom Facebooka pakiety efektów. Kolorowe i radosne nakładki Rys. 2. Kolorowe i radosne zdjęcia wolontariuszy mogliśmy zobaczyć na Facebooku 5
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==