Tekst: Anna Sobieraj 28. Finał WOŚP zakończony został rekordową kwotą deklarowaną 115 362 894 zł. Wykorzystując nowinki technologiczne do zwiększenia zaangażowania użytkowników online, w tym roku WOŚP zagrał dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej. TARGETOWANIE TREŚCI Targetowanie treści to jeden z kluczowych elementów skutecznej komunikacji. Umiejętne określenie grupy docelowej i optymalne zaplanowanie komunikacji dostosowanej do odbiorcy są kluczem w dotarciu do pożądanej grupy osób. Rekordowy wynik kwoty deklarowanej 28. Finału pozwala na wysunięcie wniosku o wzrastającej liczbie odbiorców i zaangażowaniu darczyńców. Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy podczas Finału, działając na tak wielką skalę, musi dostosować swoją komunikację do odbiorców. Przekazywaną treść kieruje zarówno do szerokiego grona wolontariuszy, jak i potencjalnych darczyńców, których można podzielić według wieku, zasobności portfela, wykształcenia, zainteresowań czy kanałów dotarcia. Segmentacja odbiorców pozwala położyć nacisk na to, co dla danej grupy jest najważniejsze i najbardziej interesujące. Zespół WOŚP stara się jak najlepiej zaplanować i skoordynować swoją komunikację w internecie. Orkiestra starannie dobiera kanały, za których pośrednictwem chce trafiać do swoich odbiorców. Nie boi się nowości i chętnie testuje, jak w przypadku nietypowych wydarzeń sprawdzą się różne, czasem nieoczywiste, rozwiązania. Nasza komunikacja jest bardzo angażująca – w końcu redakcję internetową Fundacji tworzą wolontariusze, którzy są prawdziwymi profesjonalistami w tym, co robią, ale jednocześnie mają w sobie pasję do działań Orkiestry, wiedzę na jej temat i doświadczenie. Co roku relacjonują największe wydarzenia w tym kraju – Festiwal Pol'and'Rock, na który przyjeżdża nawet 700 tys. uczestników, i Finał WOŚP, w który angażuje się ponad 80% społeczeństwa. Dlatego w naszym zespole pracują osoby, o których wiemy, że podźwigną powierzone im zadanie. Anna Jadwiga Orzech Digital Marketing Manager Fundacji WOŚP WOŚP niezmiennie od lat cieszy się szerokim gronem zwolenników. Coroczne rekordy finałowych zbiórek to nie przypadek, a efekt przemyślanej strategii komunikacji, zastosowania nowych narzędzi, wykorzystania technologii i pozyskiwania nowych odbiorców. By Orkiestra nie przestała grać, przed Fundacją rok w rok stoi wyzwanie pozyskania młodych, aktywnych sprzymierzeńców, którzy wkroczą w szeregi JAK WOŚP DOCIERA DO NOWYCH ODBIORCÓW W CZASIE FINAŁU? Z artykułu dowiesz się: Na czym polega sukces Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jak wykorzystać TikToka w promocji wydarzeń. W jaki sposób WOŚP wykorzystała AR. Jakie funkcjonalności Facebooka mogą ułatwić promocję wydarzenia. Jak współpracować z influencerami. Rys. 1. Wolontariusze Pokojowego Patrolu, Redakcja Internetowa 28. Finału WOŚP 4 TEMAT NUMERU
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==