Tekst: Barbara Świderska Dlaczego to jest ważne? Badania prowadzone z zakresu psychologii, neuronauki, psychologii poznawczej i społecznej to bardzo dynamicznie zmieniające się dane. Odkrycia z tych dziedzin okazują się być ważne w wielu innych, które do tej pory nie doceniały ich. Daniel Kahneman to przykład i przełom w tej dziedzinie. Ten profesor psychologii i badacz w 2002 r. został laureatem nagrody Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych za psychologiczne odkrycia. To od tego, można powiedzieć, wszystko się zaczęło. Czy dla naszej pracy te wyniki są ważne? Według mnie szalenie. Dlaczego? Ponieważ nasza praca w branży eventowej czy szerokiej branży MICE, to spotkanie z człowiekiem i próba wpływu na niego, poprzez budowaną relację. Człowiek to nie jest maszyna zero-jedynkowa i ciągle odkrywamy nową wiedzę na temat naszego zachowania i jego uwarunkowań. Ta wiedza i uaktualnianie jej jest ogromnie istotna. Dzięki niej wiemy, czy nasze działanie będzie skuteczne, jaką wywoła reakcję, czy będzie ona przez nas pożądana, czy wręcz przeciwnie. Konferencja Galaktyka Eventu ma dawać właśnie wiedzę z tego zakresu. Dawać dowody i eksperckie narzędzia. Prelegenci na nią zaproszeni to ludzie, dla których nauka i dowody to podstawa przekazywania wiedzy. Zbiorą ją dla nas i przedstawią w 10 inspirujących prelekcjach. Wiele z nich opierać się będzie o powyższą naukę o człowieku. Tematy konferencji ułożone zostały tak, aby zarówno wieloletni praktyk, jak i adept zawodów w branży MICE mogli porządkować wiedzę i zdobywać nową. Podstawą naszej pracy jest wiedza o rynku i strategii. Śmiem powiedzieć, że to elementarny szkielet, o który obrasta warstwa dalszych mięśni anatomii naszej pracy. Wszystko co wymieniamy, wymieniamy na jakimś rynku. Ekwiwalentem zawsze jest pieniądz, choć dzisiaj w różnej postaci. Jest to jednak zawsze wymierny element. Dlatego zaczynamy od tematu STRATEGII, który poprowadzi Jacek Kotarbiński – ekonomista, strateg i doradca. Autor książek i artykułów (m.in. Rynkologii) oraz wstępów do znakomitych zagranicznych publikacji z dziedziny marketingu i strategii, dostępnych dzisiaj na naszym rynku. Wiele znanych nam do tej pory teorii i modeli o komunikacji rynkowej i budowie strategii zmieniło się na przestrzeni tylko ostatnich miesięcy. Zbierzemy to w jeden temat. CELE, to temat numer dwa. To najistotniejszy element w momencie próby ustalenia działań, nie tylko eventowych, ale i każdych działań. Pytanie o cele to również to pytanie, na które najtrudniej odpowiedzieć, próbując dać od razu narzędzie pomiaru ich osiągnięcia. Bez tego elementu trudno weryfikować skuteczność naszej pracy. Jak je ustalać, opowie na podstawie swoich doświadczeń oraz wiedzy z licznych międzynarodowych konferencji Basia Piasek. BEZPIECZEŃSTWO, wiadomo, to podstawa. Jednak liczba wydarzeń organizowanych bez poszanowania zasad bezpieczeństwa i brak świadomości co do odpowiedzialności, jaką niesie GALAKTYKA EVENTU 2020, CO TAM ZNAJDĘ DLA SIEBIE // KONFERENCJA POWSTAŁA Z POTRZEBY ZNALEZIENIA ŹRÓDEŁ INTERDYSCYPLINARNEJ RZETELNEJ WIEDZY OPARTEJ NA DOWODACH NAUKOWYCH – CZYLI PO PROSTU BADANIACH. // GALAKTYKA EVENTU // W dniach 26-27 marca 2020 r. po raz pierwszy odbędzie się konferencja edukacyjna dla branży MICE pt. Galaktyka Eventu. Wydarzenie zostanie zorganizowane w nowoczesnych wnętrzach Muzeum Śląskiego w Katowicach, które jest partnerem konferencji. Mamy nadzieję, że znajdująca się pod ziemią zjawiskowa przestrzeń muzeum będzie dodatkowym atutem i zachętą do odwiedzenia wydarzenia. Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie: www.galaktykaeventu.pl 54 WIADOMOŚCI Z BRANŻY

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==