Nie zapominajmy o funkcjonalności i gadżetach codziennego użytku. O ile wspomniane już pendrive’y czy powerbanki to pomysły już dość mocno wyczerpane, to zostaje jeszcze spora gama przedmiotów, które na pewno spotkają się z uznaniem gości. Ciekawym pomysłem jest nadmuchiwany hamak, który na pewno zostanie wykorzystany wielokrotnie przez gości eventu. Hamaki te napełniają się samoczynnie bez pompy i składają się w mały rulon, ułatwiając transport do parku lub na plażę – są idealne na pikniki i pokazy filmów na świeżym powietrzu. Kolejnym nowoczesnym pomysłem jest lupa lub projektor do smartfona. Te przydatne urządzenia pozwalają w dowolnym momencie zamienić smartfon w projektor ścienny. Świetnie nadają się do oglądania filmów lub prezentacji w pokazie slajdów w ruchu. Alternatywnie możesz uzyskać lupę, która powiększa ekran smartfona do wielkości tabletu. Jeszcze innym rozwiązaniem są różnego rodzaju akcesoria sportowe. W dobie dążenia do zdrowego trybu życia wiele osób uprawia różnego rodzaju sporty. Można pomyśleć o specjalnych uchwytach na telefon, smartwatchach mierzących tętno lub kalorie czy chociażby o zestawie taśm do ćwiczeń w kolorze firmy z logotypem. Stosunkowo nową opcją w dobie technologii jest dostarczanie wirtualnego łupu lub gadżetów. Są one szczególnie przydatne w przypadku wydarzeń, w których uczestnicy muszą podróżować, ponieważ zajmują minimalną przestrzeń, ale mogą być niezwykle elastyczne w budżecie. Konieczne jest wyjaśnienie wirtualnych giftpacków, ponieważ nie zawsze są to produkty materialne. Karty podarunkowe, książki elektroniczne, aplikacje, kody podarunkowe i dostęp do gier online to doskonałe przykłady wręczania wirtualnych upominków, które mogą również idealnie wiązać się z promocją sponsorów, współpracowników lub stworzyć promocję nadchodzących produktów, które reklamujesz. DOBRE ROZPOZNANIE KLUCZEM DO SUKCESU Nie ma granic, jeśli chodzi o pomysły na niebanalne i wyjątkowe giftpacki. Na samym początku należy zadać sobie pytanie, kim jest grupa docelowa i jakie może mieć oczekiwania wobec takiego upominku. Dlaczego chcieliby zabrać taką torbę do domu po wydarzeniu? Czy naprawdę jej zawartość będzie w stanie ich zaciekawić? Wybór jest ogromny. Istnieją dosłownie tysiące opcji w różnych pułapach cenowych. Niech odpowiedzi na te pytania będą naczelną zasadą, gdy weźmiesz pod uwagę inne czynniki, takie jak budżet czy CSR. Wielu z nas nie jest w stanie oprzeć się gratisowi, nawet jeśli jest to coś, czego nigdy sami byśmy nie kupili. Należy jednak pamiętać, że wielu uczestników podróżuje z ograniczoną ilością bagażu. Warto wziąć to pod uwagę, wybierając gabaryt oraz wagę takiego upominku. Jeśli nie masz pewności, czy dany element powinien zostać dołączony do torby prezentowej, zadaj sobie pytanie: jeśli musiałbyś przepakować bagaż, aby giftpack zmieścił się, czy przeszkadzałoby to Tobie? Niezależnie od tego, czy jest to torba konferencyjna, czy przedmioty, którymi ją wypełniasz, spraw, by to miało znaczenie. Giftpack to pierwszy prezent, jaki dajesz uczestnikowi eventu. Staje się osobisty. Spraw więc, by był zbyt dobry, żeby go wyrzucić. Wyobraź sobie, jak może poprawić wizerunek Twojej firmy czy organizacji i jaki może mieć wpływ na postrzeganie marki, jeśli uczestnicy pokochają Twoje upominki i uznają je za wyjątkowe, niebanalne i przede wszystkim trafione. Przecież chodzi o to, aby gość eventu zabrał go ze sobą, a nie zostawił w najbliższym kuble na śmieci. Nie zapominajmy o funkcjonalności i gadżetach codziennego użytku. O ile pendrive’y czy powerbanki to pomysły już dość mocno wyczerpane, to zostaje jeszcze spora gama przedmiotów, które na pewno spotkają się z uznaniem gości. Ciekawym pomysłem jest nadmuchiwany hamak, który na pewno zostanie wykorzystany wielokrotnie przez gości eventu. PAWEŁ HABERKA // właściciel agencji eventowej PowerEvents W branży od 12 lat. Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz Studium Event Management w Warszawie. Prelegent na wielu ogólnopolskich konferencjach. Autor wielu wypowiedzi eksperckich oraz artykułów ukazujących się na bieżąco w magazynach branżowych oraz innych mediach. Ma za sobą ponad 800 realizacji wydarzeń eventowych dla największych światowych firm. W agencji jest odpowiedzialny za produkcję eventów oraz koncepcje kreatywne projektów i produkcję. NAPISZ DO AUTORA: pawel@powerevents.pl 22 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==