ANNA LEDWOŃ // Creative Director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. NAPISZ DO AUTORKI: ania.ledwon@morebananas.pl ∞ Jeżeli masz prezentacje prelegentów i możesz z nich korzystać, przypinaj najlepsze slajdy z prezentacji jako piny na swoim profilu. ∞ Twórz cytaty z wystąpień prelegentów. ∞ Zorganizuj konkurs, np. na najlepszą tablicę użytkowników o Twoim wydarzeniu. Konkurs taki możesz zorganizować przed wydarzeniem (inspiracje i skojarzenia), jak i po nim (zdjęcia, cytaty, zdobyta wiedza). QUORA Mówiąc najprościej, Quora to serwis do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi na praktycznie wszystkie możliwe tematy i zagadnienia, gdzie konkretne osoby mogą budować wizerunek eksperta i przez to promować swoje usługi czy produkty. W 2020 r. Quora będzie obchodzić swoje 11. urodziny, ale dopiero w roku 2019 pojawiła się jej polska wersja językowa. To, od czego powinieneś zacząć po stworzeniu swojego profilu na Quorze, to przede wszystkim uzupełnienie swojego profilu (rys. 10). Już tam możesz poinformować o swoim wydarzeniu i przekierować na nie! Jak wykorzystać Quorę w promocji i organizacji wydarzeń? 1. Budując pozycję eksperta, poprzez zadawanie trafnych, inteligentnych pytań, ale przede wszystkim odpowiadając konkretnie, rzetelnie na pytania innych użytkowników. Wybieraj często takie, które powiązane są z branżą i tematem Twojego wydarzenia. 2. Szukaj prelegentów na Quorze! Dzięki odpowiedniemu wypełnieniu biogramu możesz łatwo dotrzeć do setek specjalistów w tym (i nie tylko kraju), a jednocześnie od razu masz szansę, aby sprawdzić ich poziom wiedzy czy merytorykę wypowiedzi. 3. Na Quorze poprzez zadawanie pytań potencjalnym uczestnikom, ale też „śledzenie” ich w tym medium możesz zbadać ich potrzeby, a następnie odpowiedzieć na nie swoim wydarzeniem. 4. Pod niektórymi pytaniami, które bezpośrednio powiązane są z wydarzeniami czy tematyką Twojego, możesz wypromować swój event. O ile cała odpowiedź jest rzetelnie napisana i nie powstała tylko, aby wydarzenie wypromować. Przykład na rys. 11. Ponieważ Quora dla większości Polaków jest stosunkowo czymś nowym, a i w polskiej wersji językowej istnieje od niedawna, o podzielenie się swoją wiedzą i wskazówkami poprosiłam Glorię Ziencinę-Kawulę, Head of Community Quora: „Quora to platforma, którą można wykorzystać nie tylko do budowania marki osobistej, wizerunku eksperta i dzielenia się doświadczeniem, ale także do pozyskiwania wiedzy i badania potrzeb. W branży eventowej świetnie sprawdzi się też w procesie poszukiwania ekspertów, których możemy zaprosić do poprowadzenia prelekcji na naszej konferencji. Śledząc tematy i czytając odpowiedzi na branżowe pytania, dotrzemy do osób, które mają duże zasoby wiedzy, bogate doświadczenie, a do tego wprawę oraz chęć do dzielenia się nimi na forum publicznym. Quora to dobre miejsce zarówno do bycia na bieżąco z treściami tworzonymi przez popularnych autorów, jak i do wyłapania nowych twarzy, ludzi, którzy mimo wysokich kwalifikacji jeszcze nie mieli okazji do przemawiania przed szeroką publicznością. Zadając pytanie na Quora, mamy okazję dowiedzieć się z pierwszej ręki, co daje uczestnikom największą wartość podczas wydarzenia, który aspekt cenią sobie najbardziej, co sprawia, że czują się komfortowo, że chętnie kupują bilet na daną konferencję, jakie prezenty cieszą ich najbardziej. Możemy zadać dowolne pytanie, a następnie poprosić o odpowiedzi osoby z konkretnej branży lub miasta i uzyskać odpowiedzi bezpośrednio od naszej grupy docelowej. Quora pozwala dzielić się wiedzą i pozyskiwać informacje, poznawać opinie oraz budować relacje, które często są początkiem długiej, profesjonalnej współpracy”. Niezależnie od tego, jakie medium wybierzesz, pamiętaj o tym: ∞ Aby sprawdzić, czy na pewno są w nim Twoi odbiorcy. ∞ Nie od razu Rzym zbudowano i w prowadzeniu każdego medium społecznościowego niezwykle ważna jest konsekwencja, strategia i poświęcony czas. ∞ Jakość ponad ilość! Lepiej być w jednym medium i robić to dobrze, niż łapać „kilka mediów społecznościowych za ogon”. ∞ Czasami lepiej oddać prowadzenie danego medium w ręce specjalistów, często dużo młodszych od nas, jak chociażby jest to z TikTokiem. 17

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==