∞ podjąć współpracę z influencerami, którzy wygenerują content o Twoim wydarzeniu na swoich profilach na TikToku. Tworząc content, zaufaj osobie, z którą współpracujesz w zakresie prowadzenia swojego konta, dzięki temu unikniesz cringe’u (żenada – słowo popularne wśród młodych użytkowników). Możesz skoncentrować się na zabawnych treściach z backstage’u czy ekskluzywnych treściach związanych ze sprzedażą early birds czy promocjami. To również miejsce, gdzie możesz zapowiadać prelegentów / osoby występujące na Twoim wydarzeniu. Możesz także spróbować stworzyć i wypromować własny hashtag bądź „wskoczyć” ze swoją treścią w viralowy w danym momencie trend (rys. 7). Bardzo ciekawym profilem na polskim TikToku, którym warto się inspirować, jest profil WOŚP (rys. 6). Tak jak w innych mediach i tutaj możesz stworzyć płatną kampanię reklamową, np.: ∞ TopView – pierwszy content video, jaki pojawi się użytkownikowi po otworzeniu aplikacji. ∞ Brand Takeover – pierwsza treść, jaką widzi użytkownik po włączeniu aplikacji, może być to statyczny baner. ∞ One Day Max i Brand Premium – zamieszczone w sekcji „Dla Ciebie” użytkownika, czyli filmach, które TikTok proponuje do obejrzenia mimo nieobserwowania profili ich twórców. PINTEREST Pinterest to niedoceniane medium, które głównie służyło (i dalej służy) poszukiwaniu inspiracji. Dzięki stałym ulepszeniom i wprowadzaniu nowych modułów e-commerce (m.in. wyszukiwanie obrazem) staje się poważnym graczem w zakresie sprzedaży i promocji produktów czy usług (rys. 8), Wygląd profilu użytkownika i przykłady tworzonych tablic). W tym medium społecznościowym możemy tworzyć tablice tematyczne, gdzie przypinamy konkretne „piny” – nasze własne czy też treści z innych profili. Przypinać można praktycznie wszystko: zdjęcia, linki, muzykę infografiki czy GIF-y. Swoją strategię promocji wydarzenia w tym medium powinieneś stworzyć na kilka miesięcy przed jego rozpoczęciem (rys. 9). Piny o wydarzeniu zachowywane są (przypinane przez użytkowników na swoich tablicach) już na 4 miesiące wcześniej! Oto kilka funkcjonalności, które pomogą wypromować Twój event: ∞ Pinterest generuje ruch na stronę internetową. Zgodnie z oficjalnym blogiem samego medium jest to ruch niejednokrotnie większy niż ten pochodzący z innych mediów społecznościowych. Dodając dobrej jakości zdjęcia czy filmy z poprzednich wydarzeń, będziesz mógł nie tylko zwiększyć świadomość, ale wygenerować właśnie ruch na stronie. ∞ Ponieważ po przypięciu danego pinu do swojej tablicy najczęściej zostaje on tam już „na zawsze”, zadbaj o to, by Twoje treści były estetyczne i obrandowane. ∞ Użytkownicy nie będą mieli powodu, aby przypinać w swoich tablicach piny z promocjami czy rabatami – w tym medium skoncentruj się na wizualnym marketingu treści. Twórz np. infografiki bezpośrednio powiązane z tematyką wydarzenia. Dodawaj różnego rodzaju checklisty czy playlisty muzyczne powiązane z wydarzeniem. ∞ Na Pintereście istnieją współtworzone tablice. Mimo że zostały dodane na Twoim profilu, użytkownicy mogą dopinać do nich swoje treści. Możesz wykorzystać to do stworzenia miejsca na zadanie pytań w sesji Q&A czy wrzucenia zdjęć z wydarzenia zrobionych przez innych użytkowników. Pinterest nie tylko inspiruje, ale również wpływa na decyzje zakupowe użytkowników. Możesz wykorzystać to w inny sposób, a mianowicie sam się zainspirować, tworząc wydarzenie. Sprawdź, jakie miejsca w Twojej okolicy zyskują na popularności, jaka technologia pnie się w górę, jaki design jest popularny czy jaki catering cieszy się najlepszą opinią konsumentów. Jaki jeszcze content związany z wydarzeniami możesz dodawać? Rys. 7. Trendy na TikToku Rys. 9. Planowanie wydarzenia na Pinterest Rys. 8. Wygląd profilu użytkownika i przykłady tworzonych tablic 16 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==