na swoim profilu na Twitterze, w innych social mediach czy na stronie internetowej wydarzenia. Koniecznie poinformuj również i zachęć użytkowników do dodania wpisów z hashtagiem na swoich tablicach. Koniecznie dodaj ten hashtag w opisie swojego profilu (rys. 3). 3. Aby zwiększyć liczbę takich wpisów w dniu wydarzenia, możesz zorganizować konkurs. Warunkiem wzięcia w nim udziału jest wrzucenie wpisu na swój profil z określonym hashtagiem. 4. Dla zwiększenia wpisów przed wydarzeniem skorzystaj z narzędzia Pay With A Tweet, które pozwoli pobrać content z Twojej strony (np. wejściówkę na wydarzenie) po udostępnieniu konkretnej treści w social mediach użytkownika. 5. Poproś wcześniej prelegentów, aby w swoich kanałach na Twitterze poinformowali o tym, że będą występowali na Twoim wydarzeniu. Sam poinformuj o tym, kto będzie występował, i przypnij na górze najważniejszy post (np. o najbardziej wyczekiwanym prelegencie). 6. Zorganizuj sesję Q&A z prelegentami podczas wydarzenia, a pytania zbieraj właśnie na Twitterze. Ciekawą opcją jest wykorzystanie tzw. social wall, czyli aplikacji (jest ich sporo), które skanują social media pod kątem konkretnych hashtagów w czasie rzeczywistym, które możesz wyświetlić na swoim wydarzenia “in real life”. Ludzie uwielbiają relacjonować wydarzenie na żywo, w szczególności kiedy wiedzą, że po drugiej stronie znajduje się ktoś z organizatorów, kto zareaguje na ich wpisy i działania. Dlatego bądź aktywny w tym medium i wchodź w interakcję z uczestnikami. Możesz również pozwolić im zgłaszać tą drogą różnego rodzaju problemy, np. prośbę o ustawienie klimatyzacji czy pytania o hasła do Wi-Fi. Poinformuj o tym odpowiednio wcześniej. Pamiętaj o zaplanowaniu wcześniej swojego contentu w tym medium, nie tylko w dniu wydarzenia! W swojej strategii contentowej nie zapomnij o: ∞ Przygotowaniu spójnych szablonów do postów. Wyróżnij się graficznie! Twitter to nie tylko słowa. ∞ Przygotuj miniwywiady z prelegentami. ∞ Jeżeli jest taka możliwość, dodaj testymoniały od uczestników poprzednich edycji. ∞ Potraktuj Twitter jak swoje biuro prasowe i informuj w tym kanale jako pierwszym o wszystkich nowościach związanych z eventem. ∞ Reaguj, wchodź w dyskusje z uczestnikami. ∞ Upewnij się, że w prowadzenie kanału na Twitterze / uczestnictwo w nim zaangażowałeś wszystkich zainteresowanych bądź poinformowałeś ich o tym. TIKTOK To medium, które na ten moment ma największą liczbę pobrań ze wszystkich mediów społecznościowych, łącznie z Facebookiem czy Instagramem – aplikacja została zainstalowana w 2019 r. ponad 700 mln razy. To aplikacja do nagrywania i dzielenia się treściami wideo. Najczęściej są to filmy z muzyką, tzw. lip-syncy, zabawne filmy czy treści typu DIY (Do It Yourself). Jest głównie wykorzystywana wśród pokolenia Z (16-24 lata). TikTok jest niezwykle popularny wśród użytkowników i jednocześnie bardzo niedoceniany wśród marketerów. Podobnie jak Facebook czy Instagram, oferuje publiczne wyszukiwanie, obserwowanie innych, dodawanie hashtagów czy lajkowanie i komentowanie treści. TikTok idealnie sprawdzi się wśród promocji wydarzeń skierowanych do młodych ludzi. To kanał, który bardzo lubi natywny content i treści, w tym reklamowe, idealnie dopasowane do tego medium. Co przy jego nierozumieniu może być dość kłopotliwe. Jak sobie z tym poradzić? Są dwa wyjścia z sytuacji – można: ∞ zatrudnić młodego twórcę, który będzie tworzył content na naszym kanale, w naszym imieniu (niczym administrator – freelance strony firmowej na Facebooku); Rys. 5. Wygląd aplikacji TikTok. Źródło: Tik Tok Rys. 4. Tworzenie „social wall” i dodanie źródeł. Źródło: https://walls.io/ Rys. 6. Profil WOŚP na TikToku Rys. 3. Bio profilu wydarzenia powinno zawierać hasztag 15
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==