PROMUJ WYDARZENIA, WYKORZYSTUJĄC SPRAWDZONE APLIKACJE Tekst: Anna Ledwoń Pierwsze medium, które przychodzi nam do głowy w zakresie promocji wydarzeń, to zdecydowanie Facebook. Nie bez powodu: jego funkcja tworzenia wydarzeń jest najbardziej rozwinięta na tle wszystkich innych serwisów. Od niedawna wydarzenia (jako osoby prywatne) możemy również tworzyć na LinkedIn. Instagram świetnie sprawdza się w relacjonowaniu wydarzeń, często na żywo, jak i budowaniu tam napięcia czy pokazywania tzw. backstage’u. Jednakże czy te trzy kanały wyczerpują wszystkie możliwości? Zdecydowanie nie! Na mapie social media mamy kilkadziesiąt różnych serwisów, z których możemy korzystać. Ostatnio nawet Allegro założyło nowe medium społecznościowe dla swoich sprzedawców i kupujących. Oczywiście nie każde z nich spełni swoje zadanie, jakim w tym przypadku jest promocja wydarzeń, ale zdecydowanie warto zwrócić uwagę na cztery serwisy, które pomogą wypromować Twoje wydarzenie: Twitter, Pinterest, TikTok i Quora. TWITTER Twitter, popularny za granicą, święci coraz większe triumfy w Polsce. Tylko w ciągu jednego miesiąca zyskał aż 1,5 mln nowych użytkowników! Z artykułu dowiesz się: Jak skutecznie używać hashtagów na Twitterze. Na czym polega planowanie contentu w mediach społecznościowych. Dlaczego warto korzystać z TikToka. W jaki sposób wykorzystać możliwości Pinteresta. Dlaczego Quora jest idealnym narzędziem dla event managera. Dodatkowo ponad 80% użytkowników używa Twittera via mobile, co pozwala uczestnikom na szybki dostęp do niego podczas samego wydarzenia. Główną siłą Twittera są hashtagi. Pozwalają zwiększyć zasięgi wpisom, ale także skategoryzować same wpisy lub połączyć z konkretnym pojęciem, np. Twoim wydarzeniem. Przykład takich wpisów znajdziesz na screenie nr 2. Postaw na User Generated Content, czyli treści tworzone przez użytkowników. Wykorzystuj do promocji swojego eventu ich własne profile. Jak do tego doprowadzić? 1. Stwórz oficjalny hashtag Twojego wydarzenia, np. #ILoveMkt czy #CRASHMondays. Najczęściej hashtagi powiązane są z nazwą wydarzenia i jest to najbardziej intuicyjne rozwiązanie. 2. Poinformuj swoich odbiorców o oficjalnym hashtagu przed wydarzeniem Rys. 1. Liczba użytkowników Twittera w Polsce cały czas rośnie. Źródło: Gemius Rys. 2. Wykorzystanie hasztagów przez uczestników wydarzeń. 14 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==