drugiego gracza. Poprzez nietypowe reguły gry chcieliśmy przypomnieć, że sportowa rywalizacja jest istotna, ale to dobra zabawa i czerpanie radości z grania są najważniejsze. Do wspólnej zabawy zaprosiliśmy czterech popularnych gamerów, którzy w naszej strefie wraz z uczestnikami brali udział w tych niecodziennych rozgrywkach. Kolejnym krokiem był Poznań Game Arena 2018? Po inauguracji projektu Wedel Up! Na IEM 2018 i jego ciepłym przyjęciu ponownie weszliśmy w świat profesjonalnego e-sportu z misją przywrócenia w graczach dziecięcej radości z grania, przygotowując masę nieszablonowych atrakcji i gier. Nasze działania rozpoczęła „Rozgrzewka przed e-sportem”, której celem było „rozgrzanie” graczy przed Poznań Game Arena (PGA)2018. W kampanii display’owej, która rozpoczęła się dwa tygodnie wcześniej, zagrali oni inaczej poprzez nietypowe, mobilne gry retro, takie jak popularny kiedyś „Labirynt”. Podczas samego wydarzenia również wystąpiliśmy w roli wystawcy. W ubiegłym roku ponownie pojawiliście się Państwo podczas Intel Extreme Masters 2019. Skąd aż takie zainteresowanie e-sportem? Zależało nam na tym, żeby dotrzeć do młodszych konsumentów, więc uznaliśmy, że e-sport będzie bardzo dobrym kanałem. Gaming jest traktowany jako dyscyplina sportowa. Planuje się nawet włączenie e-sportu do rozgrywek olimpijskich. Jest to olbrzymi trend na skalę światową, dlatego też nie mogliśmy zignorować tego faktu. Jesteśmy pierwszą polską marką, zajmującą się produkcją czekolady, która zaangażowała się w e-sport. Jest to z całą pewnością nowy, ciekawy trend. A jakie jeszcze inne trendy eventowe obserwuje Pani? Przede wszystkim na pierwszym planie znajduje się experience, czyli w przypadku eventów konsumenckich powinniśmy dawać uczestnikom jakąś wartość dodaną, bodźce. Nie możemy ograniczać się do „muzealnej” strefy wystawowej, która daje wyłącznie możliwość obserwacji, a odwiedzający nie mają możliwości interakcji z marką. Tak jak w przypadku Wedel Up!, ważne, by projekty tego typu niosły w sobie jakąś ideę, a atrakcje korespondowały z tą ideą. Myślę, że większość eventowych trendów jest uzależnionych od trendów nadrzędnych, globalnych. Przykładem jest chociażby ekologia, która zagościła także na realizowanych przez nas wydarzeniach. Postawiliśmy na recykling materiałów, które dzięki temu, że są uniwersalne, mogą być wykorzystywane w trakcie kolejnych edycji. Zrezygnowaliśmy też z papierowych biletów na rzecz elektronicznych. Gdzie poszukujecie Państwo inspiracji? Z całą pewnością podczas eventów, w których uczestniczymy prywatnie. W ramach obowiązków zawodowych również odwiedzamy różnego typu wydarzenia, chociażby po to, by śledzić bieżące trendy. W jaki sposób weryfikujecie Państwo skuteczność eventów i poziom zadowolenia uczestników? Przeprowadzamy badania satysfakcji uczestników. Wyniki ankiet są dla nas tak naprawdę kopalnią wiedzy. Dzięki nim dowiadujemy się, jak prezentują się potrzeby uczestników, co okazuje się mieć ogromne znaczenie w praktyce. Dzięki badaniom dowiedzieliśmy się, że w przypadku dni otwartych ogromnym zainteresowaniem cieszy się nie tylko linia produkcyjna, ale również nasza pracownia rarytasów oraz rzeźba z czekolady. Dzięki świadomości tego faktu podczas kolejnej edycji wyeksponowaliśmy bardziej naszą pracownię oraz wystawiliśmy więcej rzeźb. Jak Pani ocenia skuteczność działań event marketingowych? Eventy organizujemy przede wszystkim w celach wizerunkowych. Zależy nam na nawiązaniu bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Oczywiście reklama w telewizji również może być angażująca i zapadać w pamięć, ale nie buduje takiej więzi jak eventy. Eventów nie analizujemy w kontekście zysków, tylko jako długofalową inwestycję w relacje z konsumentem. Liczymy, że taki bezpośredni kontakt wpłynie na cieplejszy odbiór marki i większe przywiązanie. Eventy organizujemy przede wszystkim w celach wizerunkowych. Zależy nam na nawiązaniu bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Oczywiście reklama w telewizji również może być angażująca i zapadać w pamięć, ale nie buduje takiej więzi jak eventy. 10 TWARZĄ W TWARZ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==