realizacji takich formatów potrzeba zaskoczenia uczestnika, zastosowania czegoś, czego jeszcze nie było, jest dużo większa. Takie projekty to dla firmy, która specjalizuje się w niestandardowych koncepcjach multimedialnych, spełnienie twórczych marzeń. Efekt zaskoczenia i świeżości osiąga dzięki umiejętnemu łączeniu dostępnych technologii, a przede wszystkim rozumieniu poszczególnych technologii i rozwiązań. Multimedialne fale, wielopłaszczyznowe słupy LED- -owe z wykorzystaniem technologii push bar, ruchome projekcje otaczające aktorów wydarzenia z każdej ze stron czy przenikające się dzięki multimediom płaszczyzny to tylko przykłady możliwości technologicznych, jakie w ostatnim czasie można było zobaczyć na realizacjach w naszym kraju. Dobrze dobrane technologiczne detale sprawiają, że każdy format sceny eventowej można zaprojektować w sposób wyjątkowy, a dzięki temu nawet dobrze znane miejsce eventowe dostaje zupełnie nowy i zaskakujący dla uczestników wymiar. PROJEKTUJESZ DLA KLIENTA, NIE DLA SIEBIE Finalny wygląd sceny to efekt wielogodzinnych rozmów z klientem, czyli setki zadanych pytań i tysiące odpowiedzi, a także wiele wstępnych koncepcji, wynikających z wiedzy i doświadczenia osób zaangażowanych w projekt. Prawidłowe zrozumienie potrzeb klienta to coś więcej niż przeczytanie kilkustronicowego briefu. Brief jest bardzo istotny, ale ciągle jest to jedynie punkt wyjścia do zadawania kolejnych pytań. Każda osoba zaangażowana w projekt, zarówno po stronie klienta, jak i podwykonawców, wnosi do niego unikatową wartość – swoje doświadczenie, które w procesie kreacji przejawia się nie tylko odważnymi pomysłami, ale przede wszystkim umiejętnością zadawania pytań. Wypracowana w trybie spotkań kreacyjnych koncepcja sceny powinna odpowiadać potrzebom, oczekiwaniom i możliwościom naszych klientów. Informacja na temat miejsca, lokalizacji, czasu na przygotowanie, montaż i demontaż wydarzenia, grupy docelowej, formy i charakteru wydarzenia jest teoretycznie czymś oczywistym, ale w dalszym ciągu bezcennym na etapie kreacji. Dopiero synergia wiedzy o potrzebach marketingowych i możliwościach techniczno-organizacyjnych pozwala rozpocząć proces kreacji wyglądu centralnego miejsca wydarzenia – sceny. Istotą pracy nad koncepcją wizualną eventu (sceny) jest umiejętność „zarażenia” nią naszych klientów. Przedstawienie jej w ten sposób, aby po pierwsze została przez nich tak samo zrozumiana jak przez nas, a po drugie – już na etapie kreacji wzbudziła w nich efekt WOW. Jedną z możliwości, jakie oferuje rynek eventowy, jest przedstawienie koncepcji sceny w odniesieniu do całej przestrzeni eventowej w systemie VR. Wykorzystanie technologii prezentacji eventu w technologii VR pozwala na „wejście” w sam środek eventu na wiele miesięcy przed jego realizacją. Zakładając gogle VR, klient przenosi się do przestrzeni swojego przyszłego eventu, co daje mu szansę na „zobaczenie” i „przeżycie” eventu, a nie jedynie porównywanie kolejnych zestawień poszczególnych elementów i parametrów technicznych. Dzięki temu w łatwy sposób możemy zweryfikować, czy dobrze odczytaliśmy jego potrzeby i czy dobrze „ubraliśmy” je w technologie zastosowane na scenie. Dodatkowy atut prezentacji koncepcji oprawy wizualnej eventu w technologii VR stanowi wywołanie efektu WOW już na etapie projektowania – nie tylko u klienta agencyjnego, ale przede wszystkim u klienta finalnego. Prawidłowe zrozumienie potrzeb klienta to coś więcej niż przeczytanie kilkustronicowego briefu. Brief jest bardzo istotny, ale ciągle jest to jedynie punkt wyjścia do zadawania kolejnych pytań. Każda osoba zaangażowana w projekt, zarówno po stronie klienta, jak i podwykonawców, wnosi do niego unikatową wartość – swoje doświadczenie, które w procesie kreacji przejawia się nie tylko odważnymi pomysłami, ale przede wszystkim umiejętnością zadawania pytań. DOMINIKA BORAWSKA // production director VES sp. z o.o. Dyrektor w spółce specjalizującej się w technice eventowej. Sama od lat związana z branżą. W firmie odpowiada m.in. za nadzorowanie całego procesu produkcji eventów powierzonych spółce, tak aby zmaksymalizować jego efektywność oraz zoptymalizować współpracę między działami koordynacji i handlu, jak również za produkcję złożonych technologicznie projektów i budowanie relacji z kluczowymi klientami spółki. NAPISZ DO AUTORKI: dominika.borawska@ves.pl Partner wydania: 46 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==