JAK STWORZYĆ OPRAWĘ SCENICZNĄ Z EFEKTEM WOW Jednym z centralnych punktów większości eventów jest scena. W zależności od tego, czy mówimy o scenie festiwalowej, koncertowej, podczas konferencji czy też oficjalnych gali, ale również biorąc pod uwagę charakter medialny wydarzenia (czy jest to „sztuka telewizyjna”), podejście do jej etapu projektowania będzie inne. Z jednej strony oprawa musi być unikatowa, zachwycająca, z drugiej zaś powinna być jedynie tłem dla tego, co na scenie zostało zaplanowane. Oprawa wizualna ma wzmocnić, a nie przysłonić występujących na scenie artystów, prelegentów, mówców itd. Technologia eventowa pomimo tego, że jest obecna i widoczna dla odbiorców podczas całego wydarzenia, powinna być na drugim planie. Jak dobrać odpowiednie rozwiązania techniczne? W jaki sposób wyważyć technikę na scenie? Jak spełnić wymogi klienta? Czym zaskoczyć? To pytania, które w procesie pracy nad oprawą multimedialną nieustannie zadają sobie producenci i realizatorzy wydarzeń. NIC DWA RAZY SIĘ NIE ZDARZA „Proces” – to słowo, które najlepiej określa, w jaki sposób dochodzi się do „najlepszej” wersji sceny. Najlepszej dla konkretnego eventu, opisanego konkretnymi parametrami organizacyjno-technicznymi. Warto pamiętać, że to, jak scena finalnie wygląda, nie jest efektem jedynie samej koncepcji. Pomysł powinien korespondować z terminami i lokalizacją. Nigdy nie należy zapominać, nawet będąc pochłoniętym pracą nad koncepcją kreatywną, że takie kwestie jak m.in. czas na przygotowanie wydarzenia czy miejsce bezwzględnie określają nasze możliwości. Kreacje scen eventowych muszą być twardo osadzone w realiach, dopasowane do potrzeb, ale i możliwości klientów. Powinny być mieszanką kreatywnych połączeń multimediów, oświetlenia, techniki, dzięki którym osiągniemy efekt WOW, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo realizacji. Tekst: Dominika Borawska Z artykułu dowiesz się: Jak powstają sceny, które zachwycają klientów. Dlaczego praca nad koncepcją odgrywa kluczową rolę. Co wpływa na efekt WOW. Jak dopasować efekt do potrzeb klienta. Partner wydania: 44 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==