CO DECYDUJE O WYBORZE? Organizatorzy eventów zazwyczaj składają zapytania do kilku obiektów równocześnie. Następnie porównują oferty i dopiero decydują o miejscu, w którym zorganizują swoje spotkanie. Na finalny wybór wpływ ma bardzo wiele czynników. Szczególną uwagę zwraca się na zaplecze konferencyjno-rekreacyjne danego miejsca, ofertę gastronomiczną, wyposażenie pokoi oraz oczywiście ofertę cenową. Jednym z kluczowych czynników jest natomiast lokalizacja obiektu. CENTRUM, GÓRY, MORZE W kwestii miejsca organizacji planowanego eventu w pierwszej kolejności należy zdecydować, w jakiej części kraju (a może za granicą) poszukujemy obiektu. W przypadku organizacji spotkania przez firmy, które posiadają swoje oddziały albo klientów na terenie całej Polski, wybór niejednokrotnie pada na Polskę centralną. Nie jest to jednak regułą. Imprezy w miesiącach letnich organizuje się np. nad morzem – właśnie ze względu na walory krajobrazowe – czy też na Mazurach w otoczeniu pięknych jezior i lasów. Eventy organizowane zimą ciekawie wpisują się w górskie klimaty i tutaj wybór pada na hotele na południu Polski. MIASTO CZY PLENER? Planując konferencję, szkolenie czy wyjazd integracyjny w kwestii lokalizacji, możemy kierować się także kategorią hoteli miejskich lub położonych w plenerze – na łonie natury. Te dwie kategorie obiektów definiują w pewien sposób całą koncepcję eventu. Hotel położony np. w Borach Tucholskich lub mazurskich lasach pozwala na organizację spotkania w swobodnej atmosferze i z realizacją aktywności na świeżym powietrzu. Hotel miejski z kolei nadaje wydarzeniu pewną specyficzną dynamikę i z reguły charakteryzuje się dogodnym dojazdem. Obiekt zlokalizowany poza miastem daje także możliwość dobrej kontroli nad przestrzenią eventu. Organizatorzy spotkań, decydując się na lokalizację poza miastem, mają gwarancję, że uczestnicy danego szkolenia czy spotkania faktycznie pozostaną w obiekcie i skorzystają z danego szkolenia w pełni. Nie mamy tutaj ryzyka, że goście zamiast uczestnictwa w konferencji zdecydują się na aktywności poza obiektem i atrakcje, jakie oferuje miasto. Ponadto obiekty takie zazwyczaj charakteryzują się dostępnością terenu zielonego dającego możliwość organizacji eventu plenerowego. Utrudnieniem logistycznym może być dojazd do obiektu. Obiekt miejski natomiast daje organizatorom dostęp do szeregu atrakcji oferowanych przez dane miasto. W przypadku miejscowości turystycznych mogą to być np. muzea, lokalne atrakcje, sale koncertowe. Nietuzinkową opcją jest organizacja konferencji w trakcie ciekawego wydarzenia organizowanego przez miasto, np. festiwalu. Hotele zlokalizowane w takich aglomeracjach, jak Łódź, Warszawa, Toruń, Gdańsk charakteryzują się bardzo dobrym dojazdem, w tym autostradami. Jest to niezaprzeczalny atut w kontekście organizacji eventów, na które zapraszani są goście z różnych lokalizacji. W MIEŚCIE – A JEDNAK PLENER Przykładem hotelu, który łączy w sobie cechy obiektu miejskiego oraz plenerowego, jest czterogwiazdkowy Copernicus Toruń Hotel. Obiekt zlokalizowany jest na Wiślanym Bulwarze w sercu toruńskiej Starówki. Goście hotelu do słynnego pomnika Mikołaja Kopernika mają zaledwie 10 minut pieszo. Do ich dyspozycji obiekt oddaje ponad 300 miejsc noclegowych, sale konferencyjne o powierzchni 1000 m² oraz rozbudowane zaplecze rekreacyjne: basen wewnętrzny i zewnętrzny, sauny, jacuzzi, siłownię, korty tenisowe oraz 14 gabinetów SPA. Jednocześnie hotel ma 20 000 m² terenu zielonego, dającego możliwość organizacji eventów plenerowych nawet do 1000 osób. Copernicus wyróżnia także całoroczny namiot Atlantis o powierzchni 600 m². Event managerowie mają zatem możliwość skorzystania z atrakcji miasta, jak i organizacji aktywności na świeżym powietrzu. EVENT W SIERPNIU A BELLA SKYWAY FESTIVAL Toruń jako miasto organizuje wiele wyjątkowych wydarzeń. Jednym z nich jest Bella Skyway Festival. Organizatorom eventów, którzy chcieliby zaskoczyć swoich gości, proponujemy realizację spotkania właśnie w trakcie tego festiwalu. W terminie 20-25 sierpnia osoby odwiedzające Toruń mają szansę podziwiać piękne iluminacje świetlne przygotowywane przez artystów z całego świata. Konferencja w czterogwiazdkowym hotelu, z festiwalową atrakcją w tle, może być naprawdę zaskakującym rozwiązaniem. Copernicus Toruń Hotel w tym przypadku daje organizatorom wspaniałe zaplecze – teren zielony na realizację pikniku bądź grilla, świetnie wyposażone sale konferencyjne, a do tego niewątpliwy atut hotelu miejskiego – lokalny, atrakcyjny festiwal. ORGANIZACJA EVENTU A LOKALIZACJA OBIEKTU // KAŻDEGO ROKU NA RYNKU OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH W POLSCE POJAWIAJĄ SIĘ NOWE HOTELE. OFERTA USŁUG DODATKOWYCH – OBOK SAL KONFERENCYJNYCH I NOCLEGÓW – POTRAFI ZASKOCZYĆ. WŁASNE SALE KINOWE, ROZBUDOWANE AQUAPARKI, PEŁNOWYMIAROWE BOISKA SPORTOWE TO TYLKO KILKA PRZYKŁADÓW NA TO, CZYM OBIEKTY STARAJĄ SIĘ PRZYCIĄGNĄĆ GOŚCI BIZNESOWYCH. // Tekst: Marta Kamińska-Kardach 26 KNOW-HOW ORGANIZATORA promocja

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==