jednocześnie, dlatego że każde daje poniekąd trochę inne wyniki, ale również dlatego, że… z wszystkich korzysta mi się dobrze i wolę je dywersyfikować w zależności od projektu. Polecane przeze mnie: Brand24, Newspoint, SentiOne, Unamo (niegdyś Monitori) – kolejność alfabetyczna. Cena: ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, każde narzędzie ma darmowy okres testowy. Dostępność: najczęściej przeglądarka. FACEBOOK AUDIENCE INSIGHTS – http://bit.ly/2Sqn5jv Darmowe narzędzie wprost od Facebooka, które pozwala poznać Twoją grupę docelową oraz fanów na zarządzanych przez Ciebie stronach na Facebooku bliżej. Znajdziesz tam takie informacje, jak (dotyczące Twoich fanów bądź konkretnie określonej grupy): ∞∞ demografia (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie, status związku, branża), ∞∞ zainteresowania grupy docelowej (lajkowane przez nią strony), ∞∞ zachowanie na Facebooku (na jakich urządzeniach korzystają z Facebooka i jak się na nim zachowują). To pozwoli Ci na lepsze zrozumienie odbiorców, dopasowywanie konkretnych treści, a także da podwaliny do targetowania reklam w FB i IG ADS. Cena: darmowe. Dostępność: przeglądarka. Rys. 3. Gotowe szablony w narzędziu (Źródło: canvanizer.com) ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. NAPISZ DO AUTORKI: ania.ledwon@morebananas.pl BUDOWANIE PERSON Monitoring sieci czy Facebooka Audience Insights mogą dać Ci obraz grupy docelowej Twojego wydarzenia. Ale by tworzyć idealnie dopasowane komunikaty i reklamy, warto stworzyć persony, czyli idealny obraz Twojego klienta (uczestnika wydarzenia). Możesz stworzyć je w dowolnym dokumencie (Google Docs, zwykłe Docsy, kartka papieru), ale są również narzędzia, które przeprowadzą Cię przez ten proces krok po kroku. Polecane przeze mnie: Milanote, Xtensio, Personapp. ... KARTKA PAPIERU I ŻÓŁTE KARTECZKI Dla jednych oczywiste, dla innych zamierzchła przeszłość. Jednakże notowanie w „prawdziwym” notatniku rozbudza kreatywność, a żółte karteczki sprawdzają się w „burzach mózgów” na żywo. Żyjemy w świecie nowoczesnych technologii, ale jeżeli u Ciebie nadal najlepiej sprawdzają się notatnik i papierowy kalendarz, korzystaj z nich, póki spełniają swoją funkcję. To dopiero przegląd narzędzi, które pomogą Ci ogarnąć chaos/ogrom pracy, jakim jest organizacja dowolnego wydarzenia, oraz pozwolą skutecznie je zaplanować. Przed nami w kolejnym numerze część druga, dotycząca tworzenia contentu, dobrego copy, grafik czy wideo. Póki co, naucz się efektywnie wykorzystywać zasoby, które masz już teraz, i przetestuj polecane przeze mnie narzędzia. Być może już teraz odkryjesz coś idealnego dla siebie i swoich potrzeb. Partner wydania: 24 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==