Dostępność: rozszerzenie Chrome / Mozilla, desktop app, przeglądarka, Android, iOS. ASANA – https://app.asana.com/ Idealne i często wykorzystywane przez firmy narzędzie do zarządzania projektami, taskami online czy zespołem. Aplikacja jest niezwykle prosta w użytkowaniu i intuicyjna. Natomiast z każdą chwilą jej użytkowania możemy odkryć coraz więcej funkcji, które jeszcze efektywniej pozwolą nam korzystać z narzędzia. Wada? Dostępna tylko w języku angielskim. Cena: aplikacja w wersji bezpłatnej oferuje szereg funkcji i możliwości, a także zarządzanie 15-osobowym zespołem. Wersja płatna to wydatek ok. 100 $ za rok za osobę (zdecydowanie nie jest konieczna). Dostępność: przeglądarka, Android, iOS. Alternatywa: skorzystaj/przetestuj takie narzędzia, jak Trello, Nozbe czy ToDoist. SLACK – https://slack.com/ Najprościej mówiąc: darmowy komunikator, ale i zestaw narzędzi czy usług, który pozwala na efektywną komunikację zespołową. Oprócz tradycyjnej komunikacji 1 : 1 można również tworzyć konwersacje grupowe czy konkretne kanały. Zaletą Slacka jest integracja z ogromem innych aplikacji i rozwiązań. Cena: komunikator jest w 100% darmowy (chyba że wykorzystamy miejsce, dodając zbyt dużą liczbę plików, wtedy konieczna jest wersja premium albo usunięcie plików). Dostępność: desktop app, Android, iOS, przeglądarka. FRANZ – https://meetfranz.com/ Kilka komunikatorów w jednym miejscu? To możliwe! Franz pozwala na integrację m.in. wcześniej wspomnianego Slacka, Messengera, Twittera, LinkedIna czy Gmaila. Cena: bezpłatne. Dostępność: desktop app. Alternatywa: Rambox. DOODLE – https://doodle.com/ Świetne i niezwykle proste narzędzie, które ułatwia umawianie spotkań. Działa na zasadzie ankiety, w której uczestnicy zaznaczają swoją dostępność w konkretnym dniu i godzinie. Skraca czas wyboru najlepszego terminu spotkania do minimum. Cena: za darmo. Dostępność: przeglądarka. STRATEGIA I PLANOWANIE Wybrałeś narzędzia do zarządzania i komunikacji, czas na zaplanowanie samego wydarzenia pod kątem logistycznym czy marketingowym. I tutaj ponownie mogę polecić niezastąpione G Suite, które pozwolą na rozplanowanie całego wydarzenia, zbudowanie person, stworzenie planu promocji, chociażby w Google Drive, Docs i Sheets. MIND MASTER – https://www.edrawsoft.com/ Idealne narzędzia do tworzenia map myśli, generowania idei i pomysłów. Perfekcyjne do wstępnego rozrysowania struktury czy projektu. Cena: i to jego wada, Mind Master jest dość kosztowny, od 99 $. Dostępność: przeglądarka oraz desktopp app. CANVANIZER – https://canvanizer.com/ Tworzenie modeli biznesowych, rozrysowywanie idei, definiowanie strategii, tworzenie SWOT-ów. Wszystko w jednym miejscu! Do tego narzędzie jest niezwykle… ładne i intuicyjne. Cena: podstawowa wersja za darmo, następnie od 25 euro do 250 euro rocznie. Dostępność: przeglądarka. MILANOTE – https://milanote.com Narzędzie, które może służyć do… wszystkiego. Do planowania strategii, tworzenia map myśli, jak i do tworzenia person czy po prostu zapisywania pewnych rzeczy/artykułów/informacji na później. Cena: darmowe (do 100 notatek, linków, obrazków), następnie od 9,99 $ miesięcznie. Dostępność: przeglądarka, rozszerzenie. MONITORING SIECI Narzędzia służące do monitoringu sieci nie tylko pozwalają znaleźć wypowiedzi o naszej marce czy ustrzec się przed kryzysem, ale również odkryć, o czym, kto i jak mówi w konkretnej branży, zdefiniować grupę docelową, wybrać najlepsze miejsce do komunikacji (np. jeżeli najwięcej o danym temacie mówi się na Instagramie i forach, warto być tam obecnym) czy odkryć insighty z rynku (zrozumienie sedna sprawy/grupy klientów). Narzędzi do monitoringu sieci mamy dość sporo, ja korzystam z kilku Rys. 2. Wygląd ankiety na Doodle od środka (Źródło: Doodle.com) Rys. 1. Dostępne do integracji komunikatory (Źródło: meetfranz.com) Partner wydania: 23

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==