PRZEGLĄD NARZĘDZI I APLIKACJI – WYKORZYSTAJ JE PODCZAS ORGANIZACJI WYDARZEŃ (CZ. I) Stoisz przed kompleksową organizacją wydarzenia, a może masz odpowiadać za jego promocję lub komunikację w mediach? Chaos i wszystkie postawione przed Tobą zadania (albo dopiero ich postawienie) pozwolą Ci rozwiązać dobrze dobrane narzędzia. Począwszy od planowania i strategii, przez grafikę i wideo, realizację, promocję, aż po same aplikacje eventowe. Poniżej znajdziesz subiektywny przewodnik po narzędziach i aplikacjach, które usprawniają pracę osoby odpowiedzialnej za organizację wydarzenia. Zanim spojrzysz na poniższą listę rekomendacji, powinieneś przede wszystkim zastanowić się, jakie realnie zadania masz do wykonania, jaki jest ich deadline, jakie narzędzia lubisz i dlaczego. Dopiero wtedy wybranie konkretnych narzędzi i rozpoczęcie z nimi działania będzie miało sens. Czasami mamy do czynienia z przerostem formy nad treścią, a jedyną potrzebną rzeczą okazuje się… Excel czy Google Drive. Niejednokrotnie źle dobrane narzędzia zamiast odciążyć nas zabierają niepotrzebnie czas. JAK KORZYSTAĆ Z NARZĘDZI I GDZIE ICH SZUKAĆ? 1. Przede wszystkim nigdy nie bierz za pewnik polecenia żadnej osoby, nawet tej, której najbardziej ufasz w konkretnej dziedzinie. Aplikacja, z której ona korzysta i która jej się podoba, niekoniecznie musi odpowiadać Tobie. Każdy ma swoje własne preferencje. 2. Testuj, testuj i jeszcze raz testuj! Ale… bez przesady. Jeżeli już pierwsze z wybranych narzędzi spełnia Twoje oczekiwania w 100%, nie ma sensu testować kolejnego i tracić na to niepotrzebnie czas. 3. Jeżeli narzędzie spełnia Twoje oczekiwania, ale „nie ma między Wami chemii”, też nie warto z niego korzystać. Szybsze efekty być może osiągniesz z innym. 4. Szukaj darmowych rozwiązań. Na rynku znajdziesz ogrom bezpłatnych aplikacji bądź takich, których bezpłatna wersja będzie zdecydowanie wystarczająca. 5. Jednocześnie nie bój się płacić! Jeżeli narzędzie spełnia Twoje oczekiwania (sprawdziłeś je w wersji testowej) i odmieniło Twoje życie, a raczej pracę, wykup je! Pamiętaj, że Twoja najcenniejsza waluta to Twój czas. Tych 5 rad powinno pozwolić Ci efektywnie i skutecznie wykorzystać poniższą „listę”. Być może także zainspiruje Cię ona do dalszych poszukiwań i rozwiązań. ZARZĄDZANIE I EFEKTYWNOŚĆ Od tego powinniśmy zacząć naszą przygodę! Narzędzia te pozwolą efektywnie zaplanować Ci pracę, komunikować się z zespołem, zarządzać projektem czy zmierzyć czasochłonność Twoich działań. G SUITE (a wcześniej Google Apps For Work) – https://gsuite.google.pl/intl/pl/ Gmail, Google Docs, Google Shits (można powiedzieć, że wersja Excela od Google w chmurze), Goodle Drive (dysk), kalendarz. Podstawowy zestaw narzędzi nie tylko przy zarządzaniu projektami, ale i w każdej firmie, która się na niego zdecyduje. Zaleta? Dostęp z każdego miejsca na ziemi o każdej porze dzięki obecności wszystkiego w chmurze. To podstawowe narzędzie pracy dla niejednej osoby zarządzającej projektami czy komunikacją w zespole. Świadczą o tym same liczby podawane przez Google. Z rozwiązania tego korzysta ponad 5 mln organizacji na świecie, w tym 60% firm z listy Fortune 500. Cena: do pewnych funkcji masz dostęp za darmo jak każdy użytkownik (dysk, kalendarz etc.), możesz dokupić dodatkowe miejsce na dysku. Przygoda z całym pakietem G-Suite rozpoczyna się od 5,20 euro za użytkownika miesięcznie. Bezpłatnie możesz testować przez 14 dni. Dostępność: przeglądarka, iOS, Android. CLOCKIFY – https://clockify.me Narzędzie, które pozwala śledzić czas pracy. Twój, jak i całego zespołu, konkretnego zadania czy projektu. Dzięki temu wiesz, jak czasochłonne są zadania, czy Twoja praca bądź praca współpracowników jest efektywna, a przede wszystkim, czy jest opłacalna. Cena: w zupełności na początek wystarczy Ci wersja bezpłatna. Tekst: Anna Ledwoń Z artykułu dowiesz się: Jak korzystać z narzędzi i gdzie ich szukać. Które narzędzia ułatwią Ci zarządzanie projektami oraz zwiększą Twoją efektywność. Z jakich rozwiązań skorzystać w celu usprawnienia procesu planowania i strategii. Do czego służą konkretne narzędzia i aplikacje. Partner wydania: 22 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==