TO SZTUKA KOMUNIKACJI Oczywiście opisane wcześniej elementy budowania wizerunku wchodzą w zakres tego, co określamy jako szeroko pojętą komunikację, ale zwrócę uwagę bardziej na to, czym pozyskujemy opinię „zaufanego”. Dobry event to wynik zaufania, dlatego wizerunek powinien być transparentny. Kłamstwo, zatajenie faktów, przeinaczanie sytuacji prędzej czy później wyjdą na jaw, a konsekwencje mogą być nieodwracalne. Taka postawa jest ważna nie tylko w branży eventowej, to jasne, ale jako event manager miej w głowie fakt, że chodzi często o bezpieczeństwo ludzi. Dobra komunikacja to komunikacja systematyczna, terminowa, z pewną dozą dyplomacji i… poprawna językowo. Profesjonalny organizator wydarzenia pełni funkcję eksperta w relacji z klientem, daje mu rozwiązania, zachęca do innowacyjności i stara się być zawsze trzy kroki przez nim. TO SPRAWDZENI PARTNERZY Event manager bez profesjonalnych podwykonawców jest nikim. Wiem, że to dosadne sformułowanie, ale zaręczam, że prawdziwe. Żaden organizator nie postawi sam eventu, bo nie ma takich zasobów technicznych, sprzętowych czy ludzkich. Świetna baza podwykonawców, zaufane relacje, szacunek do ich pracy oraz terminowe rozliczanie to podstawa. Dlaczego? Bo Twoi partnerzy, współpracownicy i podwykonawcy także budują Twój wizerunek jako event managera. Warto też zatem zainwestować w te kontakty. Schludna ekipa techniczna, kompetentne hostessy, punktualny catering, kreatywna scenografia, responsywna lokacja, świetny fotograf eventowy świadczą o Tobie, o jakości Twojej pracy i są częścią tego, jak klient ostatecznie oceni całość. Sprawdzeni partnerzy to również wierni partnerzy. Bez ryzyka, że Cię wystawią i będą współpracować bezpośrednio z klientem. Twoja baza danych to bardzo cenny element Twojego wizerunku. TO OBECNOŚĆ W INTERNECIE Zanim klient do Ciebie zadzwoni, zaprosi na spotkanie, podeśle brief, na pewno zrobi research w internecie. Nawet jeśli jesteś „z polecenia”. Dlatego należy zadbać o odpowiednią, profesjonalną wizytówkę także w tej przestrzeni. Zaczynając od dobrej i nowoczesnej oraz aktualnej strony WWW, aż po dostosowane kanały w mediach społecznościowych – przede wszystkim na LinkedIn (niestety wciąż pomijanym przez podmioty branży eventowej, a przecież to właśnie tam jest 90% klientów korporacyjnych), na Facebooku oraz na Instagramie. Nie należy traktować tych kanałów jako tylko sprzedażowych, ale właśnie jako wizerunkowe, bo treści w nich umieszczane pokazują nasz wizerunek profesjonalisty i fachowca. Komunikuj o tym, co robisz, z kim współpracujesz, jakie realizacje przeszły przez Twoje ręce. Nie musisz być na każdym z nich, wybierz kanał, na którym najlepiej się czujesz, i taki, który przemówi do Twego klienta. Buduj swoją obecność w sieci jako swoją historię (żeby nie użyć tak modnego słowa jak storytelling). Pamiętaj tylko, że wizerunek w internecie musi być spójny z tym, co zaprezentujesz w realu. Komunikacja, public i media relations muszą być zaplanowane i prowadzone systematycznie. Niestety, to jest ta najtrudniejsza cześć budowania wizerunku, bo do tego trzeba mieć całkowicie inne kompetencje. Dlatego jeśli nie masz czasu, jeśli tego nie potrafisz – powierz to zawodowcom w tych dziedzinach. Potraktuj budowanie wizerunku w sieci jako inwestycję, nie jako koszt. Zatrudnij kogoś, kto mówi Twoim językiem, komu ufasz, kogoś, kto przyczyni się do zwiększenia Twojej rozpoznawalności w branży. KILKA SŁÓW NA ZAKOŃCZENIE Wizerunek w jakimkolwiek zawodzie nie opiera się na sprawianiu dobrego wrażenia. To synonim profesjonalizmu i kompetencji. Jest to coś, co buduje się latami. Nie wystarczy odpowiednio się ubrać, zrobić świetną prezentację czy mieć megastronę internetową. Twój wizerunek potwierdzi się dopiero na etapie końcowym, czyli na dobrze zorganizowanym evencie. Zadowolony klient to Twój sukces. Budowanie wiarygodności to ciężka praca przy wielu realizacjach. Pracując na swój wizerunek, przygotuj się także na porażki, bo to z nich czerpie się prawdziwą naukę. Wizerunek event managera to kontrolowana jazda bez trzymanki. I pamiętaj, że w tej branży nie tworzysz go sam. RENATA RAZMUK // Przez 19 lat pracowała w Renault Polska, gdzie była odpowiedzialna m.in. za wprowadzenie i koordynację polityki komunikacji wewnętrznej oraz organizację różnorodnych wydarzeń. Obecnie realizuje się, prowadząc agencję SC Event Design. W ramach strategicznej współpracy z firmą scenograficzną wspiera rozwój strategii biznesowych, marketingowych i komunikacyjnych Pracowni Kreativa. Jest pomysłodawcą i założycielem grupy „Polecam, nie polecam – platforma dla eventowców i nie tylko”. Trener w ramach cyklu szkoleniowego Maraton Eventowy oraz wykładowca- -praktyk na Studium Event Management przy Uniwersytecie Warszawskim. Od 2017 r. członek zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej i członek Rady Etyki przy SBE oraz członek Rady Programowej konferencji Event Biznes. NAPISZ DO AUTORKI: renata.razmuk@sceventdesign.pl Partner wydania: 12 OKIEM EKSPERTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==