WIZERUNEK EVENT MANAGERA – ZADBAJ O DETALE Jaki powinien być wizerunek event managera? Profesjonalny i spójny. Czyli właściwie taki, jaki jest standardem w każdym innym wykonywanym zawodzie. Wizerunek wynika z kompetencji, które posiada osoba na danym stanowisku, oraz jest dostosowany do środowiska, w którym funkcjonuje. Stereotypowe postrzeganie branży eventowej to niestety wciąż „imprezownia”. Czy to znaczy, że „człowiek od eventów” powinien wyglądać jak imprezowicz, nonszalancko i artystycznie? Absolutnie nie. Co zatem wpływa na wizerunek event managera? TO POWAŻNY ZAWÓD W ciągu ostatnich 10 lat zawód ten nie tylko zyskał na znaczeniu, ale przede wszystkim się profesjonalizował, co znaczy, że zrobiło się poważnie. Po pierwsze, został wpisany do oficjalnej klasyfikacji zawodów jako „organizator imprez rozrywkowych” sporządzonej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w 2013 r. (na szczęście potem dopisano do opisu „organizator eventów”). Po drugie, pojawiły się szkolenia prowadzone przez wieloletnich praktyków branżowych, oferty kursów i studiów podyplomowych na uczelniach wyższych, jak np. studium Event Management założone przez SBE na Wydziale Zarządzania UW. Można powiedzieć, że wizerunek event managera kreują dziś ludzie, którzy zaczynali, gdy funkcjonowały jeszcze takie nazwy, jak „kaowiec” i „wodzirej”, a event pisano jako „iwent”. To oni dziś kształcą młodych i uczą ich zawodu oraz budowania wiarygodności. To także ci, co doświadczenie zdobywali za granicą, w nieco innej rzeczywistości, i przywieźli te standardy na rodzimą ziemię. Zachęcam zatem do prześledzenia historii największych agencji eventowych i event managerów o kilkunastoletniej praktyce oraz obecności na polskim rynku, zainteresowania się tymi agencjami, które zdobywają branżowe nagrody, zainspirowania się ich wizerunkiem i doświadczeniem. Tekst: Renata Razmuk Z artykułu dowiesz się: Co składa się na wizerunek event managera. Jakie kompetencje powinien wykazywać event manager. Jak zadbać o wygląd. Czym jest odpowiednia mowa ciała. Dlaczego obecność w sieci i mediach społecznościowych wpływa na to, jak odbierają nas inni. Partner wydania: 10 OKIEM EKSPERTA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==