EMP 1_16

Partner wydania: W ocenie ważności najważniejsza okazała się cena – jest ona istotna dla prawie 45% badanych. Po zsumowaniu odpowiedzi: „bardzo ważne” i „raczej ważne” ten czynnik uzyskuje aż 70% odpowiedzi. Tylko ok. 5% z badanych firm w ogóle nie zwracało uwagi na cenę. Kolejny czynnik to jakość kuchni, która procentowo osiąga podobne wyniki jak pierwszy czynnik. Dla 36% z nich kuchnia jest najważniejsza – ale „bardzo ważna” i „raczej ważna” już dla 68% ankietowanych. Ważny czynnik dla prawie 50% respondentów stanowi bliskość siedziby ich firmy, tylko 31% z nich nie przywiązuje większej wagi do odległości miejsca spotkania w stosunku do lokalizacji siedziby. Blisko 1/3 respondentów zwraca uwagę na rekomendację i opinię innych, dla podobnej liczby jest ona zbędna. 40% zaś zwraca uwagę na standard usług, jednocześnie blisko 30% nie bierze tego czynnika w ogóle pod uwagę. Osoby decydujące w firmach w zakresie organizacji spotkań biznesowych czy konferencyjnych kierują się przede wszystkim ceną (80%), jakością kuchni (48%), łatwością dojazdu (48%), dogodną lokalizacją (40%), dobrym kontaktem z obsługą (ponad 30%). Firmy zwracają też uwagę na standard hotelu. Co czwarty ankietowany standard hotelu uznaje za jedno z głównych kryteriów. Tylko dla co dwudziestej badanej firmy czynnik ten nie ma znaczenia. Tymczasem dla ponad 60% respondentów był to jeden z najważniejszych elementów. Najczęściej firmy decydują się na organizację spotkań biznesowych w miesiącach wiosennych (kwiecień i maj) oraz w grudniu, a także w okresie jesiennym (od sierpnia do listopada). – Rynek spotkań konferencyjnych stale się rozwija. Firmowe spotkania biznesowe i okolicznościowe to nawet milionowe budżety, które chcą każdego roku pozyskać hotele i obiekty konferencyjne. Wiemy, że firmy w Polsce przeznaczają nawet kilkumilionowe budżety rocznie na tego typu usługi oraz że do 100 000 zł rocznie ma do dyspozycji aż połowa z badanych firm. Mamy też świadomość, że w rynek usług konferencyjnych inwestują głównie średnie i duże przedsiębiorstwa. Po analizie badań wiemy z pewnością, że cena, jakość kuchni, bliskość siedziby danej firmy, rekomendacje, standard świadczonych usług są kluczowymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji przez potencjalnych klientów, a także że liczba gwiazdek jest brana pod uwagę przez ponad 60% badanych firm. Wiemy również, że decyzje dotyczące wyboru obiektu nie zapadają szybko. Firmy średnio przeznaczają na szukanie dogodnej lokalizacji od 4 do 12 tygodni – tak odpowiedziało prawie 50% badanych, co nas cieszy, ponieważ jest czas na prezentację oferty, pokazanie obiektu i negocjacje. Cieszymy się ponadto, że rozpoczęliśmy ten projekt badawczy. Systematycznie będziemy dostarczać nowych danych dotyczących rynku. Hotel Narvil Conference & Spa ciągle chce poznawać rynek i dopasowywać do potrzeb swoją ofertę – podsumowuje rozpoczęty projekt badawczy Grażyna Kowalczyk. Hotel Narvil Conference & Spa // Hotel Narvil Conference & Spa to licznie nagradzany nowoczesny 4-gwiazdkowy hotel, położony tylko 40 minut od centrum Warszawy wśród drzew nad Narwią. Narvil designem nawiązuje do otaczającej go natury, inspiruje przebywających tu gości biznesowych i prywatnych, wyznacza trendy dla branży. Hotel proponuje liczne atrakcje, począwszy od nowoczesnego i designerskiego Niagara SPA, poprzez m.in. basen, salę fitness, kręgle, korty do squasha i tenisa, plażę, miejsca grillowe czy piknikowe. Na gości hotelowych czekają: 90 km oznakowanych ścieżek rowerowych, przystań wodna dla amatorów żeglarstwa i sportów wodnych w tym grup konferencyjnych. Narvil to także jedna z najlepszych kuchni w Polsce. Mieszcząca się tam restauracja Aruana otrzymała wiele nagród i wyróżnień polskich oraz międzynarodowych. Obiekt posiada 332 nowoczesne pokoje i apartamenty oraz centrum kongresowo-konferencyjne z 33 salami konferencyjnymi wyposażonymi w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, strefę wellnnes i studio kulinarne. Przestrzeń konferencyjna to 4000 m2 powierzchni mieszczących do 1900 osób. Hotel Narvil to polski lider w branży, zdobywca wielu prestiżowych nagród w tym: Hotel Roku 2014 wg HRS.pl., TOPHOTEL 2014, Najlepszy Hotel z Pomysłem, Doskonałość Roku 2014, Najlepszy Debiut na Rynku oraz Najlepszy Hotel 4–5*. 57

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==