Partner wydania: uzyskać całościową charakterystykę rynku oraz pozyskać informacje o tym, jakie przedsiębiorstwa inwestują oraz które organizują, i w jakim zakresie, spotkania biznesowe. Wielkości przedsiębiorstw zostały dobrane kwotowo, z zachowaniem proporcji wielkości poszczególnych typów firm. Podzielono je na te zatrudniające do 9 pracowników, 10–50 pracowników, 51–250 pracowników i duże – powyżej 250 pracowników. Pierwsze dwa typy stanowią 70% z badanych przedsiębiorstw, a średnie i duże – pozostałe 30%. W badaniu dokonano również podziału ze względu na prowadzoną działalność. Najwięcej, bo blisko połowa (40%), zadeklarowała działalność w branży usługowej, produkcją przemysłową zajmuje się ponad 30% badanych, handlem niecałe 30%, a produkcją rolniczą ok. 10% respondentów. Czy firmy w Polsce decydują się na organizację spotkań biznesowych poza swoją siedzibą? Po określeniu wielkości firm, sprawdzeniu, w jakim sektorze usług działają, zbadano, czy firmy organizują jakiekolwiek spotkania biznesowe poza siedzibą swojej firmy. Około 1/5 firm zadeklarowała organizację spotkań: pracowników, kontrahentów, klientów, spotkań konferencyjnych poza siedzibą firmy. W pytaniu uwzględniono pojęcie organizacji w hotelach lub ośrodkach wypoczynkowych. Badanie wskazało, iż wraz ze wzrostem wielkości zatrudnienia następuje też wzrost odsetka przedsiębiorstw, które organizują tego typu spotkania. Zaledwie 3% najmniejszych firm zadeklarowało organizację spotkań poza siedzibą firmy. Z kolei blisko 60% puli badanych największych firm zadeklarowało organizację takich konferencji, a także prawie 40% firm zatrudniających 51–250 pra- cowników, 10% firm zatrudniających 10–50 pracowników. Natomiast tylko ok. 3% firm zatrudniających do 9 osób zadeklarowało organizację tego typu spotkań. Podsumowując ten wątek, uśredniając, blisko co czwarte małe, średnie lub duże przedsiębiorstwo decyduje się na organizację spotkań biznesowych poza siedzibą firmy. Roczne budżety na spotkania poza firmą Firmy w swoich budżetach rocznych przeznaczają nawet po kilka milionów złotych w rynek usług konferencyjnych. Decyzje w tym względzie nie zapadają szybko – żadna z firm nie poświęciła mniej niż 14 dni na szukanie lokalizacji. Rynek spotkań konferencyjnych stale się rozwija. Firmowe spotkania biznesowe i okolicznościowe to nawet milionowe budżety, które chcą każdego roku pozyskać hotele i obiekty konferencyjne. Małe, średnie czy duże przedsiębiorstwa decydują się na przeznaczenie środków na organizację konferencji poza siedzibą firmy, jednak ciekawym było pozyskanie wiedzy, na jakim poziomie są te budżety w skali roku. Najwięcej firm, bo aż połowa z nich swój budżet szacuje na poziomie do 100 000 zł, kwotą w wysokości pół miliona zł dysponuje ponad 10% ankietowanych. Blisko 9% firm posiada budżety o wartości powyżej 500 000 zł, a niektóre sięgają nawet kilku milionów rocznie. Ciekawy jest fakt, iż aż 1/4 badanych firm nie była w stanie określić, jakie budżety rocznie wydaje na spotkania biznesowe organizowane poza firmą. Przedsiębiorstwa decydujące się na wydanie środków na organizację spotkań biznesowych w znakomitej większości (80%) potrzebują minimum miesiąca do nawet pół roku na wybranie. 10% z nich potrzebuje na to pół roku lub więcej. Od 3 do 6 miesięcy potrzebuje co piąta firma. Najwięcej, bo prawie 50% stanowią firmy, które najczęściej poszukują dogodnego miejsca na organizację spotkania w okresie od 4 do 12 tygodni. Od 14 do 30 dni wystarcza na podjęcie decyzji w 17% firm. Żadna z badanych firm nie zadeklarowała, że potrzebuje mniej niż 14 dni na poszukiwanie lokalizacji. Co interesujące, zaledwie 16% ankietowanych firm jakość usług uznaje za bardzo ważną przy wyborze obiektu. Czym zatem pozyskać klienta: ceną, kuchnią, małą odległością do siedziby firmy czy może rekomendacjami? Co wpływa na wybór miejsca na spotkanie? Dla wielu obiektów przy pozyskiwaniu klientów najważniejsza jest jego lokalizacja, a szczególnie łatwość w dotarciu na miejsce spotkania, a także przygotowanie przez obiekt oferty dopasowanej do potrzeb i możliwości firmy. Obiekty konferencyjne rywalizują o pozyskanie klientów. Z tego względu poproszono firmy, aby określiły na skali, na ile dane czynniki są ważne przy wyborze miejsca na organizację spotkania. 56 ra port
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==