Partner wydania: Pod koniec maja odbyła się premiera ogólnopolskich badań firm i przedsiębiorstw dotycząca rynku spotkań biznesowych w Polsce i prezentacja głównych treści badawczych. Badania te zainaugurowały długoterminowy projekt – cykl badawczy, który będzie poświęcony zagadnieniom takim jak: biznes a branża usług konferencyjnych, branża MICE w Polsce a biznes, możliwości finansowe przedsiębiorstw w zakresie współpracy z obiektami konferencyjno-hotelarskimi, jakość usług w branży konferencyjnej, wartość rynku itp. Cykl został pomyślany tak, aby w długoterminowej perspektywie stworzył jedną całość wielowątkowo badającą rynek. Pomysłodawcą oraz inicjatorem cyklu jest Hotel Narvil Conference & Spa w Serocku, który jako lider branży konferencyjnej w Polsce systematycznie wprowadza różne narzędzia, aby poznawać rynek i biznes, w którym działa. – Od lat wykorzystujemy wiele standardowych oraz niestandardowych narzędzi, które mają wpływać na realizację zakładanych celów biznesowych oraz na poznanie potrzeb naszych biznesowych partnerów. W tym roku podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu badań zatytułowanych: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?”. Analiza zebranych danych pozwoliła nam na jeszcze bardziej szczegółowe poznanie możliwości zaangażowania się firm i przedsiębiorstw w organizację spotkań biznesowych; uzyskaliśmy odpowiedzi na wiele ciekawych pytań i wątpliwości. W strategii naszego działania jest permanentne wprowadzanie aktywności, które mają służyć lepszemu poznaniu rynku oraz rozwijaniu biznesu – mówi Grażyna Kowalczyk, dyrektor generalny Hotelu Narvil, Hotelarz roku 2014. Mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa w Polsce – metodologia W ramach badania przeanalizowano przedsiębiorstwa w Polsce. Odpowiedzi zebrano metodą telefoniczną (CATI) na podstawie standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo. Celem pierwszego badania było rozpoznanie całości rynku przedsiębiorców przy uwzględnieniu podziału na mikro-, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa – tak aby 55
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==