EMP 1_16

Partner wydania: Firma to miejsce, w którym spotykają się osoby o różnych kompetencjach, ambicjach, osobowościach i preferencjach. Nierzadko trudno im ze sobą współpracować i osiągnąć, tak potrzebny w miejscu pracy, konsensus. Agencje eventowe, wychodząc naprzeciw potrzebom swych klientów, zachęcają do uzupełnienia szkolenia o imprezę integracyjną dla pracowników, najlepiej zaś o taką, która poza rozrywką zbuduje z grupy pracowników zgrany zespół. Pomocne w tym względzie będą wszelkie imprezy oparte na tzw. team building (budowanie zespołu), gdyż wymuszają integrację. Ich zasady są skonstruowane w taki sposób, by konieczne było podjęcie współpracy pomiędzy uczestnikami gry dla osiągnięcia określonego celu i zwycięstwa. Poszczególne konkurencje zaś tak, by wykonanie ich w pojedynkę było praktycznie niemożliwe. Co więcej, z reguły trzeba też określić plan działania dla uzyskania zadowalającego rezultatu, w efekcie czego wewnątrz grupy dochodzi do podziału ról. Podczas zabaw tego typu każdy z uczestników będzie miał okazję wykazać się kreatywnością, dobrymi pomysłami i nierzadko także sprytem. Rywalizacje drużynowe wydobywają z pracowników ich dobre cechy i zdolności, a jak wiadomo konglomerat dobrych cech w zespole ma szansę przełożyć się na jego sukces w rywalizacji. Ukazują również zdolności przywódcze poszczególnych pracowników, gdyż w każdej grupie w naturalny sposób ujawnia się lider, który zarządza resztą członków zespołu. Konkurencje teambuildingowe mogą rozgrywać się w plenerze lub we wnętrzach, więc nie są im straszne uwarunkowania atmosferyczne. Każda firma znajdzie zatem coś dla siebie. Znaleźć agenta To seria zadań i wyzwań, od efektów których zależy wynik drużyny i ewentualne jej zwycięstwo. Im lepszy wynik w poszczególnych konkurencjach, tym wyższe miejsce w klasyfikacji i większa szansa na wygraną. Poszczególne konkurencje są dla ich uczestników sprawdzianem siły fizycznej, sprawności intelektualnej i charakteru. Ale, by nie było tak prosto, w każdej drużynie znajduje się niezidentyfikowany agent, którego celem jest sabotowanie działań grupy, by nie zdobyła ona zwycięstwa. Ponieważ tożsamość agenta nie jest znana, członkowie zespołu muszą działać rozważnie i szukać godnych zaufania sojuszników w grze. To konkurencja w doskonały sposób ujawniająca zdolności kognitywne i interpersonalne ich uczestników. komentarz ekspercki // Organizując imprezę integracyjną, należy podjąć decyzję, czy przygotowaniem eventu zajmiemy się samodzielnie, czy zlecimy to ekspertom. Na rynku działa wiele tego typu firm. Przy wyborze wykonawcy warto zwrócić uwagę – oprócz najważniejszego: ciekawego programu – na doświadczenie oferenta i kompleksowość usług. Dobrze zorganizowana impreza może wspomóc wiele firmowych procesów, np. łączenie działów, wprowadzanie wartości czy nowych procedur. Przede wszystkim jednak ma pozostawić trwały ślad w postaci zadowolonych pracowników chętnych do podjęcia kolejnych wyzwań w firmie. W przypadku samodzielnej realizacji spotkania warto wziąć udział w organizowanej corocznie w marcu przez ekspertów z firmy FX events „Akademii Imprez Integracyjnych”. Podawany jest tam w pigułce przepis na świetną imprezę integracyjną! Jakub Zygarłowski właściciel działającej od 17 lat w Poznaniu i na terenie całego kraju firmy „FX events” oferującej kilkadziesiąt autorskich programów integracyjnych. www.fxevents.pl 39

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==