Partner wydania: na nim osób i kim będą goście. Bardzo ważny jest także charakter wydarzenia – czy jest to spotkanie formalne, czy w luźnej atmosferze. Warto też zwrócić uwagę na to, czy organizator przygotował profesjonalne sesje networkingowe – to duży atut podczas wydarzeń. Zwykłe przerwy kawowe już nie zaspokajają potrzeb uczestników. Znając odpowiedzi na te pytania, możemy śmiało przygotować się do wydarzenia i korzystać z możliwości networkingu do woli. Często jednak zdarza się, że nie znamy potencjału spotkań oraz nie do końca wiemy, jakie korzyści wynikają z budowania sieci kontaktów. A tych jest sporo. Ogólnie mówiąc, networking to przepustka do rozwoju firmy. To odważne stwierdzenie nie jest przypadkowe. Benefity płynące z budowania sieci kontaktów są niezliczone. Podstawową wartością są zdobyte kontakty, które możemy wykorzystać na różnorakie sposoby. Poza znalezieniem partnera biznesowego, zdobyciem niedostępnej powszechnie wiedzy, poznaniem nowych trendów na rynku oraz opinii innych osób z branży podczas nieformalnych rozmów networking umożliwia promocję naszej marki, a przede wszystkim znalezienie nowych klientów. Bo jaki jest lepszy sposób na wytłumaczenie klientowi, czym się zajmujemy i jakie jego problemy jesteśmy w stanie rozwiązać, niż bezpośrednia rozmowa? Networking to również możliwość znalezienia pracownika, pracy, lokalu, samochodu, wyjazdu służbowego lub grupy na międzynarodową konferencję oraz rozwiązania naszego problemu biznesowego, otworzenia oddziału w innym mieście czy za granicą, poznania tańszych bądź lepszych jakościowo rozwiązań dla firmy oraz poznania i uzyskania preferencyjnych cen od nowych dostawców. Dzięki budowaniu sieci kontaktów możemy też zdobyć nowe kompetencje, czyli bezpośrednio wpływać na swój rozwój osobisty. Poznając nowych ludzi oraz otwierając się na rozmowę z nimi, mamy szansę na edukowanie się i podnoszenie swoich kompetencji zupełnie bezpłatnie. W końcu lepiej uczyć się na czyichś błędach, niż samemu je popełniać. Znając korzyści płynące z networkingu, możemy przystąpić do przygotowania do niego. Oczywiście, jak wszystko co jakościowe, wymaga on wcześniejszej analizy wydarzenia, na które się udajemy. Dlatego pierwszy sposób na skuteczny networking stanowi odpowiednie przygotowanie. By pobyt na evencie był udany, musimy zadać sobie podstawowe pytanie: które z wymienionych korzyści chcemy osiągnąć podczas wydarzenia? Warto poświęcić na to dłuższą chwilę i zastanowić się nad celami, które chcemy osiągnąć. Od tego będzie zależała skuteczność networkingu i sukces naszego uczestnictwa. Kolejnym zadaniem stojącym przed nami jest zdobycie wiedzy na temat uczestników oraz wyselekcjonowania osób, z którymi chcemy się zapoznać i porozmawiać. Oczywiście muszą to być ludzie, którzy spełnią określone przez nas cele. Szukając klientów programu księgowego podczas zjazdu księgowych, nie rozmawiajmy z prelegentami lub dostawcami innych rozwiązań, lecz z samymi księgowymi, którzy są naszym bezpośrednim klientem. Eventy można porównać do firmy, tu również musimy określić naszą grupę docelową. Pytanie tylko, skąd możemy zasięgnąć wiedzę o uczestnikach? Coraz częściej organizatorzy umożliwiają gościom wcześniejsze poznanie się za pomocą strony internetowej, która zawiera profile uczestniczących osób (Web Summit), aplikacji eventowej (InternetBeta) czy chociażby social mediów (See Bloggers). Warto też wykorzystać monitoring internetu (Brand24, Sentione czy Monitori) 36 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==