Partner wydania: umiejscawiać efekty w trójwymiarowej przestrzeni kinowej” – czytamy w ofercie jednej z sieci multipleksów obecnych na polskim rynku. Takich rozwiązań trudno szukać w standardowej sali konferencyjnej. – Najmocniejszą stroną, która czyni przestrzeń kinową niezwykle atrakcyjną z punktu widzenia eventowego, jest jego infrastruktura, a ściślej technika audiowizualna, która dysponuje kino. Multipleksy zazwyczaj dysponują najnowocześniejszą aparaturą. Czy sami zapewnimy to klientowi rzutnikiem i kilkoma głośnikami? Z pewnością nie. Dodatkowy atut stanowi miejsce samo w sobie, klimatyczne, przepełnione kadrami i plakatami filmowymi, z idealnym wręcz ułożeniem widowni, a sale typu platinum dodatkowo wyposażone są w stoliki, na których umieścić możemy wiele produktów, dzięki czemu partnerem eventu możemy ogłosić dystrybutora napojów bądź alkoholu czy innego przedstawiciela biznesu spożywczego – mówi Patryk Boro. Ale sala kinowa ma także swoje ograniczenia. – Słabą albo mocną stroną przestrzeni kinowej może być z pewnością pojemność sal, która niestety decyduje za nas o dokładnej liczbie gości na evencie. To niestety nie jest sala konferencyjna, w której w razie potrzeby odstawimy albo dostawimy krzesełko – dodaje Boro. Na widzów w jednej z sieci multipleksów obecnych na rodzimym rynku czekają nawet dwuosobowe kanapy, przygotowane z myślą o randkowych seansach. Takich rozwiązań również nie spotkamy w klasycznej sali konferencyjnej. C jak celność Aby oddać celny strzał i idealnie wstrzelić się zarówno w oczekiwania klienta, jak i trafić na pozytywny odbiór i miłe zaskoczenie gości eventu, potrzeba sporo wiedzy i doświadczenia. Po pierwsze, musimy wiedzieć, komu możemy zaproponować event w kinie, a możliwości jest całkiem sporo. – Dla klienta z sektora prywatnego można przygotować imprezę urodzinową, rocznicową czy jakąś inną okolicznościową. Jeśli chodzi o klienta firmowego, instytucjonalnego, to przede wszystkim konferencje, ponadto imprezy rocznicowe czy integracyjne, a więc takie wydarzenia, podczas których można coś pokazać, wyświetlić jakąś historię czy fragmenty filmu, zaprezentować zdjęcia, czyli coś, co podkreśli sens wyboru sali kinowej – podpowiada Robert Stefanowicz. Po drugie, musimy potrafić dobrze wykorzystać mocne strony kina i tego, co dane miejsce nam oferuje. – Kino to z pewnością ciekawa przestrzeń na organizację eventów. Wydaje mi się, że jeszcze nieodkryta przez polskich event managerów, którzy patrząc na kino, myślą „film”. Biorąc jednak pod uwagę to, co dzieje się na rynku eventowym np. w Stanach Zjednoczonych, gdzie obserwujemy swoisty wyścig pomiędzy wydawcami, którzy prześcigają się w pomysłach na wykorzystanie jak najbardziej oryginalnych przestrzeni dla swoich klientów, możemy spodziewać się większego zainteresowania przestrzenią kinową. Kino może sprawdzić się nie tylko jako miejsce festiwali filmowych, których w naszym kraju wciąż mało, ale i pokazów mody, wydarzeń muzycznych (ze względu na tak dobrą akustykę) czy też coraz nowocześniejszych eventów kulinarnych. A dlaczego? Dlatego że organizując event w kinie oszczędzamy kilka tysięcy złotych na wynajmie sprzętów audiowizualnych, a także zwiększamy prestiż naszego wydarzenia – podsumowuje Patryk Boro. Na koniec, po trzecie, mamy możliwość wykazać się kreatywnością, pomysłowością i odwagą, aby stworzyć niebanalne wydarzenie, które na długo pozostanie w pamięci uczestników i zachwyci naszego klienta. // – Organizując event w kinie, oszczędzamy kilka tysięcy złotych na wynajmie sprzętów audiowizualnych, a także zwiększamy prestiż naszego wydarzenia – Patryk Boro. // Potencjał kina // Kino to interesująca lokalizacja, jednak nie dla każdego eventu. Przykładem wydarzenia, gdzie kino w roli miejsca na pewno się sprawdzi, jest na przykład konferencja produktowa. Dlaczego? Po pierwsze, z racji możliwości technicznych – ogromny ekran, doskonały dźwięk oraz przestrzeń scenograficzna, dają możliwość doskonałego wyświetlania tego, na czym nam zależy. Poza tym, dzięki możliwości skupienia dużej liczby osób w jednym miejscu, niebędącym zwykłą, hotelową salą konferencyjną. Obecnie dużym powodzeniem cieszą się konferencje połączone z ciekawymi wykładami, atrakcjami czy prelekcjami – tutaj interesującym rozwiązaniem mogłyby być konferencja czy bankiet połączone z premierą filmu, który dodatkowo byłby wabikiem dla potencjalnych odbiorców. W jaki sposób podejść do organizacji eventu w sali kinowej? Tak samo jak do każdej innej przestrzeni eventowej – należy zwrócić uwagę na możliwości techniczne, logistyczne, sanitarne, przemyśleć kwestie zaplecza cateringowego, ewentualnych garderób dla artystów, wszelkich kwestii dotyczących bezpieczeństwa, jak i możliwości aranżacyjnych. Zdecydowanie istotny element stanowi tutaj powierzchnia sal dodatkowych, jeśli np. w kinie organizowany jest event połączony z bankietem. Wówczas potrzeba przestrzeni, w której goście będą mogli spokojnie zjeść i porozmawiać. Najmocniejszą stroną wykorzystania przestrzeni kinowej jest to, że przy stosunkowo niedużych kosztach wynajmu zyskujemy innowacyjność, pomysł oraz możliwości techniczne takiego obiektu pod kątem multimedialnym. Organizując wydarzenie w kinie, trzeba ponadto pamiętać o innych, poza eventowymi, gościach – klientach kina. Należałoby dobrze przemyśleć logistykę całego przedsięwzięcia, aby goście indywidualni nie „mieszali się” z osobami zaproszonymi na organizowane przez nas wydarzenie dedykowane. Adriana Piekarska Exclusive Event 30 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==