EMP 1_16

Partner wydania: Pochmurny październikowy dzień w stolicy Wielkopolski i wielkie otwarcie największej (w tym momencie) inwestycji handlowej Europy Centralnej. Francuski inwestor lubi rozmach i lubi być en vogue. Wielkiemu otwarciu towarzyszą więc liczne atrakcje i tłumy Polaków spragnionych zakupowych emocji. Rzecz jasna są i gwiazdy, także w roli owych atrakcji. Gwiazdy są różnego formatu, od tych jaśniejących na rodzimym showbiznesowym firmamencie, aż po te rodem z Hollywood. Pierwszeństwo w spotkaniu z celebrytami mają naturalnie media. Przygotowano dla nich tradycyjną konferencję prasową. Organizatorzy postawili na kino i to właśnie w sali kinowej odbywa się spotkanie mediów z udziałem gwiazd, tych importowanych zza oceanu i tych rodzimych. Jak wypada? Uderzają świetna akustyka i dobra perspektywa dla kamer oraz aparatów, choć zakaz fotografowania hollywoodzkiej gwiazdy podczas jej kilkuminutowego i kilkuzdaniowego exposé nieco oburza przybyłych dziennikarzy oraz trąci na siłę budowanym medialnym napięciem. Ale zostawmy to. Jest bowiem porządna scena z miejscem dla gości, są wygodne fotele dla zapracowanych dziennikarzy, ba, wygospodarowano nawet przestrzeń przeznaczoną dla tłumaczy symultanicznych. W sąsiadujące sali kinowej przygotowano wszędobylską „ściankę” wraz z miejscem dla fotoreporterów. W kinowym lobby punkt informacyjny, miejsce na catering, a także, co ważne, boksy z siedziskami i stołami, na których można nie tylko zjeść, ale i w komfortowych warunkach przygotować pierwsze materiały i pierwsze zdjęcia wysyłane na gorąco do redakcji. Konferencja prasowa w kinie? Zdecydowanie tak. W tym przypadku kino okazało się bardzo trafionym miejscem. A jak analiza To rzecz, od której należy zacząć. W zasadzie nic odkrywczego, przecież przygotowanie każdego eventu poprzedzamy dokładną analizą sytuacji wyjściowej. – Organizacja eventu to bardzo skomplikowany i czasochłonny proces. Niezbędne jest duże doświadczenie w przygotowaniu imprez. Ważny element stanowi dobór właściwych środków do odpowiedniej formy eventu. Koncerty, wydarzenia medialne, spotkania korporacyjne, imprezy masowe, gale czy pikniki firmowe to tylko przykład takich form. Każda z nich niesie za sobą odpowiednie zachowania i niezbędne czynności. I tak jest również w przypadku, kiedy nasze wydarzenie planujemy zrealizować w takiej przestrzeni jak kino – mówi Robert Stefanowicz, właściciel agencji reklamowej i eventowej RDS Consulting, współwłaściciel agencji fotograficznej SARA STUDIO i fotograf. Ustalenie oczekiwań klienta, dokładny wywiad i wizja lokalna miejsca, w tym przypadku kina, w którym chcemy event // – Największymi atutami sali kinowej są ekran i scena – i to właśnie je należy dobrze wykorzystać – Robert Stefanowicz. // 27

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==